نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد طراحی جدید سیستم استقلال بی‌ربط با حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی استقلال نباشد.

به گزارش خبرورزشی، استقلال در دور رفت لیگ برتر خیلی در فاز تهاجمی موفق نبود به این خاطر که تیام را از دست داده بود و الحاجی گرو نتوانست خلأ حضور تیام را در ترکیب تیم پر کند. از سویی مصدومیت بازیکنانی، چون محسن کریمی و داریوش شجاعیان هم مزید بر علت شد که استقلال خیلی نتواند در فاز تهاجمی فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد، اما حکایت نیم‌فصل دوم متفاوت است به این خاطر که استقلال مهاجم جدیدی به نام اسماعیل گونسالوس خریده است و از سویی مصدومان هم برای بازی در دور برگشت آماده می‌شوند.
استقلال که در نیم‌فصل نخست بیشتر با سیستم ۲-۴-۴ و ۴-۲-۳-۱ بازی کرده بود، دیروز در بازی با نساجی ۳-۳-۴ بازی کرد و در نیمه اول که بیشتر بازیکنان اصلی بازی کردند با زدن یک گل به هدف رسید. به نظر می‌رسد طراحی این شیوه بی‌ربط با حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی استقلال نباشد. بازیکنی که در دوران بازیگری به عنوان مهاجم بازی می‌کرد و طبیعی است عاشق بازی تهاجمی و سرعتی باشد. پیش از حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی کمتر دیده بودیم استقلال با این شیوه بازی کند و شاید بهتر است اذعان کنیم اصلاً ندیده بودیم با سه مهاجم بازی کند. این موضوع نشان می‌دهد استقلال برای جبران امتیازات از دست رفته مصر است و می‌خواهد به سرعت به جمع مدعیان قهرمانی در لیگ برتر برگردد. البته این تیم استراتژی درستی برای خود تعریف کرده است، چون تیم با بازی دفاعی و محتاط به جایی نخواهد رسید، اما بازی تهاجمی ممکن است موفقیت‌های تازه‌ای را برای استقلال به ارمغان بیاورد.
دیروز و در بازی با نساجی، امید نورافکن در جلوی خط دفاعی بازی می‌کرد و جلوی امید، داریوش شجاعیان و رضا آذری بازی می‌کردند. سه بازیکن تیم در فاز حمله هم اللهیار صیادمنش در نوک بود و فرشید اسماعیلی و محسن کریمی در کناره‌ها. این دو مثلث می‌توانند استقلال را در فاز تهاجمی به اهداف نزدیک کنند. واقعیت این است که فرهاد مجیدی عاشق بازی تهاجمی است و شفر و استقلال را به بازی تهاجمی ترغیب خواهد کرد. البته استقلال دیروز و در نیمه اول بازی با نساجی زیاد به حریف فرصت نداد چراکه بازیکنان استقلال هم در خط حمله و هم در خط هافبک هنگامی که توپ را از دست می‌دادند یک وظیفه خاص در دفاع داشتند و خیلی زود شیوه بازی تیم تغییر می‌کرد.
آنچه مسلم است استقلال با حضور بازیکنان جدید در دور برگشت به تیم تازه‌ای تبدیل خواهد شد. همچنین حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی تیم استقلال همان‌طور که اشاره شد می‌تواند تیم را در فاز تهاجمی به تیم بهتری تبدیل کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی