۰
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در تنیس از مدرسه و باشگاه به‌عنوان موتور محرک نام می‌بریم، به‌رغم اقدامات گسترده در زمینه معرفی تنیس، نظام باشگاه‌داری تخصصی و حرفه‌ای در تنیس کشور ما در حال حاضر کمرنگ است.

خبرورزشی/سیدامیر برقعی؛ جایگاه امروز تنیس حاصل فعالیت‌هایی است که در سال‌های دور و نزدیک انجام شده است. اگر دنبال این هستیم که قدم را از جایگاه کنونی در این رشته فراتر بگذاریم و روزی به موفقیت‌های بزرگ در آسیا و جهان برسیم، هیچ گزینه‌ای جز تغییر و دنبال کردن اصول و چارچوب‌های تخصصی و حرفه‌ای‌تر پیش روی ما نیست. به همین منظور باید هرچه بیشتر به اصل شایسته‌سالاری مناسب برای تنیس در حوزه‌های مختلف کاری شامل بخش‌های مدیریتی، فنی و اجرایی توجه داشته باشیم. ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان‌های کشورمان وجود دارد که باید از شیوه‌های اصل برنامه‌مداری و برنامه‌محوری طبق الگو‌های مدون فدراسیون جهانی تنیس در چهار محور جامع ۱- سخت‌افزار ۲- برنامه‌ها ۳- مربیان ۴- مسابقات و رویداد‌ها استفاده شود.
در تنیس از مدرسه و باشگاه به‌عنوان موتور محرک نام می‌بریم، به‌رغم اقدامات گسترده در زمینه معرفی تنیس، نظام باشگاه‌داری تخصصی و حرفه‌ای در تنیس کشور ما در حال حاضر کمرنگ است؛ مربیان زیادی را در سطح کشور پرورش داده‌ایم، اما نکته مهم این است که محل کار یک مربی باشگاه تنیس است و باشگاه‌ها باید از حالت صرفاً زمین‌فروشی خارج شده و ساختار داخلی تشکیل بدهند. البته اکثر فضا‌های تنیس معمولاً با اجاره‌های سنگین به متولیان تنیس سپرده می‌شود، موضوعی که فراتر از اراده و اختیار فدراسیون و هیئت‌های استانی است و تجدیدنظر اصلی از طرف مسئولان مربوطه (که قویاً هم بر همگانی کردن ورزش تأکید دارند) را می‌طلبد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی