نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست باشگاه استقلال مدعی شد خبرهای خوشی برای هواداران استقلال دارد؛ خبرهایی که به زودی به گوش استقلالی ها خواهد رسید.

به گزارش خبرورزشی ، امیرحسین فتحی درباره اسپانسر باشگاه و شرایط مالی تیم گفت: استقلال هم جزوی از جامعه است. استقلال مشکلات زیادی دارد و وضعش از نظر مالی مناسب نیست. متاسفانه در فضای مجازی مطالبی عنوان شد که درست نیست. اینکه برق و آب را به خاطر بدهی قطع کردند درست نیست. اسپانسر به تعهداتش عمل کرده است. متاسفانه زمان‌های پرداخت‌های اسپانسر با پرداختی‌های ما هماهنگی ندارد که دنبال حل این مشکل هستیم.
وی افزود: ارتباط خوبی با اسپانسر داریم. جلسات متعدد برگزار می‌کنیم. امیدوارم به زودی این مشکلات حل شود.
سرپرست باشگاه استقلال درباره میزان پرداختی این تیم در قیاس با پرسپولیس تصریح کرد: قراردادی قبلا بین حامی مالی ما با استقلال و پرسپولیس منعقد شده است. اسپانسر به استقلال همان میزانی که تعهد کرده است، پرداخت کرده است.
فتحی در خصوص بدهی‌های باشگاه استقلال و نقش مدیران سابق تاکید کرد: با احترام به مدیران گذشته، هرکسی به اندازه توانش به باشگاه کمک کرده است. از روزی که بنده سرپرست شده ام، کوهی از پرونده‌های به سرانجام نرسیده بوده است. بحث صدور مجوز حرفه‌ای بوده که بیش از ۱۱ میلیارد بدهی به افرادی که پرونده هایش در کمیته استیناف و AFC باز بوده است، پرداخت شده است. دو یا سه برابر این رقم را به افراد حقیقی و حقوقی بدهکاریم که طرح دعوا نکرده اند. این فقط بحث داخلی است.
وی ادامه داد: از وقتی آمدم بحث حقوقی جپاروف، حسینی و تیام مطرح بوده است که با ساعت‌ها وقت و ده‌ها هزار دلار هزینه، این مشکلات را تقریبا حل کرده ایم. الان بحث مشکلات حقوقی با بازیکنان خارجی مطرح است. مطالبات بویان نایندوف یک مسئله بغرنج است که حدود ۴۰۰ هزار دلار از ما طلب دارد. با این بازیکن در حال مذاکره هستیم و امیدواریم به کمیته انضباطی فیفا نرسد. پرونده گومز هم هست که ۶۷۵ هزار دلار مطالبه کرده است. این پرونده هم از آن پرونده‌ها است.
سرپرست باشگاه استقلال تاکید کرد: این پرونده مفتوح است. یک هفته پیش کمیته حل اختلاف فیفا رای داده است و امیدواریم این رای به نفع ما صادر شده باشد. برای گومز دعوتنامه‌ای ارسال شده بود که موازین حقوقی رعایت نشده بود. فیفا اینرا به منزله قرارداد تلقی می‌کند. رای هم صادر شده که بی اطلاعیم. دفاعیات فراوانی داشته ایم. امیدواریم این رای به نفع ما صادر شود و باشگاه متضرر نشود. همه این پرونده‌ها مهم است. بحث رابسون جانواریو، پادوانی، پرو چیچ و ... است. کار واقعا سخت است.
فتحی درباره رای سوپرجام گفت: بحث دادگاه عالی ورزش و رای سوپرجام را به شدت دنبال می‌کنیم. ۲۲ هزار فرانک برای داوری پرداخت کرده ایم. سازمان لیگ و پرسپولیس تقاضای سه داور کرده بود تا ۶۶ هزار فرانک شود تا مجبور شویم از شکایت صرفنظر کنیم. مجدد تقاضا کردیم و داور دفاعیات ما را پذیرفت. امروز آخرین فرصت دفاعیات سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. اگر داور از دفاعیات ما قانع شود ظرف یکی دو ماه دیگر رای صادر شود.
سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد: آقای گومز الان ۳۰ هزار دلار قرارداد بسته و بازی می‌کند. بویان با ۴۰ هزار دلار بازی می‌کند، ولی ۴۰۰ هزار دلار از ما می‌خواهد. مدیران قبل سوء نیت نداشته اند. شاید از قوانین ناآگاه بوده اند. با تلاش شبانه روزی داریم کار انجام می‌دهیم. همین آقای جپاروف قراردادش تمام شده و ۱۳۰ هزار دلار از ما طلب داشته است.
وی در خصوص بازگشت جپاروف تاکید کرد: این صحبت‌ها شده است، ولی تایید نمی‌کنم. خبر‌های خوشی در راه است. به زودی برای تقویت تیم اقدام می‌کنیم. نقاط ضعف را باتوجه به گروه سخت در آسیا ترمیم می‌کنیم. کادر فنی هم در نیم فصل ترمیم می‌شود. نقاط ضعف باشگاه ترمیم می‌شود و بازیکنانی که نظر کادر فنی را تامین نکرده باشند، از تیم کنار می‌روند.
سرپرست باشگاه استقلال درباره وضعیت پادوانی گفت: پادوانی دچار بدشانسی ورزشی شد. باشگاه تمام توانش را انجام داده است. جا دارد از تلاش شبانه روزی دکتر نوروزی و همکارانش و مدیرعامل هلال احمر تشکر کنم. باشگاه هرکاری می‌توانسته است انجام داده است. هزینه درمان و اقامت پادوانی را باشگاه استقلال پرداخت کرده است. مشکل اجاره خانه وی هم حل شده است. مقدمات بازگشتش به برزیل هم فراهم شده و امیدوارم وی هفته آینده به کشورش برود. یک مقدار به این بازیکن طلب داشتیم که با وی توافق کردیم و قراردادی بستیم و هفته جاری طلبش را می‌پردازیم.
فتحی درباره قرارداد استقلال با پادوانی، اظهار کرد: قراردادی با پادوانی بسته ایم که وقتی سلامتی اش را به دست آورد، به کادر فنی استقلال اضافه شود.
وی در خصوص امید نورافکن تصریح کرد: این از مواردی است که نمی‌توانم صحبتی درباره اش کنم. نورافکن ۵ سال در استقلال بازی کرد و ۳۰۰ هزار دلار حق رشدش بود، اما باشگاه شارلوا ۵۰ هزار دلار به ما پرداخت کرد. با باشگاه شارلوا صحبت کردیم. در حال رایزنی هستیم تا این بازیکن به استقلال برگردد. متاسفانه قرارداد نورافکن با شارلوا کار را سخت کرده است. ما ۲۵۰ هزار دلار از حق رشد این بازیکن را بخشیدیم. در حال رایزنی هستیم تا نورافکن برگردد. از نظر حقوقی کار سختی است. باتوجه به تقاضای مثبت بازیکن و انگیزه اش برای بازگشت، در حال تلاش هستیم.
سرپرست باشگاه استقلال درباره گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هرکجا استقلال باشد، آن گروه سخت می‌شود. این گروه برای الهلال هم گروه مرگ است. وجود استقلال برای الهلال هم کار را سخت می‌کند. دنبال ترمیم خطوطی هستیم که در آن ضعف داریم. شفر مربی توانمندی است که از وی حمایت خواهیم کرد. با نظر شفر بازیکنان جدید و با هماهنگی کمیته فنی جذب می‌کنیم. این مژده به هواداران می‌دهم که بازیکنان خوب جذب شوند. کادر فنی هم تقویت می‌شود. روز‌های بسیار خوبی در انتظار استقلال و هواداران خواهد بود.
فتحی درباره بازگشت تیام گفت: پرونده تیام بسته شده است و او تمایلی به بازگشت ندارد. در قراردادش آمده است که اگر به باشگاه دیگری برود، ۲۵ هزار دلار به استقلال می‌رسد. نه باشگاه و نه تیام تمایلی برای بازگشت ندارند.
وی که در برنامه «ورزشگاه» حاضر شده بود، در خصوص شائبه اختلاف بین کادر فنی و هیات مدیره گفت: خیر اینطور نیست. از زمانی که بنده بوده ام، مشکلی نبوده است. تمام اعضای هیات مدیره موافق ادامه کار شفر هستند. باشگاه هم حمایت کامل از شفر دارد.
سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه: وزارت ورزش تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس قائل نشده است. هر موقع کمکی خواسته ایم انجام داده اند. درباره فدراسیون فوتبال هم این موضوع صدق می‌کند. ما با آن‌ها دچار چالش می‌شویم. درباره سوپرجام هم تعمدی نمی‌دیدم. بی تدبیری سازمان لیگ اهدای جام به پرسپولیس بود که تقاضا کردیم تا صدور رای این اتفاق رخ ندهد که این اتفاق افتاد.
فتحی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا دنبال بازگرداندن فرهاد مجیدی است، گفت: برنامه‌ای برای برگرداندن فرهاد مجیدی نداریم. مجیدی از سرمایه‌های بزرگ استقلال است. ارتباط بنده با مجیدی بسیار خوب است. شاید ایشان هم آماده برگشت نباشد. از ایشان هرجا که لازم باشد استفاده می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی