نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پرسپولیس گفت: بهاروند، علوان‌زاده، عباسیان و منشا از پرسپولیس جدا شده‌اند و در مرحله توافق با گودینی هستیم.

به گزارش خبرورزشی ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درنشستی که صبح امروز (دوشنبه) در باشگاه پرسپولیس برگزار کرد، گفت: تصمیم گرفتیم یک روز قبل از سفر به قطر نشست خبری برگزار کنیم.  در لیست‌مان ۲۶ بازیکن داریم که ماهینی و انصاری مصدوم هستند. ماهینی تا نوروز برای بازی آماده می‌شود. انصاری هم تا ۴ ماهه آینده آماده می‌شود. انتظارداریم پایان فصل، انصاری برگردد. برنامه بازی‌های ما هنوز رسما قطعی نشده است. برنامه بازی‌های ما بسیار فشرده خواهد بود یعنی هر ۳ یا ۵ روز یک باری بازی خواهیم داشت. در لیگ برتر و لیگ قهرمانان و جام حذفی.

او ادامه داد: همیشه بلندپروازی‌های ما مثل روز اول است. یعنی جنگیدن برای قهرمانی و برد در بیشترین بازی‌ها. از این مسوولیت‌مان فرار نمی‌کنیم. چون این بدهی ما به هواداران‌مان است. بزرگی باشگاه پرسپولیس این وظیفه را بر عهده ما می‌گذارد. دنبال بهانه‌جویی نیستیم. البته کار بسیار سخت خواهد بود. الان ۳ تیم سپاهان، پرسپولیس و پدیده در یک سطح هستند و استقلال و تراکتورسازی هم به ما نزدیک هستند. اولین بازی ما برابر سپیدرود در جام حذفی در ۱۱ بهمن است که به احتمال زیاد بدون ملی پوشان‌مان بازی می‌کنیم. برای این بازی آماده هستیم.

برانکو درباره بازیکنان جدا شده از این تیم گفت: بازیکنانی که باشگاه را ترک کردند بهاروند، علوان زاده، عباسیان و منشا هستند. نادری به صورت قرضی به ما اضافه شده است و در مرحله توافق با آقای بودیمیر بازیکن خارجی هستیم.

وی افزود: فردا به اردوی ۱۲ روزه قطر می‌رویم. تردید داشتیم که به آنتالیا برویم یا قطر. اما من تجربه ۳ ساله در اردوی آنتالیا دارم. در کنار این که هوای خوبی دارد اما بارندگی زیادی است. به خاطر همین تصمیم گرفتم در قطر اردو برگزار کنیم چون همه امکانات لازم برای تمرین موجود است.

او در مورد جذب مهاجم جدید از کرواسی با وجود این که مهدی شریفی هم در تیم هست بیان کرد: شریفی می‌تواند به تیم کمک کند. شریفی و بودیمیر دو تیپ مهاجم متفاوت هستند. البته قوچان نژاد هم مطرح شده بود. برای هر پستی دنبال بازیکن باشیم همیشه دو یا سه کاندیدا وجود دارد. باید عرض کنم باشگاه پرسپولیس بودجه مشخصی دارد و من به این موضوع احترام می گذارم واصلا دلم نمی‌خواهد این سقف شکسته شود.

بین قوچان نژاد و بودیمیر هم تفاوتی وجود دارد. بودیمیر بازیکن محوطه جریمه است. قد او بالای ۱۸۰ است. انتظار دارم خودش را خیلی زود با تیم تطبیق دهد. او را به خاطر این که کروات است جذب نکرده‌ایم اما او را بهتر از بازیکنان دیگر می‌شناسم. من خیلی دنبال این نیستم که حتما بازیکن خارجی جذب کنیم. ما ۳ بازیکن خارجی داریم. رادوشوویچ، بشار و احتمالا بودیمیر. شریفی هافبک نفوذی و بازیکن بال کنار است و دقیقا مثل ترابی است.

وی در مورد جدایی منشا هم بیان کرد: این تصمیم من بوده است. من مربی هستم که تصمیم می گیرم. منشا خیلی به تیم خدمت کرده است. من و باشگاه از او ممنون هستیم. پرسپولیس مدام به دنبال با کیفیت‌ها است. شاید روش بازی پرسپولیس جوابگوی نوع بازی او نبوده است. نتایج نشان داده است که فلسفه باشگاه پرسپولیس درست بوده است. ما روش‌مان را به خاطر یک شکست یا یک بازیکن عوض نمی‌کنیم. طبیعی است ما از منشا انتظارات بیش‌تری داشتیم. او در ۲۶ بازی برای ما دو گل زد. باز هم از اوتشکر می‌کنیم. باشگاه مسیر خودش را دارد و منشا هم مسیر خودش را.

سرمربی پرسپولیس درباره محرومیتش در اولین بازی لیگ برتر اظهار کرد: نمی‌دانم چرا جریمه شدم و نمی‌دانم کمال چرا محروم شد. اگر یادتان باشد بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا در کنفرانس خبری به رییس اجرایی مسابقات AFC گفتم و نارضایتی خودم را نسبت به داور چینی بیان کردم. آن گونه داوری برای فینال لیگ قهرمانان مناسب نبود و من خیلی سفت و سخت صحبت کردم اما هیچ اخطاری از AFC برای من نیامد. من این‌جا نه ناسزا گفتم و نه بی‌ادبی کردم بلکه فقط عصبانیت خودم را به خاطر داوری بد اعلام کردم. این یک مقایسه بین ایران و AFC بود. باز هم می‌گویم نمی‌دانم چرا کامیابی‌نیا محروم شد.

 برانکو درباره کارت‌هایی که بازیکنان پرسپولیس به خاطر اعتراض به داوری گرفته‌اند هم اظهار کرد: این یک بحث تئوری است. من که به بازیکنانم نمی‌گویم به داور حمله کنید. بازیکنان صادق هستند و خودشان هم بلدند داوری کنند. باید بدانیم که در طول بازی بازیکن تحت فشار است. یک نفر آرام واکنش نشان می‌دهد و یک نفر طوفانی‌تر. شما واکنش هواداران را هم ببینید. بازیکنان حرفه‌یی هستند و زندگی‌شان از بازی کردن می‌گذرد. آن‌ها از پاداشی که می‌گیرند زندگی می‌کنند و از بی‌عدالتی عصانی می‌شوند. یک پنالتی اشتباه می‌تواند جریان را عوض کند. در فصل اولی که در پرسپولیس بودم ۴ داور به خاطر داوری ضعیف برای داوری محروم شدند و خیلی کم مانده بود که من از تیم اخراج شوم. باید حساسیت نسبت به این‌گونه تصمیم‌ها باشد. من اشتباه داوری را درک می‌کنم، مخصوصا کمک داوران را. ما هم روی نیمکت این موضوع را خیلی خوب درک می‌کنیم که داور سهوا اشتباه می‌کنم یا عمدا.

او در مورد این که آیا نگران رفتن منشا به یک تیم مدعی در لیگ برتر نیست؟ هم گفت: منشا در فهرست فروش ماست. تصمیم خودش است که کجا برود. این ارزیابی باشگاه است که چقدر به خاطر رضایت نامه‌اش پول بگیرد. من دخالتی ندارم و نگرانی از حریفانم ندارم. تمرکزم روی تیم خودم است. و تلاش می‌کنم هم به صورت تیمی و هم فردی پیشرفت کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره جام ملت‌های آسیا و حریفان ایران بیان کرد: کاتانچ، سرمربی تیم ملی عراق، رفیق من است. بیش از بیست سال است که با هم دوست هستیم. او منطقه ما را خیلی خوب می‌شناسد. ۴ سال پیش هم سرمربی امارات بوده است. عراق به صورت سنتی تیم خوبی دارد. من به جز بشار و همام شناخت دیگری از تیم‌شان ندارم. مقابل همه تیم‌ها باید بازی کرد. واضح‌تر بگویم دلیلی نمی‌بینم عراق بتواند ایران را ببرد.
وی در مورد ارزیابی‌اش از تیم ملی ایران هم گفت: در حال حاضر فقط می‌دانم ایران تیم قوی دارد. انتظار دارم ایران به فینال بازی‌ها برسد. اگر ما به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم با یک ملی‌پوش به نام بیرانوند، دلیلی نمی‌بینم ایران با بلند پروازی‌اش به فینال نرسد.

برانکو در مورد این که گفته می‌شود پرسپولیس بازیکنان کمی جذب کرده است توضیح داد: ما بازیکن جدید زیاد گرفتیم. رفیعی، کریمی، ترابی، نادری، شریفی، شیری و احتمالا بودیمیر. البته اگر بازیکن جوان مناسبی هم ببینیم او را می‌سنجیم. بازیکنی که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. ما بازیکنانی گرفتیم که آماده بازی هستند. سینا مریدی قراردادش ۳ ساله است و باشگاهش حاضر نشد او را آزاد کند و یک رقم نجومی می‌خواست. نادری را به صورت قرضی خواستم تا ظرفیتش را بسنجیم. او بازیکنی است که می‌تواند در دفاع وسط و چپ بازی کند. هر چند تا ۶ ماه آینده انصاری هم بهبود پیدا می‌کند. پرسپولیس بارسلونا نیست و من این موضوع را درک می‌کنم. نمی‌خواهیم بازیکنی را از خارج فقط به خاطر این که خارجی است بیاوریم. نمی‌خواهیم بازیکنی بیاوریم که از بازیکنان فعلی بهتر نباشد. بازیکن عالی قیمتی کم‌تر از دو میلیون یورو ندارد. پرسپولیس در حال حاضر چنین موقعیتی ندارد و من اصراری ندارم که بی‌دلیل یک بازیکن جذب کنیم چون بازیکن ۲۰۰ هزار دلاری خارجی از بازیکن ایرانی بهتر نیست. مگر این که مثل ماجرای بشار به خال بزنیم. من هم اجازه نمی‌دهم سقف قرارداد باشگاه شکسته شود. بودیمیر هم از منشا ارزان‌تر است. بشار یکی از آینده‌دارترین بازیکنان است و بعد از این که از جام ملت‌ها برگردد با او برای تمدید قراداد مذاکره می‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد تغییرات در ترکیب تیمش با توجه به اضافه شدن بازیکنان جدید بیان کرد: در روزهای آتی این موضوع مشخص می‌شود. ما رقابت را در تیم افزایش داده‌ایم. مبارزه برای هر پست بسیار زیاد است. انتظار دارم بازیکنان جدید انرژی مضاعف به تیم بدهند.

او درباره شایعات جذب طارمی هم عنوان کرد: من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا شروع شد. مدیر برنامه او به باشگاه نیامده است و هیچ پیشنهادی نداده است. فکر می‌کنید باشگاهش او را مجانی آزاد می‌کند تا به پرسپولیس بیاید؟ قطعا نه. این پروسه‌ای است که من نمی‌توانم منتظرش بمانم. پرسپولیس قطعا تیم بهتری نسبت به الغرافه است. قرارداد او هم دو برابر قراردادش در این‌جاست. این مسائل در سایت‌ها مطرح می‌شود. ما دیگر به طارمی فکر نمی‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی