نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قائم مقام اسبق باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: باید با تعقل مدیریت و بازیکنان باتجربه تیم را از این وضعیت نجات داد.

به گزارش خبرورزشی ، کامران منزوی قائم مقام اسبق باشگاه استقلال از شرایطی که این روز‌ها بر باشگاه و تیم استقلال حکمفرماست نگران و بیشتر حیران بود! او که با خبرنگار حوزه استقلال روزنامه خبرورزشی حرف می‌زد درباره این موضوعات انتقاداتی داشت که در ادامه می‌آید.
*اتفاقات این روز‌های استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
قبل از هر چیز باید سؤالی را مطرح کنم که چند روزی است ذهنم را به خودش مشغول کرده. وقتی تیم تمرین نمی‌کند، ضرری که از این طریق به اهداف باشگاه می‌خورد در قیاس با نرخ دستمزدی که برای اعضای تیم در پایان فصل پیش‌بینی شده لحاظ خواهد شد؟ شما در هر مجموعه‌ای کار کنید اگر به هر دلیلی کار را متوقف کنید از سوی مدیریت مؤاخذه نمی‌شوید؟!
* اما روز دوشنبه علی کریمی (هافبک استقلال) در برنامه زنده تلویزیونی فرمول یک گفت باشگاه اعلام کرده موقتاً در تمرینات شرکت نکنند. ظاهراً این موضوع با هماهنگی باشگاه بوده که تیم تمرین نکنند.
بنده روی این موضوع هم بحث دارم. کدام مدیری است که چرخ فعالیت زیرمجموعه اش را از کار بیندازد؟ این ادعا یا درست است یا غلط. اگر درست است که قطعاً مدیران باشگاه باید درباره اش توضیح بدهند وگرنه باید پیدا کنند چه کسی به اعضای تیم دستور داده به تمرین نروند.
* این شرایط چه لطمه‌ای به آماده‌سازی تیم می‌زند؟
اتفاقاتی که در نیم‌فصل اول برای استقلال رخ داد عیناً در حال تکرار شدن است. ما آن زمان ابتدای نیم‌فصل را از دست دادیم و این بار هم می‌بینیم که همه در حال تمرین کردن و یارگیری هستند ولی استقلال...! چه کسی می‌تواند این عقب افتادن‌ها را جبران کند!
* اما مدیریت گفته شاید تا پایان هفته مشکلات برطرف شود.
این هم بحث دیگری است که دارم. کجای این کشور مشکلات اقتصادی وجود ندارد که استقلال تنها مجموعه اش باشد؟ هر روز یک خبر از اعتصاب کارگران می‌شنویم. در چنین شرایطی باید دست به دست هم بدهیم و از مشکلات رد بشویم. سؤال من این است در این ۱۰، ۱۲ سال اخیر کدام سال بوده که بازیکنان بدون طلب راهی فصل جدید شده باشند در حالی که در این دو، سه سال همواره طلب کلیه بازیکنان در پایان فصل تسویه شده است. پس کمی صبوری به خرج دادن، تا این حد دشوار شده است؟ بار‌ها در آرشیو روزنامه خود شما موجود است که بازیکنان گفته‌اند نه تنها طلب فصل را نگرفته‌اند بلکه بابت فصل قبل‌شان هم طلب دارند.
* چه کسی بیش از همه ضرر می‌کند؟
واقعاً چه کسی بیش از همه ضرر می‌کند؟ پول‌ها که دور ریخته نمی‌شود. اگر طلب از AFC و فیفا باشد در هفته‌ها و ماه‌های آتی به حساب استقلال واریز می‌شود. اگر پول اسپانسر باشد در آینده به تیم تزریق می‌شود ولی آیا این روز‌ها بار دیگر برمی‌گردند؟ اینجا باید با تعقل مدیریت و بازیکنان باتجربه تیم را از این وضعیت نجات داد. واقعاً چند روزی است حیران مانده‌ام که شرکت کردن در تست پزشکی چه ربطی به بی‌پولی دارد؟ بازیکنی که این چند روز را هم از دست داده از نظر بدنی در وضعیت بدتری قرار گرفته است.
* راه حل چیست؟
سابقه نشان داده با کدخدامنشی، صبر، طاقت و دور هم نشستن و دل‌ها را یکی کردن این موانع از سر راه برداشته می‌شوند. استقلال تولیدی کوچکی در گوشه مملکت نیست که با اعتصاب کردنش اتفاقی نیفتد. این باشگاه حداقل ۲۰ میلیون مخاطب دارد و اعضای آن نمی‌توانند دست به اعتصاب بزنند. فردا که در زمین مسابقه نتیجه نگیرند لطمه اول و شدید را خود بازیکنان می‌بینند که هنوز از زمین چمن خارج نشده مورد خطاب هوادار قرار می‌گیرند.
* امیدی به تیم در نیم‌فصل دوم هست؟
با این وضعیت دیگر نه! قرار بوده تمرینات ۱۱ دی استارت بخورد ولی امروز چندم دی است؟ اگر چند روز دیگر هم شروع شود سه بازیکن ملی‌پوش که نیستند، دو تا در تیم امید هستند. چند نفر که مصدومند و اگر لیگ ۱۴ بهمن شروع شود عملاً تیم دو هفته برای آماده‌سازی فرصت دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی