۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر تیم ملی فوتبال امید به خبرورزشی گفت: چین خط هافبک و حمله قدرتمندی دارد، اما در کار‌ها و بازی دفاعی ضعیف است.

به گزارش خبرورزشی، حمید استیلی مدیر تیم امید کشورمان تاکنون توانسته شرایط مناسبی برای این تیم مهیا کند. امید‌ها با قهرمانی از قطر برگشتند و به همین بهانه سراغ ملی‌پوش سابق پرسپولیس رفتیم.
* از بازی با تاجیکستان شروع کنیم که چطور به این تیم باختیم!
در ابتدا باید بگویم که تورنمنت قطر، بین‌المللی بود. ما در بازی اول خیلی موقعیت خراب کردیم، اما در طرف مقابل تیم تاجیکستان از سه موقعیتش به دو گل رسید. خیلی مهم بود که ما تیم‌مان را بعد از باخت به تاجیکستان که به لحاظ روحی سنگین بود به بازی‌ها برگردانیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و با پنج گل تیم کویت را بردیم. در بازی آخر هم با دو گل تیم قطر میزبان را شکست دادیم، بازی که از دقیقه ۴۵ یونس دلفی را هم به دلیل اخراج از دست دادیم.
* تورنمنت تاجیکستان منتفی شد؟
بله و به جای آن دو بازی دوستانه در اواخر بهمن ماه به احتمال زیاد برگزار خواهیم کرد. کرانچار دنبال این است که مقدمات بازی با تیم کرواسی را فراهم سازد. ما هم به دنبال بازی با یک تیم آسیایی دیگر هستیم تا به شکل خوبی برای مسابقات فروردین آماده شویم.
* پیروزی تیم ملی مقابل عمان را دیدید؟
بله، بازی با عمان بسیار حساس بود. عمان مقابل ما خیلی با انگیزه کار را شروع کرد و در دقیقه یک به پنالتی رسید، اما بیرانوند با مهار پنالتی ما را به بازی برگرداند. بیرانوند بهترین عکس‌العمل را داشت و نشان داد یکی از بهترین‌های آسیاست. جهانبخش هم گل خوبی به ثمر رساند. گردش توپمان در این بازی عالی بود و چند موقعیت را هم از دست دادیم که نباید در بازی بعدی تکرار شود.
* در مورد لیپی و تیمش چه نظری دارید؟
لیپی مربی بزرگی است، اما ابزاری مانند کی‌روش را در اختیار ندارد. کی‌روش سال‌هاست که در تیم ماست و بازیکنان ما به لحاظ هماهنگی و کیفیت در بهترین شرایط ممکن هستند و چین به هیچ عنوان کیفیت فنی مقابله با ما را ندارد. البته فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است چه بسا که دیدیم تیم خوب قرقیزستان چگونه مقابل امارات مغلوب شد در حالی که مستحق باخت نبود.
* نقاط قوت و ضعف تیم چین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
چین خط هافبک و حمله قدرتمندی دارد، اما در کار‌ها و بازی دفاعی ضعیف است، بر خلاف تیم ما که ساختار دفاعی بسیار خوبی دارد پس اگر ما به آن‌ها گل بزنیم به خاطر دفاع‌مان برنده خواهیم شد.
* اگر از سد چین بگذریم احتمالاً حریف ما ژاپن خواهد بود، قادر به عبور از سد پرافتخارترین تیم آسیا هستیم؟
به نظر من عربستان قوی‌تر از ژاپن بود و ژاپن روی غافلگیری به این تیم گل زد. ژاپن تغییراتی داشته و جوانگرایی کرده است. معتقدم ما در صورت بردن چین حتماً قادریم از سد تیم ژاپن هم بگذریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی