۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حساس‌ترین دیدار فوتبال کشورمان در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا امروز در شهر العین امارات برگزار می‌شود.

خبرورزشی/مهدی شیروانی؛ شاگردان کارلوس کی‌روش برای شکستن طلسم حدود نیم قرن ناکامی در رسیدن به فینال این پیکارها، امروز به مصاف سامورایی‌های ژاپن می‌روند تا با استفاده بهینه از داشته‌ها و توانمندی‌های فکری و ذهنی، آمادگی‌های روحی و جسمی، بهره بردن و اجرای تاکتیک‌های مربی فهیم و کاربلد تیم ملی، نوار ناکامی و محرومیت از حضور در فینال را پاره کرده و در نهایت با کسب قهرمانی، شادی و نشاط را برای هموطنان به ارمغان آورند.
حذف استرالیای مدافع قهرمانی، کره فینالیست دوره قبل، عربستان همیشه مدعی با زدوبند‌های آنچنانی و مافیای مالی، بیانگر گوشه‌ای از اهمیت حضور فوتبال ایران در مسابقه امروز است. ایران مقتدرانه و پرتوان از مرحله مقدماتی و یک‌چهارم نهایی به دیدار‌های امروز و فردا رسیده و شاگردان کی‌روش نشان دادند قابلیت‌های بسیاری برای آقایی قاره کهن دارند و بی‌جهت نیست چندین سال صدر رنکینگ قاره آسیا را به نام خود سند زده‌اند.
بدون شک عملکرد مناسب و روحیه‌بخش ملی‌پوشان ما از دروازه‌بان، خط دفاعی، خطوط هافبک و حمله، ادامه همان روند رو به رشد و غرورآفرین در جام جهانی و رویارویی با اسپانیا، پرتغال و مراکش بوده و در همان راستا، به‌زعم کی‌روش و شاگردانش، امروز در فینال ششم (بعد عبور از سد یمن، ویتنام، عراق، عمان و چین) شیربچه‌های ایرانی برای غلبه بر سامورایی‌های ژاپن، هرچه در توان دارند به‌کار می‌گیرند تا با گذشتن از سد چشم‌بادامی‌های زیرک و فرصت‌طلب، طلسم ناکامی فوتبال ایران در ۴۰ سال گذشته برای کسب چهارمین قهرمانی جام ملت‌های‌آسیا را بی‌اثر کرده، با از خودگذشتگی و فداکاری، هاراگیری چشم‌بادامی‌ها برای ممانعت از تحققِ این مهم را بی‌نتیجه می‌سازند.
هرچند بعضی‌ها هم در داخل سعی داشتند با لطایف‌الحیل، تمرکز کی‌روش و شاگردانش را برهم بزنند. بعضاً با رفتار و عملکرد، یا با سکوت معنادار، سیاسی‌کاری و قدرناشناسی، طی روز‌های اخیر، سوهان روح کی‌روش و شاگردانش شدند. انشاءالله امروز با انرژی مثبت مردم ایران و تلاش و جنگندگی و تاکتیک‌پذیری ملی‌پوشان توانمند فوتبال ایرانی، از سد سامورایی‌های ژاپن عبور می‌کنیم و فردای قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا، بعضی‌ها باید پاسخگوی رفتار و عملکرد ناشایست، ناامیدکننده و دلسرد‌کننده خود باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی