نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منشا و گرو دو بازیکن خارجی استقلال و پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر عملکرد موفقی نداشتند.

مقایسه عملکرد منشا و گرو در این فصل
به گزارش خبرورزشی، وینفرد شفر سرمربی استقلال بار دیگر به حمایت از الحاجی گرو خرید تابستانی تیمش پرداخت و در مواجهه با سؤال خبرنگارانی که شب یلدا به دیدارش رفته بودند، صحبت‌های مهمی بر زبان آورد. او در بخشی از حرف‌هایش، به انتقاد از منتقدان گرو پرداخت و گفت: «هیچ‌کس نگفت چرا منشا بازی نکرد ولی بعد از هر بازی شروع می‌کردند در مورد گرو حرف زدن و حتی فکر می‌کنم بعضی‌ها دستور داشتند در موردش حرف بزنند! منشا هم بازی‌های زیادی را بازی نکرد ولی کسی در مورد او صحبتی انجام نداد. گرو در مسیر پیشرفت قرار داشت ولی شاید اعتماد به نفس کافی نداشت، او خیلی خوشحال بود که به استقلال آمده، اما راحت نیست وقتی یک نفر در فرودگاه یقه‌ات را می‌گیرد و با تو که غریبه هم هستی بد حرف می‌زند. هیچ‌وقت چنین چیز‌هایی در مورد بازیکن پرسپولیس رخ نداد تا آمد و بالاخره در ترکیب اصلی کار خودش را کرد و گل برتری پرسپولیس را به دحیل زد.»
                                                                                             ***
البته شفر از صحبت در مورد گادوین منشا منظور بدی نداشت و بیشتر به دنبال آن بود که بگوید اگر به گرو نیز به اندازه منشا فرصت داده می‌شد، چه بسا این بازیکن نیز می‌توانست کار‌های بزرگی انجام دهد و گل‌های حساسی به ثمر برساند، اما از روز اولی که وارد ایران شد، جو مسمومی را علیه خود دید. با این حال، اظهارات سرمربی استقلال حسابی پرسپولیسی‌ها را شاکی و عصبانی کرد تا مقابلش موضع بگیرند. در همین رابطه، بد ندیدیم نگاهی به عملکرد منشا و گرو در این فصل داشته باشیم.
***
گادوین منشا پس از درخشش با پیراهن پیکان در فصل شانزدهم، شانس خوبی به دستش رسید تا در فصل هفدهم پیراهن پرسپولیس را به تن کند. او از زمانی که در کمپ سرخ‌ها حاضر شد، از اینکه باید نیمکت‌نشین زوج مهدی طارمی و علی علیپور باشد، معترض بود و حاشیه‌هایی ساخت، اما پس از مدتی فیکس سرخپوشان شد و گل‌های مهمی برای این تیم به ثمر رساند، اما در مجموع، برخلاف تصوری که از او در پیکان داشتیم، اصلاً بازیکن گلزنی نشان نمی‌دهد. منشا در این فصل در هر ۱۵ بازی به میدان رفت و در مجموع ۱۰۳۹ دقیقه برای سرخ‌ها توپ زد. در ۵ هفته ابتدایی به عنوان یار جانشین وارد زمین می‌شد، اما پس از آن، به یار فیکس تیم تبدیل شد در این مدت تنها یک گل زد و به لطف ۲ پاس گل در هفته پانزدهم، توانست تعداد پاس گل‌های خود را به عدد ۳ برساند. او در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ نیز ۱۳ بازی در ترکیب سرخپوشان به میدان رفت که در ۷ بازی فیکس بود، در ۶ بازی به عنوان یار جانشین به میدان رفت و در دو بازی نیز از تیم اصلی تعویض شد. در مجموع، ۷۴۸ دقیقه برای تیم بازی کرد و ۳ گل به ثمر رساند.
                                                                                             ***
اما الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ای استقلال از اوسترسوندس به جمع آبی‌پوشان پیوست. او قبل از حضور در جمع آبی‌پوشان در ۵۵ بازی با پیراهن تیم سوئد تنها ۶ گل به ثمر رساند و همین آمار نشان می‌داد مهاجم گلزنی نبود، اما شفر اصرار داشت با جذب این بازیکن، جای خالی مامه‌تیام را پر کند. گرو در ۷ بازی از ۱۵ دیدار نیم‌فصل اول برای آبی‌ها به زمین رفت که در مجموع ۳۱۱ دقیقه توپ زد. در این مدت، نه موفق به گلزنی شد و نه حتی پاس گل داد. در جام حذفی، مقابل سایپا موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی شد، همان دیداری که آبی‌ها در نهایت شکست خوردند و از جام کنار رفتند. گرو تنها یک کارت زرد در طول مدت حضورش در استقلال داشت و به هیچ‌وجه نتوانست هواداران را راضی نگه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی