نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاگردان غلامرضا محمدی برنامه‌های آماده‌سازی خود را بدون حضور بعضی از نامداران دعوت شده آغاز کردند و گویا قرار است تعدادی از نامداران دعوت شده، در روز‌های آینده به اردونشینان ملحق شوند.

خبرورزشی/مهدی شیروانی؛ مرحله اول مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. نفرات برتر این پیکار‌ها و گروهی از نامداران و ملی‌پوشان غایب در مرحله اول انتخابی تیم ملی برای شرکت در این اردو و حضور در تمرینات به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند. شاگردان غلامرضا محمدی برنامه‌های آماده‌سازی خود را بدون حضور بعضی از نامداران دعوت شده آغاز کردند و گویا قرار است تعدادی از نامداران دعوت شده، در روز‌های آینده به اردونشینان ملحق شوند. به رغم بعضی اتفاقات، اما حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و هیئت همراه در اردوی تیم‌های ملی، حال و هوای خاصی بر اردوی کشتی‌گیران حاکم ساخته و روز‌های دور از حاشیه و مشکلات تحمیل شده به ورزش اول کشور را نوید می‌دهد. تمرینات تیم ملی کشتی آزاد در اولین مرحله بعد از پیکار‌های انتخابی تیم ملی صبح دیروز با برنامه‌های ایستگاهی برگزار شد. کادر فنی با هدایت غلامرضا محمدی عملکرد کشتی‌گیران پرتلاش را زیر نظر گرفته و اردونشینان هم بسیار جدی و پرنشاط برنامه‌های ایستگاهی و تمرینات آماده‌سازی در مقاطع و بخش‌های مختلف اعم از دویدن، نرمش، کار با طناب، وزنه، کش، نرمش و... را انجام دادند.
همه به خط پشت سر کمیل
اردونشینان کشتی آزاد همه پشت سر کمیل قاسمی به خط شده و با میانداری نایب‌قهرمان المپیک دویدن، نرمش و گرم کردن بدن‌ها را شروع کردند. حضور کمیل قاسمی، پرویز هادی، یدا... محبی و امین طاهری از روز نخست در جلسات تمرینی، بیانگر انگیزه بالا و تلاش ویژه سنگین‌وزن‌ها برای کسب آمادگی و رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات پیش‌رو را به نمایش گذاشت.
تلاش محمدی برای خاتمه دوری از تیم ملی
سیداحمد محمدی برای جبران ۲ سال دوری از تیم ملی، بیش از دیگران تلاش کرده و انگیزه دارد. دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان که به دلیل مصدومیت، انجام جراحی و دوری از اردو‌ها و تمرینات، عضویت در تیم‌های ملی اعزامی به المپیک ریو و قهرمانی جهان بوداپست را از دست داده، با انگیزه‌ای بسیار بالا برای جبران ۲ سال دوری از تیم ملی، تمرین و تلاش می‌کند.
غیبت تقوی، حرف و حدیث‌های جدید!
مهدی تقوی که بعد از حدود چهار، پنج سال دوری از کشتی و تیم ملی، به دعوت سرمربی تیم ملی به اردو دعوت شد و در اولین مرحله از تمرینات کوتاه‌مدت کشتی آزاد و اردوی هماهنگی شرکت کرده بود، فعلاً از حضور در تمرینات این مرحله خودداری کرده، هرچند حرف و حدیث‌هایی پیرامون این غیبت پچ‌پچ می‌شود، اما گویا قرار است او به زودی در جمع اردونشینان حاضر شده و شاید پابه‌پای بقیه آزادکاران تمرین کند.
یزدانی بود، یزدانی نبود!
حسن یزدانی، قهرمان جهان و المپیک و یکی از جوانان مستعد و پرتوان حاضر در اردوی تیم ملی کشتی آزاد است که مثل همیشه منظم و پرتلاش، حضوری فعال و مؤثر در تمرینات اردویی دارد. رضا یزدانی که او هم به دلیل مصدومیت مدتی از تیم ملی دور بوده و حتی دعوتش از سوی غلامرضا محمدی به اردوی تیم ملی، بازخورد‌های متفاوت و دلگرم‌کننده‌ای داشت، در جلسه تمرینی صبح دیروز غایب بود تا یک یزدانی حاضر و دیگری غایب باشد.
جوانانِ پرانگیزه به دنبال بزرگی
تمرین در کنار نامداران قهرمان جهان و المپیک، یکی از مواهب ارزشمند و مؤثر برای جوانان جویای نام بوده و هست. جوانانی مثل کامران قاسم‌پور، احمد بذری، حسین شهبازی، امین طاهری، یونس امامی، محمدباقر یخکشی و... که بعضاً قهرمانی نوجوانان، جوانان و امید‌های جهان را نیز در کارنامه دارند، برای رسیدن به دوبنده تیم ملی و تثبیت جایگاه خود در حضور نامداران بزرگسال، بسیار پرانگیزه و پرتلاش در تمرینات شرکت می‌کنند.
رقابت شیرین باتجربه‌های نامدار
باتجربه‌های نامدار و بزرگان تیم ملی هم رقابتی شیرین با یکدیگر و با جوانان مدعی دارند. حسن یزدانی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی، سیداحمد محمدی، عزت‌الله اکبری، علیرضا کریمی، پرویز هادی، رضا افضلی و... از جمله نفرات باتجربه و بزرگان تیم ملی هستند که در کنار جوانان مدعی و جویای نام برای رسیدن به آمادگی مطلوب باروحیه و پرنشاط تمرین می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی