۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ملی‌پوش سابق استقلال به خبرورزشی گفت: مجیدی باهوش است و رزومه اش را خراب نمی‌کند.

به گزارش خبرورزشی، حسین کاظمی، ملی‌پوش سابق استقلال دقایقی مهمان تلفنی ما بود. با او از هر دو تیم حرف زدیم.
* بازی ایران – عراق را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
این بازی از قدیم برای ملت ایران از حساسیت‌هایی برخوردار بوده و نتیجه اش برای ما مهم است. فکر می‌کنم نتیجه اش برای عراقی‌ها هم خیلی اهمیت دارد.
* برنده می‌شویم؟
بخت تیم ما بیشتر است. ضمن اینکه ما با این برد می‌توانیم مسیری به مراتب آسان‌تر از دوم شدن در گروه D داشته باشیم و گام بزرگی برای رسیدن به فینال برداریم.
* در این دو بازی اول عراقی‌ها را چطور ارزیابی کردید؟‌
نمی‌توان روی بازی‌های اول حساب ویژه‌ای باز کرد. تیم‌ها در چنین تورنمنت‌هایی با ۷۰% توان‌شان به میدان می‌آیند که بتوانند قوای بدنی‌شان را برای دیدار‌های بعد در مراحل حذفی حفظ کنند. فکر می‌کنم بازی ایران – یمن را با دیدار عراق – ویتنام در گام اول هر دو تیم نمی‌توان قیاس کرد، چون بازی به بازی بهتر می‌شوند.
* بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
طبیعی است که مربیان تیم‌ها در چنین تورنمنت‌هایی شطرنج‌گونه تیم‌شان را راهی مسابقات می‌کنند و بازی به بازی روی اتفاقات پیش رو حساب می‌کنند. از طرفی نمی‌خواهند دست‌شان را برای دیگر حریفان رو کنند.
* حضور طارق همام و بشار رسن در عراق چه تأثیر مثبت یا منفی روی بازی این تیم برابر ایران دارد؟
قطعاً بیشتر مثبت است. این دو با حضور در استقلال و پرسپولیس می‌دانند حداقل ۴۰، ۵۰ میلیون نفر در ایران بازی‌شان را زیر نظر دارند و برای همین انگیزه می‌گیرند خودی نشان بدهند. برای این منظور بهتر بازی می‌کنند. از طرفی شناختی هم روی بازی ایرانی‌ها دارند که می‌تواند کمک‌شان کند.
* درباره استقلال و اوضاع این روزهایش نگرانی دارید یا...؟
صدرصد نگرانم. استقلالی‌ها وقتی می‌شنوند رقیب اصلی تیم‌شان خوب یارگیری کرده و تمریناتش را ۱۰ روز زودتر استارت زده است نگران می‌شوند. نگرانی نصف مردم کشور بابت دور برگشت است، چون تقریباً همه تیم‌های حاضر در لیگ به همین سبک در حال آماده‌سازی هستند به‌ویژه صدرنشینان جدول.
* استقلال چرا بازیکن نمی‌گیرد؟
این را باید مدیران باشگاه توضیح بدهند. البته فرهاد مجیدی را گرفته‌اند که در کل می‌تواند اتفاق خوبی باشد ولی استقلال بازیکن نیاز دارد تا بتواند به لیگ قهرمانان آسیا برود.
* برخی می‌گویند فرهاد مجیدی را به کادر بازیکنان اضافه کنند! این اتفاق را درست می‌دانید یا نه؟
به حرف من نیست. فرهاد خودش بازیکن باهوشی است و می‌داند نباید رزومه اش را با یک تصمیم احساسی خرابی کند. تصور اینکه او برگردد و ناموفق باشد هم می‌تواند فرهاد را از این فکر دور کند.
* چه چشم‌اندازی برای استقلال در نیم‌فصل دوم پیش‌بینی می‌کنید؟
هر روزی که تیم تمرین نکرده یک هفته از لیگ عقب افتاده است. حساب دودوتا چهارتاست. وقتی ضعف دارید یا باید تمرین کنید یا بازیکن بگیرید ولی استقلال هر دو را از دست داده است.
* کدام تیم‌ها را مدعی دور برگشت و قهرمانی می‌بینید؟
نیم‌فصل اول تقریباً این موضوع را مشخص کرد. سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و استقلال از این نظر می‌توانند جزو مدعیان باشند به شرطی که استقلال بتواند یارگیری درستی انجام بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی