نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست فدراسیون والیبال به خبرورزشی گفت: تغییری در مجموعه همکاران سرمربی تیم نمی‌دهیم. کولاکوویچ سرمربی است و خودش باید دستیارانش را انتخاب کند.

داوری: بعید نیست خوش‌خبر برگردد
خبرورزشی/مهری رنجبر؛ والیبال نفس راحت کشید؛ با امضای قرارداد کولاکوویچ. در حالی که با تصمیم رئیس مستعفی والیبال به مرز بحران و تعلیق نزدیک می‌شد، اما با آمدن افشین داوری سرپرست فدراسیون، اولین قدم برای مذاکره دوباره با کولاکوویچ و توافق نهایی برداشته شد. مرد مونته‌نگرویی آمد و جلسه پنج ساعته سرپرست با او نتیجه اش توافق امروز بود، با همان مبلغ قرارداد قبلی. حالا سرپرست فدراسیون باید تکلیف سرپرست تیم ملی والیبال را روشن کند. در حالی احمد ضیایی قبل از رفتنش با خوش‌خبر قطع همکاری کرد. با اینکه خوش‌خبربعداز آن گفته بود دیگر به والیبال و تیم ملی برنمی‌گردد، اما داوری می‌خواهد او را راضی به برگشت کند به خاطر همین می‌گوید: «می‌خواهیم تیم ملی بدون دغدغه، در کمال آرامش توقع مردم را برآورده کند..»
*جلسه با کولاکوویچ چطور پیش رفت؟
جلسات خوبی با کولاکوویچ داشتیم. او خردادماه قراردادش را با فدراسیون امضا کرده بود و فقط صحبت‌های ما درباره جرح و تعدیل قرارداد بود که به توافق خوبی هم رسیدم. او هم قبول کرد و امروز قرارداد نهایی می‌شود. البته ما و کولاکوویچ در کلیات قرارداد مشکلی نداشتیم. امیدوارم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.
*چقدر بحث مالی مطرح شد؟
یکی از بحث‌های ما مسائل مالی بود. شرایطی که به نظرم نسبت به قبل و با توجه به گرانی ارز قابل قبول است. کولاکوویچ هم شرایط ما را درک کرده و امیدوارم توافقات ما از نظر مالی و فنی نهایی شود. هرچند سرمربی تیم ملی مرد خیلی خوبی است و با درک شرایط ما، همکاری خیلی خوبی دارد. قرار شد او قرارداد را دوباره مطالعه کند و بعد از اطلاع به ایجنتش امروز با امضا نهایی شود. بعد از آن راحت می‌توانیم درباره صحبت کنیم.
* ممکن به خاطر شرایط اقتصادی دستیاران کولاکوویچ تغییر کند؟
ما تغییری در مجموعه همکاران سرمربی تیم نمی‌دهیم. کولاکوویچ سرمربی است و خودش باید دستیارانش را انتخاب کند، اما بعید می‌دانم همکارانش را تغییر دهد.
*درباره سرپرست تیم ملی هم در جلسه صحبت کردید؟ کولاکوویچ موافق برگشت امیر خوش‌خبر هست؟
کولاکوویچ با خوش‌خبر کار کرده و دیدگاه خوبی به او دارد. به هر حال خوش‌خبر با ورزش و به ویژه والیبال غریبه نیست. از طرفی بچه‌های تیم ملی هم به او اعتماد و اعتقاد دارند. هرچند من هنوز با ملی‌پوشان جلسه نداشته‌ام، اما تیم ملی ویترین فدراسیون والیبال است و مهم، پس باید با تدبیر مدیریت شود. حالا که تعدادی از جوانان هم به جمع باتجربه‌ها اضافه شده‌اند و تغییر نسل به وجود آمده است، اما بخش عمده‌ای از افتخارات را بازیکنان با تجربه ملی‌پوش رقم زده‌اند. سرمربی هم روی بازیکنان نظر مثبت دارد. تیم ملی والیبال که لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک را سال آینده دارد می‌خواهیم به رغم تغییرات با مدیریت خوب بهترین تصمیم را برای سرپرستی تیم ملی بگیریم تا بازیکنان بدون دغدغه و در کمال آرامش توقعات مردم را برآورده کنند چرا که فدراسیون حکم پدر و حمایت‌گر تیم ملی والیبال را دارد.
* این حرف شما یعنی ممکن است امیر خوش‌خبردوباره سرپرست تیم ملی شود؟
امیدوارم. به هر حال خوش‌خبر و کادر فنی تیم ملی اتفاقات خیلی خوبی را قبلاً رقم زده‌اند. من با خوش‌خبرکه یکی از گزینه‌های سرپرستی تیم ملی هم صحبت می‌کنم و بعید نیست او دوباره به تیم ملی برگردد. باید روی همه مسائل خوب فکر کنیم و با ارزیابی شرایط، زمینه را برای موفقیت تیم ملی فراهم کنیم. ما نتیجه تیم ملی را می‌خواهیم. به طور حتم با او جلسه می‌گذاریم. من سال‌های زیادی است که او و توانایی‌های قابل قبولش را می‌شناسم. شاید هم بهترین‌فرد برای سرپرستی تیم ملی باشد.
* ما فرصت را برای ویزای آمریکا میزبان دور نهایی لیگ ملت‌ها از دست نداده‌ایم؟
من مستندات دارم که معمولاً فدراسیون قبلاً بهمن‌ماه برای ویزا اقدام می‌کرده. به محض آمدنم به فدراسیون اولین موضوع همین بود که به خاطر احتمال صعود تیم ملی به فینال لیگ ملت‌ها به خاطر دو هفته میزبانی که داریم، به کولاکوویچ ایمیل زدم و لیست بازیکنان را خواستم. او هم با همفکری همکارانش لیست بازیکنان را برای اقدام داد که مسئول تشریفات فدراسیون هم همه مدارک را جمع کرده تا برنامه عقب نیفتد. از طرفی همه ساله اگر تیم برنامه سفر به آمریکا داشته بهمن‌ماه برای مصاحبه به سفارت می‌رفته و امسال هم مشکلی بابت این مسئله نیست و به امید خدا با اقداماتی که انجام دادیم ویزا را می‌گیریم تا در صورت صعود به فینال تیم ملی بی‌دردسر به آمریکا برود.
*امسال هم لیست ۴۰ نفره برای ویزا دادید؟
نه امسال به خاطر گرانی ارز و شرایط اقتصادی مجبور شدیم لیست را با تعداد کمتری ببندیم یعنی به جای ۴۰ نفر، کولاکوویچ لیست ۲۵، ۲۶ نفره‌ای را به فدراسیون داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی