۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در یک دهه اخیر باشگاه بارسلونا همواره در جست‌وجوی یک مدافع میانی در سطح جهانی بوده است. با اتفاق‌هایی که در پنجره‌های نقل‌و‌انتقالاتی برای بارسلونا رخ می‌دهد به نظر می‌رسد این جست‌وجوی کاتالان‌ها ابدی باشد.

خبرورزشی/ شهراد باغستانی: ۱۰ سال پیش پپ گواردیولا، جرارد پیکه را به باشگاه بارسلونا بازگرداند و از آن زمان به بعد این مدافع در ترکیب آبی‌و‌اناری‌ها ثابت بوده است. بعد از بازنشستگی کارلس پویول مدافع مستحکم بارسلونا، همواره زوجِ پیکه در خط دفاعی این تیم متغیر بوده است. در این بین مورد‌های موفقی مثل خاویر ماسچرانو و یا ساموئل اومتیتی بوده‌اند، اما دیگر مدافع‌ها نتوانسته‌اند یک مدافع تمام‌عیار در نوکمپ باشند. حالا آخرین بازیکنی که برای این پست بارسایی شده جیسون موریو است که باید ببینیم این مدافع کلمبیایی چه عملکردی خواهد داشت.
دمیترو چیگرینسکی (فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹)
جنونِ پپ گواردیولا! او به شدت برای به دست آوردن مدافع اوکراینی سماجت کرد، بازیکنی که حضورش در بارسلونا یک شکست نافرجام بود. چیگرینسکی فقط ۱۴ بازی در ترکیب بارسلونا انجام داد و یک سال بعد هم به تیم سابقش شاختاردونتسک فروخته شد! دمیترو چیگرینسکی که حالا ۳۲ ساله شده، در تیم یونانی آاِک آتن بازی می‌کند.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
خاویر ماسچرانو (فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰)
تجربه خرید این مدافع آرژانتینی خوب بود. او به عنوان یک هافبک دفاعی از لیورپول به بارسلونا آمد، اما عملکردش در خط دفاعی آن‌قدر خوب بود که بهترین نمایش‌هایش را در ترکیب دفاعی کاتالان‌ها دیدیم. تصمیم خوبی که گواردیولا گرفت تغییر پست ماسچرانو بود. او بعد‌ها یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیم در راه کسب سه‌گانه با لوئیس انریکه بود. حالا ماسچرانو چند ماهی می‌شود بارسا را ترک کرده و در چین سالیان آخر فوتبالش را سپری می‌کند.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
الکس سانگ (فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲)
تیتو ویلانووا می‌خواست الکس سانگ برایش یک مدافع وسط خوب باشد، اما این اتفاق رخ نداد. سانگ در آرسنال بیشتر به عنوان یک هافبک دفاعی خوب خودش را نشان داده بود و مثل ماسچرانو نتوانست مدافع خوبی شود. ۱۹ میلیون یورو برای یک خرید بد دیگر. الکس سانگ هیچ‌گاه عملکرد برجسته‌ای در نوکمپ نداشت و ۲ فصل بعد به وستهم قرض داده شد. بعد‌ها در روبین‌کازان بازی کرد و این فصل در تیم سیون سوئیس توپ می‌زند.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
توماس فرمائلن (فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴)
هیچ‌کس شک ندارد که توماس فرمائلن بازیکن خوبی است، اما او یک ماه در میان مصدوم است. در چنین حالتی چگونه می‌توان از توانایی‌های یک بازیکن استفاده کرد؟ او یکی از خرید‌های فصل اولِ لوئیس انریکه برای بارسلونا بود ولی هیچ‌گاه برای طولانی‌مدت بازیکن اصلی تیم نشد. مدت کوتاهی هم به رم قرض داده شد. هنوز در بارسا حضور دارد و شاید باورش سخت باشد که در ۴ فصل حضورش در بارسلونا ۴۷ بازی برای تیم انجام داده، یعنی تقریباً به اندازه یک فصل.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
ژرمی متیو (فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴)
۲۰ میلیون یوروی دیگر هم به باد رفت! در این انتقال والنسیا سود خوبی کرد که مدافع معمولی‌اش را با مبلغی خوب به بارسلونا فروخت. متیو در ۳ فصل حضورش در بارسلونا عملکرد خوبی نداشت و حتی خودش هم از حضور در این تیم راضی نبود. فقط در روز‌های خوبِ بارسلونا با این تیم سه‌گانه گرفت و به افتخارات تیمی‌اش افزود. این روز‌ها مدافع فرانسوی در ۳۵ سالگی در تیم اسپورتینگ‌لیسون پرتغال بازی می‌کند.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
ساموئل اومتیتی (فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶)
یک موفقیت بزرگ برای بارسلونا. باشگاه برای مدافعی که بعد‌ها یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان فرانسه در راه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ شد، فقط ۲۵ میلیون یورو پرداخت کرده بود. البته ساموئل اومتیتی هم با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند، اما بازیکن مفیدی برای کاتالان‌ها بوده است. اومتیتی ۲۵ ساله هر وقت آماده بوده در ترکیب اصلی تیم کنار پیکه قرار گرفته است. بی‌شک اگر او از مصدومیت رها شود والورده کمتر در دفاع دچار دردسر خواهد شد.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
یری مینا (فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷)
یک بازیکن خوب برای فعالیت اقتصادی باشگاه! تنها ۶ ماه بعد از اینکه باشگاه بارسلونا ۸/۱۱ میلیون یورو برای خرید یری مینا به باشگاه پالمیراس پرداخت کرد، این مدافع کلمبیایی را با ۳۰ میلیون یورو به اورتون فروخت. یری مینا در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد فوق العاده خوبی داشت و عجیب بود که والورده به او بی‌توجهی کرد. در بارسلونا همیشه نیمکت‌نشین بود و به کار تیم نیامد، اما اگر مربی تیم می‌دانست در خط دفاعی با بحران مصدومیت روبه‌رو می‌شود اجازه جدایی به او نمی‌داد.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
مارلون (فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷)
ارنستو والورده به این مدافع جوان برزیلی هم اعتقادی نداشت و باشگاه تصمیم گرفت او را به ساسوئولو بفروشد. مارلون سانتوس مدافع سابق فلومیننزه که مدتی هم در تیم دوم بارسلونا بازی کرد سال ۲۰۱۷ به تیم اول کاتالان‌ها رسید، اما هیچ‌گاه در لالیگا بازی نکرد. او این فصل به ساسوئولو فروخته شد، اما گزینه بازخرید در قرارداد او هست. البته تا وقتی والورده هست بعید است مارلون را بخواهد.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
کلمان لانگله (فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸)
یک غافلگیری بزرگ در تابستان برای باشگاه بارسلونا. مدافع فرانسوی این فصل از سویا خریداری شد و عملکرد بسیار خوبی در نوکمپ داشته است. او برای حضور در ترکیب اصلی هموطنش ساموئل اومتیتی را باید پشت سر بگذارد. حتماً لانگله در آینده بیشتر هم پیشرفت خواهد کرد. شاید لانگله ۲۳ ساله در فصل‌های بعدی حتی زوجِ اومتیتی در دفاع باشد و پیکه را از میدان به در کند.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ
جیسون موریو (فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸)
اولین خرید زمستانی باشگاه بارسلونا هم یک مدافع میانی بود. به فاصله چند ماه یک کلمبیایی دیگر برای این پست به بارسا اضافه شد و قراردادش هم برای نیم‌فصل به صورت قرضی خواهد بود. مشخصاً موریو برای اینکه والورده روی نیمکت جانشین خوبی برای مدافعان اصلی داشته باشد آبی‌و‌اناری‌پوش شده است. او سابقه خوبی در لالیگا با تیم‌های گرانادا و والنسیا داشته و در اینترمیلان هم ۲ فصل بازیکن ثابت تیم بود.
کلکسیون مدافعان در نوکمپ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی