نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مردان پپ گواردیولا این فصل شانس خوبی دارند که برای نخستین مرتبه در تاریخ قهرمانی‌شان را تکرار کنند.

آیا تیمی می‌تواند مانع تکرار قهرمانی منچسترسیتی شود؟ به گزارش خبرورزشی، فقط ۱۱ تیم موفق به کسب قهرمانی‌های متوالی شده‌اند و فقط منچستریونایتد و لیورپول بوده‌اند که موفق شده‌اند چند مرتبه به قهرمانی‌های متوالی برسند، اما مردان پپ گواردیولا این فصل شانس خوبی دارند که قهرمانی‌شان را تکرار کنند.

از دوران جنگ تا دوران فرگی
تنها ۱۱ تیم در لیگ انگلیس قهرمانی‌های متوالی را کسب کرده‌اند که یکی از اولینِ آن‌ها «ونزدی» (شفیلدونزدی کنونی) بود. آن‌ها سال‌های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ دو قهرمانی متوالی کسب کردند و از آن زمان شاهد قهرمانی‌شان نبودیم. استون‌ویلا در دوران «جنگ بوئر» نخستین تیمی بود که به صورت متوالی قهرمان شد، هادرسفیلد هم در دوران جنگ به این افتخار رسید و پورتسموث و ولورهمپتون هم در زمان «جنگ سرد» قهرمانی‌های متوالی را کسب کردند. اولین بار در سال ۱۸۹۰ توسط پرستون اتفاق افتاد، زمانی که نقاش مشهور «وینسنت فان‌خوخ» (همان ونسان ون‌گوگ) هنوز زنده بود و آخرین آن‌ها هم سال ۲۰۰۹ بود، وقتی که رافائل بنیتس مربی وقتِ لیورپول فهرستی از حقایقی درباره نفوذ سرالکس فرگوسن بر روی داوران را مطرح کرد.

موضوع مورد بحث حفظ قهرمانی در انگلیس است که ۲۵ مرتبه در دوران ۱۳۰ ساله لیگ فوتبال انگلیس رخ داده. منچستریونایتد رکورد ۷ مرتبه تکرار قهرمانی را دارد که ۶ مرتبه آن تحت مربیگری فرگوسن بوده است و با ۵ تکرار قهرمانی که عمدتاً در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی اتفاق افتاده لیورپول قرار دارد و آن‌ها هم تنها تیم دیگری هستند که موفق شده‌اند بیش از ۲ مرتبه قهرمانی‌های متوالی داشته باشند.

سیتی به دنبال انجام کار‌های سخت
منچسترسیتی قهرمانی را ۵ مرتبه به دست آورده بدون اینکه بتواند آن را حفظ کند یا واقعاً دنبال آن باشد که آن را حفظ کند، اگرچه نشانه‌های اولیه در این فصل نشان می‌دهد این مسئله می‌تواند تغییر کند. با قهرمانی در لیگ برتر با رکورد ۱۰۰ امتیاز در فصل گذشته، پپ گواردیولا و بازیکنانش نشان دادند به دنبال انجام کار‌های سخت هستند. جدول لیگ برتر نشان می‌دهد آن‌ها هنوز در مسیر هستند. ۳۲ امتیاز فعلی از ۱۲ بازی فقط امتیازی بالاتر از دیگر تیم‌ها نیست، به این معنی است که اگر با نرخ فعلی امتیاز ادامه دهند یک مرتبه دیگر بعد از هفته سی و هشتم بالاتر از دیگران قرار خواهند گرفت؛ با ۹ امتیاز فاصله. آن‌ها به دنبال نرخ امتیاز فعلی بخش سخت نیم‌فصل را هم پشت سر گذاشته‌اند. لازم به ذکر است که بدانید سیتی موفق شده آرسنال، تاتنهام و منچسترسیتی را شکست دهد و در آنفیلد برابر لیورپول به تساوی برسد. چلسی تنها یکی از رقبایی است که در ادامه نیم‌فصل باید در ماه دسامبر در استمفوردبریج برابر آن قرار بگیرند. در همین حال چلسی باید با اسپرز در ومبلی بازی کند، با فولام که به تازگی کلودیو رانیری را به عنوان مربی جدید انتخاب کرده در یک جدال لندنی دیگر مصاف بدهد و سپس در خانه ولورهمپتون مقابل تیم خوب تازه لیگ برتری شده قرار بگیرد، تیمی که در ماه آگوست سیتی را هم متوقف کرد. مائوریتسیو ساری شروع بسیار درخشانی در انگلیس داشته که هیچ تازه‌واردی در لیگ برتر به این خوبی نبوده، اگرچه او با چالش جدی مواجه خواهد شد. لیورپول هم تا به حال شکست نخورده، با وجود اینکه در سه بازی متوقف شده. تاتنهام به سختی به سیتی خواهد رسید و منچستریونایتد هم در شهرآورد گذشته نشان داد کیفیت رسیدن به رقبا را ندارد. آن‌ها هنوز منتظر هستند کوین دبروینه از مصدومیت برگردد، با اینکه عدم حضور او مانع چرخش توپ و شکستن خط دفاعی‌های سمج نمی‌شود. حتی بدون ستاره بلژیکی گواردیولا کلاس بازی و خلاقیت را با برناردو سیلوا، ریاض محرز، ایلکای گوندوغان، فیل فودن و داوید سیلوا دارد.

کمی آسان‌تر
در لیگ قهرمانان اروپا هم سیتی در گروهی حضور دارد که اندکی از گروه دیگر تیم‌های انگلیسی آسان‌تر است و آن‌ها می‌توانستند همین هفته قبل صعودشان را قطعی کنند که با تساوی دیرهنگام هوفنهایم برابر لیون، اتفاق نیفتاد تا گواردیولا ناامید شود چراکه می‌خواست در بازی بعدی به برخی از بازیکنانش در لیگ قهرمانان استراحت دهد تا روی مسابقات فشرده پایان سال در لیگ برتر تمرکز کنند.

آیا تیمی می‌تواند مانع تکرار قهرمانی منچسترسیتی شود؟

با این حال به جز حضور در استمفوردبریج تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه مسابقات در این مدت برای سیتی آسان به نظر می‌رسد که البته شاید فریبنده باشد. هنوز در انگلیس تیم‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند در بالای جدول به آن‌ها ضربه بزنند. اینکه می‌توانند در بالای جدول از رقبا جدا شوند مسئله دیگری است. پس از بیش از یک دهه تلاش، ثبات و یکپارچگی به نظر می‌رسد سیتی شرایط خوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی