نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی آلمانی لیورپول در گفت‌وگو با اسکای اسپورت از سال سخت توأم با شیرینی که برای او و تیمش گذشت صحبت کرد.

کلوپ: دلتنگ کریسمس آلمان هستم به گزارش خبرورزشی، از آخرین باری که لیورپولی‌ها در کریسمس صدرنشین لیگ برتر بودند ۵ سالی می‌گذرد. سال ۲۰۱۳ بود که قرمز‌های مرسی ساید صدرنشین در همین زمان لذت کریسمس و صدرنشینی را با هم تجربه کردند. از آن زمان تاکنون این اتفاق دیگر برای تیم تکرار نشد تا اینکه مردی به نام یورگن کلوپ با آمدنش به آنفیلد، تیم را متحول کرد و به این جایگاه رساند. سرمربی آلمانی لیورپول سال موفقیت‌آمیزی را همراه با تیم سپری کرد که حاصلش نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود و اکنون هم که مدعی اصلی عنوان قهرمانی جزیره هستند. مسترکلوپ در گفت‌وگو با اسکای اسپورت از سال سخت توأم با شیرینی که برای او و تیمش گذشت صحبت کرد و البته با امیدواری از آینده حرف زد.
تفاوت کریسمس در انگلیس و آلمان
در انگلیس ۲۵ دسامبر را جشن می‌گیرند، اما در آلمان شب ۲۴ دسامبر جشن‌ها برپا می‌شود. من به بازیکنانم اجازه دادم که هر کاری می‌خواهند بکنند. می‌دانم که باید تمرین کنیم، اما من به اندازه کافی منعطف هستم که به بازیکنانم اجازه دهم با من در مورد آداب و رسوم‌شان حرف بزنند. طبق روال صبح زود تمرین برگزار می‌شود و بازیکنان کنار خانواده‌هایشان هستند تا آخر شب به هتل بیایند.
دلتنگی خانه‌نشینی در کریسمس
دلم برای تعطیلات کریسمس تنگ شده است. ما معمولاً این زمان در آلمان تعطیل بودیم. می‌دانم که همکارانم در آلمان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به یک جای گرم بروند یا اینکه اسکی کنند. خیلی درباره اینکه کجا برویم فکر نمی‌کردیم، جایی می‌رفتیم که زمان خوبی را کنار همدیگر سپری کنیم. البته واقعاً دلتنگ نیستم و مشکل بزرگی نیست. به عقیده من کریسمس یک زمان خارق العاده است و من هنوز برایش زمان دارم، اما تصور کنید برای یک بازیکن جوان که بچه کوچک دارد دوری خیلی خوب نیست. برای ۱۵ سال یا بیشتر شما انگلیسی‌ها، در کریسمس درگیر فوتبال است. ۱۵ سال بدون کریسمس واقعی باید سخت باشد. برای من اوکی است، اما برای کسانی که در استادیوم هستند، مسئولان بلیت‌فروشی و کسانی که در این روز وظایف دارند خوب نیست.
بهترین لحظات زندگی در لیورپول
من در بندرلیورپول از همه چیز به جز آب و هوا لذت می‌برم. باید زمستان باشد، اما تا ماه مارس ظاهراً هنوز پاییز را در پیش داریم. به جز این مورد، باقی چیز‌ها واقعاً خوب است. لیورپول شهری دلپذیر است و اگر شما کلوپ نباشید می‌توانید جا‌های زیادی بروید و خوش بگذرانید. تمام کسانی که قبلاً در لیورپول زندگی کردند و من آن‌ها را می‌شناسم همگی این شهر را دوست داشتند، باشگاه و همچنین استادیوم را. بنابراین همه چیز اینجا خوب است، اما من زیاد درباره اش فکر نمی‌کنم. حضور در اینجا تصمیم هوشیارانه‌ای بود و به خوبی پیش رفت.
کار در لیورپول تا ۲۰۲۲
من نمی‌خواهم به این قضیه فکر کنم. اگر در این رابطه به چیزی اشاره کنید آن‌وقت آدم‌های زیادی درباره اش اظهارنظر خواهند کرد. در حال حاضر همه چیز اینجا خوب است، اما هنوز کلوپ جامی را نبرده و این حقیقت است. ما نباید به سال ۲۰۲۲ فکر کنیم، راه زیادی تا آن زمان باقی مانده است. اگر ما جام ببریم در تابستان خیلی‌ها می‌گویند بهترین زمان برای رفتن است چراکه دیگر تکرار آن سخت خواهد بود. اگر هم جام نبریم بعضی‌ها می‌گویند، چون چیزی را فتح نکردیم پس بهتر است برویم. من، مالکان، بازیکنان و هواداران همگی اینجا در حال لذت بردن هستیم.
نقطه قوت سال ۲۰۱۸
بهترین اتفاق احتمالاً صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال یا موقع بازگشت به هتل بعد از پیروزی مقابل رم و راهیابی به فینال بود. اگر ما فصل را در همان زمان تمام و دو هفته بیشتر استراحت می‌کردیم شاید در کیف ناکام نمی‌ماندیم ولی در کل فصل خوبی بود و ما لحظه‌های زیبای زیادی را تجربه کردیم. این همان چیزی است که از کار با یک تیم فوتبال خوب حاصل می‌شود. لیگ قهرمانان هیجان‌انگیز بود، فشاری که در هر بازی تحمل می‌کردیم، بردن منچسترسیتی با نتیجه ۳ بر صفر و شکست دادن رم با نتیجه ۵ بر ۲ همگی خاص بودند. فصل خوبی بود و بسیار لذت بردیم. ما برای همه چیز می‌جنگیم، اما به این معنی نیست که می‌توانیم همه چیز را به دست آوریم. اکنون، اما در سه تورنمنت هستیم و از این بابت از خداوند ممنونیم. تا لحظه‌ای که در رقابت هستیم برای همه چیز تلاش می‌کنیم.
انتظارات از سال ۲۰۱۹
من امیدوار هستم پیشرفت بیشتری داشته باشیم. بازیکنان در این مسیر پیشرفت کردند و تجربیات زیادی را به دست آوردند. گروهی از این بازیکنان سن زیادی ندارند، اما تجارب زیادی دارند که برای سال آینده می‌توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. من انتظار دارم مثل چند بازی قبلی‌مان باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی