۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی به خبرورزشی گفت: تیم ما عزمش را جزم کرده تا هم سهمیه تیمی المپیک را بگیرد و هم مدال.

خبرورزشی/مهری رنجبر؛ مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی وست خاطره‌سازش را به موزه تاریخ ورزش هدیه کرد. وستی که حالا پرحرف و حدیث هم شده، آن هم با حرفی که وزیر زد: «این چیه؟ گونی است؟» عابدینی، اما ترجیح می‌دهد در این باره حرفی نزند. نفر چهارم المپیک ریو حالا برای هدف بزرگتری در المپیک ۲۰۲۰ آماده می‌شود. مدالی که قولش را به وزیر ورزش هم داد، البته به شرط حمایت.
* وقتی وست شمشیربازی را به وزیر دادی، با هم صحبت هم کردید. درباره چه چیزی صحبت کردید؟
وزیر پرسید برای المپیک ۲۰۲۰ قول مدال می‌دهی. من هم گفتم هم قول سهمیه تیمی می‌دهم و هم مدال. شک نکنید روز‌های خوشی برای شمشیربازی در راه است به شرطی که حمایت شود. وزیر پرسید فدراسیون به شما حقوق می‌دهد؟ گفتم بله ماهی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که وزیر فقط سر تکان داد بدون اینکه جوابی داشته باشد. قطعاً ناراحت شد.
* با هدیه دادن وست قبلی به موزه تاریخ ورزش، با وست جدید مسابقه می‌دهی؟
بله وست جدید گرفتم. وستی که به طور حتم با آن هم افتخارآفرینی می‌کنم و مثل وست قبلی‌ام قرار است خاطره‌انگیزه شود.
* حالا مصدومیتت کاملاً بهبود پیدا کرده؟
هنوز مصدومیت مچ پایم خوب نشده، اما خیلی بهتر از قبل است و تمریناتم را با همین شرایط انجام می‌دهم. به هر حال باید دوره اش طی شود. من هم برای اینکه عقب نمانم تمرین می‌کنم. از دیروز هم با شروع اردوی تیم ملی کارمان جدی‌تر شده و بدنم هم خوب است. از خودم راضی هستم.
* دلیل بدون تیم ماندن شما چهار ملی‌پوش چه بود؟ قرارداد بالایی می‌خواستید؟
مبلغ قرارداد بیشتر که نمی‌خواستیم. اگر قرارداد ۴۰ میلیونی برای ملی‌پوشان زیاد است خب تیمی نیاید بهتر است. تیم در لیگ نیست که بچه‌ها بیرون ماندند. اتفاقی که به ضررمان است چراکه لیگ منبع درآمد ماست و البته امتیازی برای شمشیربازان نوجوان و جوان که در مسابقه با ملی‌پوشان تجربه‌شان بالا می‌رود. تا به حال این قضیه پیش نیامده بود. البته قرار است رئیس فدراسیون رایزنی کند تا تیم پیدا شود.
* تیم سابر به رغم ابهتی که در دنیا دارد، اما اوضاع جالبی ندارد. چرا؟
ما، چون خیلی جدی حتی بدون امکانات تمرین می‌کنیم همه چیز خوب است. حرف رسیدگی به شمشیربازی هم همیشه بوده، اما در واقع شمشیربازی خیلی تنهاست و نیاز به حمایت دارد. ما یکی از قدرت‌های برتر دنیا شده‌ایم و حیف است این قدرت از بین برود. ما در مسابقات با کشور‌هایی می‌جنگیم که بودجه فدراسیون‌مان پول خرد آنهاست. ما با تیم‌های کره، روسیه، ایتالیا و... می‌جنگیم که معمولاً در مسابقات با کادر کامل چند نفره می‌آیند در حالی که تیم سابر ایران فقط ما هستیم و پیمان فخری و نتایجی که می‌گیرد.
* فصل قبل انتقادات زیادی برای ناکامی به مجتبی عابدینی می‌شد. واقعاً افت کرده بودی؟
اتفاقاً من سال قبل خیلی هم موفق بودم، اما شما خبرنگاران وقتی بخواهید کسی را به چالش می‌کشید و من هم بابت همین معمولاً تلفن جواب نمی‌دهم. همه انتقاد می‌کردند، اما واقعاً فصل قبل همه انتظارات مجتبی را برآورده کردند؟ مدالی که من در گرند‌پریکس روسیه گرفتم برای دو فصلم کافی بود. هر چند من به آن قانع نیستم، اما آن را برای منتقدان می‌گویم.
* یعنی پیمان فخری هم از نتیجه کار تو راضی بود؟
خدا را شکر پیمان فخری، سرمربی تیم هم حمایتم کرد و هیچ وقت از من انتقاد نکرد. او می‌داند من برای مدال گرند‌پریکس روسیه یک دو جین از قهرمانان جهان و المپیک را بردم. در جدول ۶۴ تایی قهرمان ۲۰۰۴ المپیک آتن، قهرمان جهان، قهرمان ۲۰۱۶ المپیک و ۲۰۱۸ جهان را شکست دادم. حتی هانسوی قهرمان جام جهانی الجزایر را بردم، اما به اوه باختم. این برد‌ها شگفتی خوبی برای خودم بود. فصل بدی برایم نبود. هر چند مدال انفرادی جاکارتا را نگرفتم، اما با مدال نقره تیمی بازی‌های آسیایی، فصل را خوب تمام کردم.
* کار با این شرایط برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو سخت نیست؟
خیلی سخت است. اگر بچه‌ها مانده‌اند و تمرین می‌کنند، به خاطر تعصب و غیرت‌شان است. حیف است با شرایط سخت تیم پنجم دنیا هستیم و بخواهیم راحت از کنارش بگذریم. با همه این اتفاقات خوب، اما هیچ کدام از توقعات بچه‌ها برآورده نشد. فدراسیون با بودجه کم نمی‌تواند حامی قهرمان باشد. وقتی تیم بین غول‌های جهان است باید بیشتر به آن توجه شود. حالا شمشیربازی روی کاکل تیم سابر می‌چرخد. تیم ملی فوتبال هم ممکن بود در بازی با عمان با همان پنالتی اول ببازد و حذف شود. یعنی در ورزش برای همه تیم‌ها روز خوب و بد هست.
* یعنی با باخت‌ها نباید نگران شد؟
ما ۱۱ بهمن جام جهانی لهستان را داریم و ۱۰ روز بعد مصر و ۱۰ روز بعد هم پادووای ایتالیا. آدم آهنی هم باشد روغنش تمام می‌شود با این همه مسابقه. فقط کافی است ما دو تا مسابقه نتیجه بگیریم و یک مسابقه نه، آن وقت حرف و حدیث‌ها شروع می‌شود. این به خاطر عدم تحلیل است. اگر خبرنگاران رقابت‌ها را تحلیل کنند دیگر نگران نمی‌شوند. حتی قهرمان المپیک هم ممکن است یک مسابقه شکست بخورد. با این حساب مجار‌ها باید وقتی ژیلاگی می‌بازد، دارش بزنند؟
* با این شرایط باید منتظر مدال المپیک باشیم؟
شک نکنید اتفاقات خیلی خوبی در شمشیربازی می‌افتد. تیم ما عزمش را جزم کرده تا هم سهمیه تیمی المپیک را بگیرد و هم مدال.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی