نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران با شکست سنگین برابر ژاپن در حسرت صعود به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ ماند و به کارش در این رقابت‌ها پایان داد.

به گزارش خبرورزشی، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (دوشنبه) در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین امارات به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت (اینجا ببینید) . اوساکو در دقیقه ۵۶ و ۶۷ و هاراگوچی در دقیقه ۲+۹۰ گل‌های تیم ژاپن را به ثمر رساندند.
ترکیب تیم ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، وحید امیری (۵۸- کریم انصاری‌فرد)، اشکان دژاگه (۷۱- سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش (۷۱- مهدی ترابی)، احسان حاج‌صفی و سردار آزمون.
ترکیب تیم ژاپن: گوندا، ساکای (۷۳- موریا)، یوشیدا، تومیاسو، ناگاتومو، اندو (۶۰- شیوتانی)، شیباساکی، دوان، مینامینو، هاراگوچی و اوساکو.
قضاوت این دیدار را کریستوفر جیمز بث استرالیایی برعهده داشت. وحید امیری، امید ابراهیمی و سردار آزمون بازیکنان ایرانی بودند که از داور کارت زرد گرفتند.
نیمه اول
دقیقه ۳: توپ در عمق بازیکنان ایران پشت مدافعان ژاپن زودتر از آزمون به دروازه‌بان حریف رسید.
دقیقه ۱۳: همکاری بازیکنان ژاپن و نفوذ آن‌ها از جناح راست ایران، این تیم را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد، اما پاس در عرض را حسین کنعانی‌زادگان به خوبی از مقابل مهاجم این تیم دور کرد و توپ بعد از برخورد به مهاجم ژاپن به سود ایران به بیرون رفت.
تساوی ایران و ژاپن در ۴۵ دقیقه اول
دقیقه ۱۷: کرنر ارسالی بازیکنان ژاپن با ضربه سر یوشیدا به شکل خطرناک از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.
دقیقه ۱۹: پاسکاری بازیکنان ژاپن و حرکت انفرادی بازیکن این تیم در میان تعلل مدافعان ایران به اندو رسید که ضربه آرام این بازیکن با فاصله اندک و به شکلی خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ۲۲: توپ ربایی بازیکنان ایران و همکاری خوب سردار آزمون و احسان حاج‌صفی تیم ایران را داخل محوطه جریمه ژاپن صاحب یک موقعیت بسیار خوب کرد. آزمون در این صحنه با سرتوپی خوب مدافع سامورایی‌ها را از پیش‌رو برداشت، اما ضربه او را گوندا راهی کرنر کرد.
تساوی ایران و ژاپن در ۴۵ دقیقه اول
دقیقه ۲۴: وحید امیری به دلیل خطا روی بازیکن ژاپن اولین کارت زرد بازی را از داور استرالیایی گرفت.
دقیقه ۴۳: شوت احسان حاج صفی از فاصله حدود ۲۵ متری با اختلاف از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه ۴۴: امید ابراهیمی کارت زرد دوم بازی را هم به نام ایرانی‌ها ثبت کرد.

نیمه دوم
دقیقه ۴۶: ساکای در ابتدای نیمه دوم اولین کارت زرد ژاپنی‌ها را به دلیل خطای هند دریافت کرد و یک ضربه آزاد مستقیم به نفع ایران روی این صحنه اعلام شد.
دقیقه ۴۸: ضربه ایستگاهی توسط اشکان دژاگه از کنار دروازه گوندا به بیرون رفت.
دقیقه ۵۱: احسان حاج‌صفی برای چندمین بار در این بازی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که بازهم توپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: حسین کنعانی‌زادگان توپ را از مقابل مهاجم تیم ژاپن به سمت کرنر فرستاد و بازیکن حریف روی زمین افتاد، اما در حالی که توپ در این لحظه همچنان در جریان بازی بود، مدافعان ایران در اشتباهی عجیب بی‌دلیل به سمت داور مسابقه رفتند و در این بین بازیکنان ژاپن از تعلل عجیب بازیکنان ایران استفاده کردند و گل اول بازی را اوساکو با ضربه سر وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه ۶۳: بازهم اشتباه مدافعان ایران و رامین رضاییان توپ را در یک سوم دفاعی ایران به ژاپنی‌ها رساند. در این صحنه مرتضی پورعلی‌گنجی با یک تکل بلند قصد دفع توپ را داشت که با برخورد توپ به دست مدافع کشورمان، داور نقطه پنالتی را به سود سامورایی‌ها اعلام کرد. داور پس از بازبینی فیلم با استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی، بار دیگر نقطه پنالتی را نشان داد.
دقیقه ۶۷: اوساکو پشت ضربه پنالتی ایستاد و دومین گل خود و تیم ژاپن را وارد دروازه ایران کرد.
دقیقه ۷۰: بازهم نفوذ بازیکنان ژاپنی از جناح چپ کشرمان این تیم را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد که پاس در عرض از مقابل دروازه ایران عبور کرد.
دقیقه ۷۴: شوت دوان از داخل محوطه جریمه را علیرضا بیرانوند برگشت داد.
دقیقه ۸۰: ضد حمله خطرناک ژاپنی‌ها را مدافعان ایران در لحظه آخر از مقابل بازیکن این تیم دور کردند.
دقیقه ۸۲: ارسال تند بازیکنان ایران از مقابل سردار آزمون عبور کرد و در ادامه مدافعان ژاپنی توپ را با ضربه بلند دور کردند.
دقیقه ۲+۹۰: هاراگوجی با حرکت در قلب دفاع ایران گل سوم ژاپنی‌ها را وارد دروازه بیرانوند کرد.

تیم ملی ایران با شکست مقابل ژاپن از جریان مسابقات حذف شد و با توجه به عدم برگزاری دیدار رده‌بندی باید به کشورمان بازگردد. سامورایی‌ها نیز در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه با برنده دیدار فردای امارت - قطر روبه‌رو خواهد شد.
ایران در صدمین حضور کارلوس کی‌روش روی نیمت ایران، عملکرد مطلوبی خصوصاً در نیمه دوم مقابل ژاپن نداشت و با حذف از جام ملت‌های آسیا، رویای قهرمانی ۴۳ ایران در قاره کهن، چهار سال دیگر ادامه خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی