نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاپیتان تیم ملی اسکی به خبرورزشی گفت: واقعاً متأسفم بابت این همه وقت و انرژی که گذاشته‌ام که با لجبازی و تسویه‌حساب حذفم کردند و همه تلاشت را به باد دادند.

خبرورزشی/مهری رنجبر؛ هنوز جا ماندن حسین ساوه‌شمشکی کاپیتان تیم ملی اسکی از رقابت‌های قهرمانی جهان سوئد هضم نشده، خبر خداحافظی اش هم شنیده می‌شود. خبری که خودش هم از آن بی‌اطلاع است و البته تأکید دارد چنین تصمیمی ندارد. به نظر اسکی‌باز باتجربه ملی‌پوش مصدومیت تنها بهانه‌ای برای حذفش بود. بهانه‌ای ناشی از تسویه‌حساب و لجبازی است.
*واقعاً قرار است از تیم ملی خداحافظی کنی؟
من که قراری نگذاشته‌ام، اما انگار می‌خواهند مرا با تیم ملی خداحافظی بدهند. اسکی ورزشی است که هر چه با تجربه‌تر باشی نتیجه بهتری می‌گیری. من در المپیک ونکور اسکی‌باز سوئدی ۴۲ ساله‌ای را دیدم که در ماده دانهیل مسابقه داد.
*تو واقعاً به خاطر مصدومیت به مسابقه‌های جهانی نمی‌روی؟
جواب این سؤال را به جای من باید از مسئولان فدراسیون بپرسید. دوست ندارم وقتی صحبت می‌کنم برداشت کنند به خاطر اینکه قهرمانی جهان نمی‌روم ناراحت هستم، اما امتیاز من در مارپیچ کوچک بهتر از بقیه است و با اینکه مصدوم بودم، اما با اختلاف کم در مسابقات اول یا دوم بودم.
*یعنی الان ناراحت نیستید؟
من بیشتر ناراحتم که ۵ روز بعد از اینکه مدارک پزشکی‌ام را به فدراسیون دادم، کمیته فنی تصمیم گرفت هرکس انتخابی دهد در ترکیب تیم ملی برای قهرمانی جهان قرار می‌گیرد. تصمیمی که هیچ منطقی پشت آن نیست. وقتی من مدارک پزشکی‌ام را می‌دهم و می‌گوید مصدومم و نمی‌توانم تمرین کنم و حتی کمیته پزشکی هم آن را تأیید می‌کند. حتی اولین MRI را هم به مربی تیم ملی نشان دادم و خواست کمیته پزشکی تأیید کند و بعد از تأیید ان اتفاق افتاد. البته نامه‌ای هم برای رئیس فدراسیون نوشتم که در جوابم گفت تو در اردوی تیم ملی مصدوم نشدی. با اینکه در اردو مصدوم نشدم، اما کمیته فنی می‌تواند استثنا قائل شود که نشد.
*به نظرت این قضیه بهانه‌ای بود تا تو را از تیم ملی حذف کنند؟
مصدومیت برای هر کس ممکن است پیش بیاید. ورزش بدون مصدومیت نیست، اما خوب نیست آن را بهانه حذف من کنند. دلیلی منطقی نیست. قبول این قضیه برایم سخت است. من دوست داشتم در قهرمانی جهان باشم و با نتیجه خوب توانایی‌هایم را ثابت کنم. وقتی تصمیم کمیته فنی، فنی نیست این شائبه پیش می‌آید که با حضور من در تیم ملی مشکل دارند و می‌خواهند اسکی‌بازان دیگری را جایگزین من کنند. البته قبلاً هم از این دست اتفاقات افتاده است. بعضی‌ها طبق منافع خودشان با تصمیمات شان سر بقیه را می‌برند.
*تو قبلاً هم سابقه داشتی که مصدوم بودی و بعد به مسابقه‌های جهانی رفته‌ای نه؟
دقیقاً. سال ۲۱۰۳ من آپاندیس عمل کردم و بعد از بیست و چند روز در مسابقه جهانی شرکت کردم. حالا هم همان قصه تکرار شد با این تفاوت که مرا به راحتی خط زدند تا دیگران بروند. واقعاً نمی‌دانم اسم این کار را چه بگذارم؟ قضاوتش را به عهده مردم می‌گذارم، اما اسکی ورزش رکوردی است و متفاوت از کشتی و فوتبال است و برای انتخاب نفر برتر رکورد ملاک است.
* یعنی تو معتقدی این تصمیم توطئه علیه‌ات بوده؟
واقعاً متأسفم بابت این همه وقت و انرژی که گذاشته‌ام که با لجبازی و تسویه‌حساب حذفم کردند و همه تلاشت را به باد دادند. متأسفم که طرفیت افراد به حدی کم است که تحمل شنیدن حرفی را ندارند و چقدر احساس ناامنی می‌کنند که اگر ۵ اسکی‌باز کنار هم بنشینند فکر می‌کنند در حال توطئه هستند. همه این مسائل به کار سلیقه‌ای برمی‌گردد و بس. در حالی کمیته فنی مرا حذف کرد که دو اسکی‌باز مقیم استرالیا و آمریکا بدون حضور در اردو قرار است با تیم نوجوانان در قهرمانی آسیا شرکت کنند. کمیته فنی چرا برای نونهالان و نوجوانان یک جور تصمیم می‌گیرد و برای تیم ملی طور دیگر؟ آن وقت می‌گویند ۷۰ دردرصد سرمربی تصمیم گرفته و ۳۰ درصد کمیته فنی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی