نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرافتخارترین کاراته‌کای تیم ملی به خبرورزشی گفت: حریفان سخت و باتجربه‌ای دارم، اما زمان کافی هم دارم تا خودم را در وزن جدید محک بزنم و به کادرفنی ثابت کنم.

خبرورزشی/ فتح‌الله فتحی: امیر مهدی‌زاده پرافتخارترین کاراته‌کای تیم ملی برای المپیک تغییر وزن داد. او می‌گوید‌: «با توجه به اینکه وزن ۶۰- کیلوگرم المپیکی نبود بعد از بررسی‌های فراوان و مشورت با مربیان تیم ملی تصمیم گرفتم که به وزن ۶۷- کیلوگرم بروم و امتیازات لازم را برای شرکت در المپیک توکیو به دست بیاورم.»
مهدی‌زاده از برنز کاراته‌وان چین رضایت دارد‌: «با توجه به اینکه اولین حضورم در وزن جدید بود و اکثر رقبای من در کاراته‌وان چین چند کیلو سنگین‌تر از من بودند و تجربه سال‌ها مبارزه در این وزن را داشتند، فکر می‌کنم نتیجه خوبی گرفتم هر چند انتظار مدال بهتری داشتم.»
پرافتخارترین کاراته‌کای تیم ملی به اوزان المپیکی اشاره می‌کند‌: «رقابت‌های کاراته در المپیک توکیو در دو رده شامل کاتای انفرادی مردان و زنان و سه وزن ۶۷-، ۷۵- و ۷۵+ کیلوگرم بخش مردان و اوزان ۵۵-، ۶۱- و ۶۱+ کیلوگرم بانوان به انجام می‌رسد و کسب سهمیه المپیک در سه مرحله امکان‌پذیر است و هر کشور تنها قادر به معرفی یک کاراته‌کا در هر وزن است.»
او خودش را برای انتخابی‌ها آماده می‌کند‌: «در یک سالی که مصدوم بودم خیلی به این موضوع فکر کردم و گفتم اگر قرار باشد به المپیک بروم باید از همین حالا شروع کنم. حریفان سخت و باتجربه‌ای دارم، اما زمان کافی هم دارم تا خودم را در وزن جدید محک بزنم و به کادرفنی ثابت کنم. امیدوارم بتوانم در المپیک توکیو نماینده ایران باشم، چون هدف اصلی‌ام کسب مدال المپیک است.»
او به کاراته‌وان‌ها اشاره می‌کند‌: «۱۱ تورنمنت و کاراته‌وان در طول سال جدید میلادی در سطح دنیا برگزار می‌شود و امتیازاتی برای شرکت در المپیک به حساب شرکت‌کنندگان واریز می‌شود. به همین دلیل از همین حالا برای حضور در این میادین برنامه دارم و سعی می‌کنم طبق برنامه پیش بروم. نزدیک‌ترین هدفم حضور قدرتمند در لیگ جهانی فرانسه است تا رنکینگ خود را ارتقا دهم.»
مهدی‌زاده به سکوی المپیک فکر می‌کند‌: «رؤیای هر ورزشکاری، رسیدن به طلای المپیک است، لحظه‌ای نیست که به این رؤیا فکر نکنم. می‌خواهیم در اولین حضور کاراته به آنچه استحقاقش را داریم دست پیدا کنیم، برای رسیدن به این مهم هیچ فرصتی را از دست نخواهم داد تا کلکسیون افتخاراتم کامل شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی