۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب نبرد رفت مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس برگزار خواهد شد و در جدالی حساس تاتنهام میزبان چلسی خواهد بود.

تاتنهام - چلسی؛ رهایی «پوچ» از پوچی! به گزارش خبرورزشی، سه‌شنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی نبرد لندنی‌ها در نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس برگزار خواهد شد. در پایان جدال حیثیتی تاتنهام و چلسی اولین فینالیست جام اتحادیه فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ مشخص می‌شود، جامی که برای تیم‌هایی که شانس کمتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارند اهمیت زیادی خواهد داشت.

تاتنهام؛ در آرزوی یک جام
تیمی که «پوچ» ساخته فقط یک چیز کم دارد و آن هم جام است. مسئله‌ای که کوچک هم نیست و هواداران تاتنهام حداقل برای ادامه شرایط خوب با مربی آرژانتینی‌شان یک جام در رقابت‌های حذفی می‌خواهند. مربی‌ای که هر ماه شایعه حضورش روی نیمکت یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی شنیده می‌شود و مشخص نیست تا طولانی‌مدت در لندن بماند. شیرین‌ترین اتفاق برای هواداران تاتنهام شکست دادن تیمی در مرحله نیمه‌نهایی خواهد بود که اکثر طرفداران اسپرز از آن تنفر دارند. تاتنهام در لیگ برتر هم شانس قهرمانی دارد، اما با وجود اینکه به لیورپول و سیتی نزدیک هستند رسانه‌ها برای‌شان شانس کمتری قائل می‌شوند. با این حال جام اتحادیه که فینال آن زودتر از فینال هر تورنمنتی در اروپا برگزار می‌شود، می‌تواند شرایط روحی شاگردان پوچتینو برای هفته‌های پایانی لیگ برتر را بهبود ببخشد. فعلاً خوان اول نیمه‌نهایی است و در صورت فینالیست شدن اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید یک نبرد سخت هم برابر منچسترسیتی داشته باشند، تیمی که در نیمه‌نهایی باید به مصاف برتون‌آلبیون برود. آیا بعد از ۱۱ سال سرانجام یک جام به خانه تاتنهام می‌آید یا این انتظار بیشتر خواهد شد؟

چلسی؛ یک قهرمانی مثل همیشه
سناریو فصل اول برای مائوریتسیو ساری خوب نبود. هفته‌های ابتدایی و بازی‌های متفاوت از چلسی باعث شد این تیم را مدعی قهرمانی بدانند چراکه برخلاف تیم‌هایی مثل لیورپول، سیتی و تاتنهام در لیگ قهرمانان هم نباید بازی‌های پرفشاری برگزار کنند. با این حال درست زمانی کار برای چلسی سخت شد که در لیگ به رقیب امشب‌شان در جام اتحادیه باختند. تاتنهام وضعیت را برای آبی‌های لندن دشوار کرد و از آن پس بعد از ۲ باخت دیگر از صدر دورتر شدند. حالا در لیگ باید به بازگشت به لیگ قهرمانان فکر کنند و در رقابت‌های حذفی مثل تاتنهام فکر جام باشند. برخلافِ تاتنهام، چلسی با جام غریبه نیست و اکثر شاگردان فعلی ساری موفق شده‌اند در کارنامه‌شان قهرمانی‌هایی در انگلیس داشته باشند. البته سابقه ساری مثل تیمش نیست و شرایط او به عنوان یک مربی درست مثل پوچتینو است. حتی در دوران اوجِ ناپولی هم با این تیم قهرمان نشد و این می‌تواند انگیزه‌ای باشد که با چلسی در فصل نخست حضورش در انگلیس جام بگیرد. امشب در ومبلی شکست نخوردن هم چلسی را به بازی برگشت و رسیدن به فینال امیدوار خواهد کرد.

آخرین جدال
تاتنهام در بازی رفت این فصل لیگ برتر انگلیس موفق شد ۳ بر یک از سد چلسی بگذرد. اَلی، کین و سون برای تاتنهام و ژیرو برای چلسی گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۶۱) در تاریخ ۱۶۱ مرتبه تاتنهام و چلسی به مصاف هم رفته‌اند که سفید‌ها ۵۳ مرتبه و چلسی ۶۸ مرتبه پیروز شده‌اند. ۴۰ بازی هم مساوی شده است.
۵) چلسی ۵ مرتبه قهرمان جام اتحادیه شده است که آخرین آن‌ها به ۴ سال قبل برمی‌گردد.
۴) تاتنهام یک قهرمانی از چلسی کمتر دارد و ۴ مرتبه به این جام رسیده که آخرین آن‌ها ۱۱ سال پیش بوده است.
۶) در ۶ رویارویی اخیر تاتنهام و چلسی برد‌ها به طور مساوی تقسیم شده و هر تیم ۳ مرتبه پیروز شده است. قطعاً بازی امشب هم مثل بازی‌های اخیر برنده خواهد داشت.
۳) اسپرز در هر ۳ بازی خودش تا نیمه‌نهایی بیرون از ومبلی به میدان رفته است.
۴) آخرین جدال چلسی و تاتنهام در جام اتحادیه فینال فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ یعنی ۴ سال پیش بود که آبی‌ها با گل‌های تری و کاستا پیروز و قهرمان شدند.

مصدومان و محرومان
اریک لاملا، یان ورتونگن، موسی دمبله، اریک دایر و ویکتور وانیاما مصدومان تاتنهام هستند و برابر چلسی به میدان نخواهند رفت. سون هئونگ مین هم دیرتر به اردوی کره‌جنوبی در جام ملت‌های آسیا ملحق خواهد شد تا در این دیدار حساس اسپرز را همراهی کند. در اردوی چلسی، روبن لوفتوس‌چیک شرایط بازی را پیدا کرده، اما ویلیان و پدرو قطعاً در ومبلی به میدان نخواهند رفت. حضور متئو کواچیچ هم به تست‌های پزشکی بستگی دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام: یوریس، تریپیه، آلدرویرلد، داوینسون، رُز، وینکس، سیسوکو، اریکسون، اَلی، سون و کین
چلسی: آریسابالاگا، آسپلیکوئتا، رودیگر، لوئیس، آلونسو، ژورژینیو، کانته، بارکلی، اودوی، آزار و موراتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی