نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کیلیان امباپه پس از کسب نخستین جایزه «کوپا» از اشتیاقش برای گرفتن جوایز بعدی گفت.

سـال شگفت‌انگیز کیکـــی

به گزارش خبرورزشی، علاوه بر برنده توپ طلا که در سال ۲۰۱۸ لوکا مودریچ، ستاره کروات رئال‌مادرید بود، آدا هگربرگ ستاره نروژی تیم بانوان لیون هم اولین توپ طلای بانوان را به خودش اختصاص داد، اما جایزه‌ای که می‌تواند کسب آن انگیزه بازیکن‌های جوان را دوچندان کند هم در دستور کار فرانس‌فوتبال قرار گرفت. «کوپا» نام این جایزه است که به بازیکن‌های زیر ۲۱ سال تعلق می‌گیرد و در سال ۲۰۱۸ کیلیان امباپه آن را به ویترین افتخارات خودش اضافه کرد. ستاره فرانسوی که در میان ناباوری با کلکسیونی از افتخارات فردی و تیمی هنوز ۱۹ ساله است و بیستم دسامبر شمع ۲۰ سالگی‌اش را فوت خواهد کرد. او حتی سال بعدی هم می‌تواند بین گزینه‌هایی باشد که می‌توانند جایزه کوپا را دریافت کنند.
پسر پاریسی
وقتی کلیان امباپه در موناکو می‌درخشید، می‌شد در ساق‌ها و عطش او برای موفقیت یک فوق‌ستاره را دید، اما اینکه آنقدر زود به افتخاراتی برسد که حسرت ابدی بسیاری از اسطوره‌های دنیای فوتبال بوده، باورنکردنی است. کیلیان امباپه پسر پاریسی موفقیتش را مدیون لئوناردو ژاردیم و آن موناکوی دوست‌داشتنی است، تیمی که دوجین ستاره به دنیای‌فوتبال معرفی کرد. سال گذشته پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن آنقدر وسوسه‌انگیز بود که کیکی قید حضور در باشگاه‌های بزرگ خارجی مثل رئال‌مادرید را بزند و به شهر زادگاهش برگردد. مهم‌تر از این انتقال درخشش در ترکیب پاریسی‌ها در روز‌هایی بود که نیمار را به‌عنوان گران‌ترین بازیکن جهان خریداری کرده بودند. در واقع این امباپه بود که باعث شد ستاره برزیلی در سایه‌اش قرار بگیرد، در حالی که همه فکر می‌کردند این اتفاق برعکس رخ بدهد. امباپه که پدری کامرونی و مادری الجزایری دارد احساساتی نشد و سعی کرد تصمیمی منطقی بگیرد، در نتیجه به تیم‌های ملی آفریقایی نرفت تا خیلی زود همراه فرانسه بتواند قهرمان جام جهانی شود.
قهرمانی‌های تأثیرگذار
سال ۲۰۱۷ برای نخستین مرتبه دیدیه دشان، کیلیان را به جمع خروس‌ها فرا خواند و او در این دو سال تبدیل به مهره اصلی خط حمله فرانسه شد. گل‌های سرنوشت‌سازی برای تیم ملی فرانسه زد و در جام جهانی ۲۰۱۸ شماره ۱۰ را پوشید. بازی به بازی پیشرفت کرد و ۴ گل در مسابقات زد، از جمله یکی از گل‌های بازی فینال برابر کرواسی. کسب جایزه بهترین بازیکن جوانِ جام جهانی قطعاً تأثیر زیادی داشت تا او هم از سوی فیفا جایزه بهترین بازیکن جوان سال را کسب کند و هم نشریه معتبر فرانس فوتبال اولین جایزه کوپا را به کیلیان بدهد. اتفاقی که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.
بلندپروازی
اما این تازه آغاز راه کیلیان امباپه است و جوایز فردی و تیمی او را برای کسب جوایز بعدی حریص‌تر هم کرده. تصور کنید او هنوز در لیگ قهرمانان اروپا به فینال نرسیده و قطعاً هدف امباپه خواهد بود. همان‌طور که کیکی شاد و سرحال پس از انجام حرکات موزون همیشگی در مراسم فرانس فوتبال پس از ذکر این نکته که جایزه کوپا پاداش سال فوق العاده‌اش بوده، بلافاصله تأیید می‌کند هدف بعدی‌اش بردن همه جوایز است و حتی این هدف در کسب توپ طلا خلاصه نخواهد شد. کیلیان امباپه سه فصل است در سطح اول فوتبال جهان مطرح شده و به ترتیب در رده‌های هفتم و چهارم برترین بازیکن‌های فرانس‌فوتبال قرار گرفته. شاید سال آینده توپ طلا به‌جای یک بازیکن بالای ۳۰ سال به ستاره ۲۰ ساله‌ای که کیلیان امباپه است، برسد.
سـال شگفت‌انگیز کیکـــی
افتخارات فردی کیلیان امباپه
بهترین بازیکن لیگ یک فرانسه: ۲ مرتبه (فصل‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و ۲۰۱۸-۲۰۱۷)
بهترین بازیکن ماه لیگ فرانسه: ۳ مرتبه
حضور در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا: یک مرتبه (فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶)
حضور در تیم منتخب فیفا: یک مرتبه (۲۰۱۸)
جایزه پسرطلایی اروپا: یک مرتبه (۲۰۱۷)
حضور بین بازیکنان برتر فرانس فوتبال: ۲ مرتبه (۲۰۱۷ – هفتم و ۲۰۱۸ – چهارم)
حضور بین بازیکنان فصل یوفا: ۲ مرتبه (۲۰۱۷ – هشتم و ۲۰۱۸ – ششم)
بهترین بازیکن جوان سال فیفا: یک مرتبه (۲۰۱۸)
حضور در تیم منتخب فیفا: یک مرتبه (۲۰۱۸)
جایزه بهترین بازیکن فرانس‌فوتبال (کوپا): یک مرتبه (۲۰۱۸)
افتخارات تیمی کیلیان امباپه
قهرمانی در لیگ فرانسه: ۲ مرتبه (فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ همراه موناکو و فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ همراه پاری‌سن‌ژرمن)
قهرمانی در جام‌حذفی فرانسه: یک مرتبه (فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ همراه پاری‌سن‌ژرمن)
قهرمانی در جام‌اتحادیه فرانسه: یک مرتبه (فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ همراه پاری‌سن‌ژرمن)
قهرمانی در یورو زیر ۱۹ سال: یک مرتبه (۲۰۱۶)
قهرمانی در جام جهانی: یک مرتبه (۲۰۱۸)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی