نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرنکی دی‌یونگ بعد از کشمکش‌های فراوان بالاخره بارسلونا را انتخاب کرد و از فصل آینده شاگرد والورده خواهد بود.

یوهان کرویف جدید عاشق مسی به گزارش خبرورزشی، حضور فعال بارسلونا در بازار نقل‌و‌انتقالات زمستانی فقط مختص پارسال نبود و آن‌ها برای ژانویه ۲۰۱۹ هم برنامه‌های خود را پیاده کردند. اگر سال گذشته فیلیپه کوتینیو و یری مینا به جمع آبی‌واناری‌ها پیوستند، امسال یک چهره جدید و آینده‌دار راهی این تیم شد. کسی که می‌تواند تا سالیان سال در وسط زمین برای بارسلونا بدرخشد و جای آندرس اینیستا و ژاوی را بگیرد. فرنکی دی یونگ هلندی بعد از کشمکش‌های فراوان بالاخره بارسلونا را انتخاب کرد و از فصل آینده شاگرد ارنستو والورده خواهد بود.
متولد آرکل از باشگاه ویلم
فرنکی دی یونگ ۱۲ می‌۱۹۹۷ در منطقه آرکل به دنیا آمد. منطقه‌ای کوچک و زیبا که واقع در جنوب هلند بود. او فوتبالش را در باشگاه ویلم آغاز کرد و با این تیم بازی در مستطیل سبز را از مبتدی تا حرفه‌ای آموخت. در واقع او بیش از آنکه بخواهد محصول آکادمی آژاکس باشد، از پرورش یافتگان باشگاه ویلم به حساب می‌آید.
نه به فاینورد
وقتی که فرنکی نوجوان بود بار‌ها با دعوتنامه باشگاه فاینورد هلند روبه‌رو شد تا به آکادمی این تیم بیاید و برای آن‌ها بازی کند. باوجود اینکه پدر و مادر فرنکی از طرفداران فاینورد بودند، اما او به پیشنهاد باشگاه فاینورد پاسخ منفی داد تا سال‌ها بعد فاینوردی‌ها متوجه شوند چه شکست بزرگی در این پروژه متحمل شدند چراکه می‌توانستد با خرید و فروش فرنکی سود هنگفتی به جیب بزنند.
بله به آژاکس
این فقط فاینورد نبود که از فرنکی نه شنید. حتی باشگاه آژاکس آمستردام هم برای خرید او مدتی منتظر بود. این انتقال، اما در سال ۲۰۱۵ عملی شد و دی یونگ به عضویت تیم جوانان آژاکس درآمد و با درخشش توانست یک سال بعد به تیم اصلی راه پیدا کند. خودش بعد‌ها در توجیه اینکه چرا آژاکس را دیر انتخاب کرد گفت: «در ویلم تلاش بر این بود تا تیم از سقوط نجات پیدا کند. اتفاقی که به من در مقایسه با باشگاهی مثل آژاکس که همه چیز داشت کمک زیادی کرد.»
۷۵ میلیون یورو به علاوه پاداش
باشگاه بارسلونا برای اینکه نظر دی یونگ ۲۱ ساله را جلب کند تا برای این تیم بازی کند، مبلغ ۷۵ میلیون یورو هزینه کرد، اما این همه پولی نیست که آبی‌واناری‌ها به پای فرنکی ریختند. ۱۱ میلیون یورو دیگر این وسط به عنوان آپشن در قرارداد او وجود دارد که در صورت فتح جام‌های مختلف به حسابش واریز خواهد شد. بنابراین او به عنوان گرانقیمت‌ترین انتقال تاریخ باشگاه آژاکس نامش را ثبت خواهد کرد.
عاشق مسی
شاید برایتان جالب باشد که بدانید فرنکی دی یونگ همیشه یکی از طرفداران سرسخت لیونل مسی ستاره بارسلونا بوده است. او آنقدر عاشق سبک بازی مسی بود که یکبار وقتی برای تعطیلات به اسپانیا سفر کرده بود، پدر بزرگش پیراهن ستاره آرژانتینی را خریداری کرد و به فرنکی هدیه داد. پیراهنی که مربوط به اوایل حضور مسی در بارسلونای فرانک ریکارد بود و شماره ۳۰ را به تن داشت. دی یونگ بار‌ها و بار‌ها در مصاحبه‌های خود به طرفداری از مسی اشاره کرده و او را بهترین بازیکن دنیا نامیده است.
کرویف جدید
فرنکی هرچه بیشتر در فوتبال هلند می‌درخشید درجه اش هم بالاتر می‌رفت. او آنقدر خوب بود که رسانه‌های هلند لقب کرویف جدید را به او دادند و فرنکی را با اسطوره فقید هلند مقایسه می‌کردند. حالا که به بارسلونا آمده یک‌بار دیگر این لقب در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است. او خودش چنین نظری درباره این مقایسه داشت: «این افتخاری است که با کرویف مقایسه شوم، اما من هرگز مثل او نخواهم بود. من یوهان را تحسین می‌کنم.»
یوهان کرویف جدید عاشق مسی
صحبت با پپ و پی‌اس‌جی
فرانک دی یونگ قبل از اینکه به بارسلونا بیاید با پپ گواردیولا سرمربی سابق این تیم صحبت کرده بود. صحبتی که نه درباره بارسا بلکه به حضور در منچسترسیتی مربوط می‌شد. او با مقامات پاری‌سن‌ژرمن هم مذاکره کرد، اما در نهایت این بارسلونا بود که توانست نظر دی یونگ را جلب کند. دی یونگ بعد از امضای قرارداد با بارسلونا این مذاکرات را تأیید کرد.
عشق مسافرت و پلی استیشن
یوهان در اوقاتی که زیاد به فوتبال فکر نمی‌کند ترجیح می‌دهد تا دور دنیا را بگردد. پایه‌ترین افراد برای سفر با او ابتدا نامزدش و سپس دوستانش هستند. البته این به زمانی مربوط می‌شود که فرصت کافی برای مسافرت داشته باشد. در زمان‌های کوتاه مدت که اجازه سفر ندارد، بهترین وسایل تفریحش پلی استیشن بازی کردن و گوش دادن به موزیک است. تفریحات سرگرم‌کننده‌ای که مثل دیگر بازیکنان فوتبال، برای فرنکی هم جذابیت خاص خودش را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی