نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در ایران سال‌های سال است که باشگاه‌ها حق پخش نمی‌گیرند و از بس به این خاطر پول نگرفته‌اند، بی‌خیال حق پخش شده‌اند و فراموش کرده‌اند در فوتبال حرفه‌ای بیش از نیمی از هزینه تیم‌ها توسط حق پخش تأمین می‌شود.

خبرورزشی/علی بنی‌شیخ‌الاسلامی: هر قانونی که مجلس وضع می‌کند، قابل احترام است حتی اگر دارای ایراد باشد. اجرای قانون دارای ایراد بهتر از بی‌قانونی است. یکی از قوانین تازه مجلس منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در نهاد‌های دولتی است و سخت می‌کوشد این قانون را در فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال پیاده کند به این خاطر که فدراسیون‌های ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند و از دولت بودجه می‌گیرند! کاش مجلس به همان اندازه که روی اجرای این قانون تأکید دارد، روی اجرای حق پخش هم ایستادگی می‌کرد، چون این هم قانون است. نه فقط در ایران، بلکه در همه ممالک. هر شبکه تلویزیونی که مسابقه فوتبال را پخش می‌کند به خاطر درآمد‌های جانبی به فدراسیون فوتبال یا اتحادیه برگزاری مسابقات پول می‌دهد و فدراسیون فوتبال و اتحادیه هم حق پخش را با فرمول خاصی بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کند.
در ایران سال‌های سال است که باشگاه‌ها حق پخش نمی‌گیرند و از بس به این خاطر پول نگرفته‌اند، بی‌خیال حق پخش شده‌اند و فراموش کرده‌اند در فوتبال حرفه‌ای بیش از نیمی از هزینه تیم‌ها توسط حق پخش تأمین می‌شود. در نتیجه امروز خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک دارای مشکل مالی هستند و پرونده‌های عدیده‌ای از آن‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا شکل گرفته است و همین دیروز به همین بهانه ۶ امتیاز از تیم استقلال خوزستان کسر شد. اگر این قانون در فوتبال ایران پیاده می‌شد، امروز نه تیمی از مشکل مالی گله می‌کرد و نه دولت مجبور می‌شد به باشگاه‌ها پول بدهد.
همه قوانین قابل احترامند و در اجرا نمی‌شود قوانین را تفکیک کرد. این یک اصل است که جامعه را به عدالت نزدیک می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی