نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرخپوشان پاکدشت برای سومین هفته پیاپی دستش از پیروزی کوتاه ماند و این بار بر خلاف بازی با کارون اروند خرمشهر نتوانست از شکست خانگی فرار کند.

به گزارش خبرورزشی، هفته بیستم لیگ دسته اول در شرایطی پنج‌شنبه برگزار شد که سه تیم شاهین شهرداری بوشهر، مس کرمان و سرخپوشان پاکدشت که در کورس صعود به لیگ برتر هستند به دنبال اولین پیروزی خود در نیم‌فصل بودند که از این جمع تنها یک تیم موفق به کسب پیروزی شد و دو تیم دیگر ناکام ماندند.
قهرمان نیم‌فصل را چه شده است؟
سرخپوشان پاکدشت برای سومین هفته پیاپی دستش از پیروزی کوتاه ماند و این بار بر خلاف بازی با کارون اروند خرمشهر نتوانست از شکست خانگی فرار کند و به قشقایی شیراز که خودش در نیم‌فصل دوم تیم ناکامی بود باخت تا تعجب اهالی فوتبال را در پی داشته باشد و پیش‌بینی عده‌ای که می‌گفتند سرخپوشان در نیم‌فصل دوم به مشکل می‌خورد به واقعیت نزدیک شود. فرهاد کاظمی با تیمش از ۹ امتیاز نیم‌فصل تنها یک امتیاز گرفته و اگر شوکی به شاگردانش وارد نکرده و تغییراتی در ترکیب تیم ندهد از صدر جدول دور می‌شود. گرچه فاصله آن‌ها با گل‌گهر صدرنشین زیاد شده، اما با ناکامی سایر مدعیان، جایگاه سرخپوشان در رده دوم جدول همچنان حفظ شده است.
دست‌نشان و مس در پایان راه؟
آن زمان که مسی‌ها با نتایج خوب در بالای جدول بودند اختلاف دست‌نشان با مدیران باشگاه زنگ خطر را برای این تیم به صدا درآورد و حالا چوب همان اختلافات را می‌خورند و در شرایطی که بستر صعود مس کرمان مهیا بود این تیم یک گام دیگر از بالای جدول دور شد. مسی‌ها در نیم‌فصل دوم رنگ برد را ندیده‌اند و ادامه این روند چه بسا منجر به جدایی دست‌نشان از نارنجی‌پوشان کویر شود. شاید بازی حساس و ۶ امتیازی مس کرمان با گل ریحان البرز آخرین فرصت به مربی شمالی مس کرمان باشد.
فرصت‌طلبی بگوویچ
در شرایطی که همسایه‌های گل‌گهر روی نوار ناکامی قدم برمی‌دارند بگوویچ و شاگردانش به چیزی جز پیروزی راضی نیستند. گل‌گهر بعد از شکست دادن دو تیم بالای جدولی شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان این بار نود ارومیه پایین جدولی را از پیش روی خود برداشت تا با اختلاف امتیاز ۶ در صدر جدول، حاشیه امنیت خوبی داشته باشد.
شاهین بالاخره برد
شاهین بوشهر که با محمود فکری برخلاف نیم‌فصل اول در نیم‌فصل دوم نتوانسته بود خوب کار کند بعد از دو بازی ناکامی بالاخره طعم پیروزی را چشید و در خانه شهرداری تبریز ۳ امتیاز دشت کرد. شاهین با این برد بالاتر از مس کرمان قرار گرفت تا همچنان در جدول مدعی باقی بماند.
سیمای یک مدعی تازه.
اما از گل ریحان البرز باید به عنوان مدعی جدید لیگ دسته اول یاد کرد. البته این تیم در نیم‌فصل اول هم در ۴ بازی ابتدایی به ۴ پیروزی رسید تا خیلی‌ها روی آن‌ها حساب کنند، اما دچار افت شد تا در نهایت فراز کمالوند از این تیم کنار برود، با این حال سیدمجتبی حسینی تیم خوبی ساخته و با برد ارزشمندی که مقابل بادران تهران کسب کرد در اندیشه مدعی شدن است. این تیم هفته آینده بازی حساسی با مس کرمان دارد که اگر این بازی را ببرد خودش مدعی شده و مس را از کورس عقب می‌اندازد. این تیم این هفته بادرانی را برد که روندی خوب داشت، اما شکست تهرانی‌ها آن‌ها را از مدعیان دور کرد.
امیدواری به قوی سپید
قوی سپید انزلی برای دومین هفته پیاپی به پیروزی رسید تا خیلی‌ها به پرواز این تیم به بالای جدول امیدوار شوند. ملوان این هفته برد ارزشمندی مقابل مس رفسنجان کسب کرد تا به رده دوازدهم جدول رسیده و از حاشیه امنیت خوب برخوردار شود. ملوانی‌ها با ادامه این روند می‌توانند به نیمه بالای جدول هم فکر کنند. ملوان هم حاشیه دارد و هم مشکلات مالی و اگر این دو مورد را برطرف کند می‌تواند همان تیم دوست‌داشتنی انزلی‌چی‌ها شود.
خونه‌به‌خونه می‌خواهد در بابل بازی کند
شکست این هفته خونه‌به‌خونه در شیراز، زنگ خطر را برای این تیم و اکبر میثاقیان به صدا درآورد تا مبادا دسته دومی شوند. همین امر باعث جلسه‌ای بین مالک و مدیران باشگاه با کادر فنی و بازیکنان شده که مهم‌ترین دستاورد آن تأکید بر برگزاری بازی در ورزشگاه هفتم تیر بابل است. ورزشگاهی که ماه‌هاست در دست تعمیر است تا خونه‌به‌خونه نتواند در بابل میزبان باشد و این بار می‌خواهند به هر نحوی شده در ورزشگاه خانگی خود بازی کنند آن هم مقابل صدرنشین لیگ.
دنیا به کام شیرازی‌ها
دو تیم شیرازی که در نیم‌فصل دوم حال و روز خوبی نداشتند این هفته به برد‌های مشابه و ارزشمندی رسیدند. فجرسپاسی بالاخره با مهابادی طعم پیروزی را چشید و با ۲ گل خونه‌به‌خونه را بدرقه کرد. البته بابلی‌ها به شدت نسبت به داوری این بازی گلایه داشتند و میثاقیان پس از بازی هم در مورد یکی، دو صحنه بحث‌برانگیز به ضرر تیمش با داور صحبت کرد. نتیجه بهتر را قشقایی شیراز گرفت که در تهران، سرخپوشان پاکدشت را با ۲ گل شکست داد تا روی ناکامی‌های خود خط قرمز بکشد.
تیم برتر هفته: قشقایی شیراز
با تقدیر از گل ریحان البرز و شاهین بوشهر به خاطر برد‌های ارزشمندی که کسب کردند پیروزی درخشان قشقایی پس از هفته‌ها ناکامی در خانه سرخپوشان پاکدشت اتفاق بزرگی بود که قشقایی را به عنوان تیم هفته انتخاب کنیم.
مربی برتر هفته: مهدی فروردین (قشقایی شیراز)
هم سیدمجتبی حسینی و هم محمود فکری نتایج خوبی گرفتند، اما مهدی فروردین روی نیمکت قشقایی به خوبی تیمش را در مصاف با سرخپوشان پاکدشت هدایت کرد تا قشقایی دوباره به یاد نتایج خوب ابتدای فصل بیفتد.
بازیکن برتر هفته: سیدمحمد مهری (قشقایی شیراز)
قشقایی در خانه سرخپوشان دست به کار بزرگی زد و این تیم بالای جدولی را شکست داد که این پیروزی با ۲ گل سیدمحمد مهری رقم خورد تا این بازیکن به خاطر نقش مهمش در پیروزی قشقایی به عنوان بازیکن هفته انتخاب شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی