۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گرت بیل با وجود زدن گل‌های حساس و بردن جام‌ها همراه رئال‌مادرید، هنوز محبوبِ هواداران کهکشانی‌ها نیست.

چرا هواداران رئال، هنوز گرت بیل را دوست ندارند؟ به گزارش خبرورزشی، اواخر سال گذشته میلادی، گرت بیل برای سومین مرتبه جام قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را بالای سر برد که این دوازدهمین جامی بود که در ۵ سال گذشته کسب کرده است. این افتخارات شامل ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود که ۳ قهرمانی به‌صورت متوالی برای او به دست آمد. یک‌شنبه شب در دیدار برابر اسپانیول تعداد گل‌های او برای رئال‌مادرید به عدد ۹۹ رسید و یک قدم تا ۱۰۰ گل زده برای کهکشانی‌ها فاصله دارد.
قلب‌هایی که با او نیست
در رئال‌مادریدِ کهکشانی گرت بیل یکی از پرافتخارترین‌هاست و بین بازیکن‌هایی که از بریتانیا به کشور‌های دیگر صادر شده هم هیچ بازیکنی به اندازه او افتخار کسب نکرده است. با این حال در رسانه‌های اسپانیایی وقتی که نظرسنجی می‌شود درباره اینکه چه بازیکنی بهتر است از رئال کنار گذاشته شود، گرت بیل در صدر قرار می‌گیرد، حتی بالاتر از جوانی مثل وینیسیوس جونیور. البته در شرایط فعلی اگر چنین نظرسنجی‌ای صورت بگیرد ممکن است برخی از هواداران ترجیح بدهد بیل در تیم‌شان بماند نه ایسکو که با سانتیاگو سولاری به مشکل خورده که این یک دلداری برای شاهزاده ولزی خواهد بود که نتوانسته قلب‌ها و ذهن‌های هواداران رئال‌مادرید را به دست آورد.
چرا هواداران رئال، هنوز گرت بیل را دوست ندارند؟
متهم اول
هنوز برخی اوقات بیل احساس می‌کند که می‌تواند ثابت کند بین گناهکاران در ناکامی‌ها قرار نمی‌گیرد. نویسنده یکی از روزنامه‌های ورزشی اسپانیایی تحقیق جالبی در این‌باره انجام داده و متوجه شد بعد از باخت ۳ بر صفر رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا برابر زسکامسکو، گرت بیل اصلاً در ترکیب اصلی تیم قرار نگرفت و وقتی بین دو نیمه به زمین آمد تیم ۲ بر صفر از حریف روسی عقب بود، اما بعد از شکست عکس تمام قدِ او روی صفحات روزنامه‌ها کار شد، با عناوینی مثل «بیل از درد مچ‌پا گلایه داشت»، «چیزی او را ناراحت کرده است» یا «این بازی‌های کوچک مورد علاقه بیل نیستند». او را به بی‌حسی متهم کردند، در حالی که رئال‌مادرید متحمل بدترین شکست خانگی‌اش در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شده بود. در شرایطی که نیمه اول در زمین حضور نداشت و نیمه دوم مشخص بود با مصدومیت به میدان آمده است. وقتی در نیمه‌نهایی جام جهانی باشگاه‌ها در دیدار برابر کاشیما آنتلرز ژاپن هت‌تریک کرد، سؤال رسانه‌ها این بود که «آیا بیل خودش را برای این تورنمنت حفظ نکرده است؟» این واکنش پس از درخشش بیل که کهکشانی‌ها را روانه یک فینال دیگر کرده بود، عجیب به نظر می‌رسید.
چرا هواداران رئال، هنوز گرت بیل را دوست ندارند؟
جای رونالدو
یکی از دلایلی که فشار‌ها روی گرت بیل بیشتر شده و بیشتر به این ستاره ولزی اعتراض می‌شود، این است که در فصل جاری رئال‌مادرید به بازیکنی با شخصیت بزرگ برای گام برداشتن در جای کریستیانو رونالدو نیاز دارد. باشگاه تصمیم گرفت در تابستان گذشته هیچ ستاره بزرگی را خریداری نکند و اعتقاد دارند شانس جذب ادن آزار را در آینده خواهند داشت. از طرفی یک فرصت هم به ایسکو و مارکو آسنسیو داده باشند که حتی این دو ستاره جوان اسپانیایی هم تحت فشار زیادی بوده‌اند. در این بین ایسکو هم که واقعاً فصل کابوس‌واری را تا اینجا سپری کرده و مشاجره‌اش با سولاری هم دردسرساز شده است. او مدعی بستن بازوبند کاپیتانی بود در حالی که این بازوبند به بازیکنی تعلق می‌گیرد که سابقه بیشتری در رئال‌مادرید داشته باشد. با این حال ایسکو ۲۶ ساله نزد هواداران کهکشانی‌ها دوست‌داشتنی است و حمایت آن‌ها را پشت‌سر خودش می‌بیند. در حالی ایسکو این حمایت را دارد که حتی در این باشگاه پیش از این زیدان و رونالدو هم با واکنش منفی هواداران روبه‌رو شده بودند و کریس که حتی از سوی هواداران چند مرتبه در ۹ فصل حضورش در سانتیاگو برنابئو، هـو شد. او حتی چندی پیش از جوی که در مادرید وجود دارد گلایه کرده بود و گفت در یوونتوس شرایط رختکن خیلی بهتر است.
چرا هواداران رئال، هنوز گرت بیل را دوست ندارند؟
تصویر ذهنی
میراث رونالدو در رئال‌مادرید هنوز مجهول و مورد سؤال است و آیا بیل می‌تواند وارث او باشد؟ رونالدو از سال ۲۰۰۹ که رئالی شده بود تا آخرین فصل حضورش همیشه ستاره اول تیم محسوب می‌شد. او در ۴۳۸ بازی ۴۵۰ گل برای تیم زد و رسیدن به چنین جایگاهی برای بیل قابل دسترس نیست، اما برخی معتقدند دلیل اینکه آمار بیل خیلی با چیزی که انتظار می‌رفت فاصله دارد مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه اوست که باعث شده اعتبارش را هم در مادرید از دست بدهد. از لحاظ فیزیکی تصویر خوبی از بیل در ذهن هواداران شکل نگرفته، حتی با وجود اینکه در بازی‌های بزرگ خاطره‌های خوبی به جای گذاشته است. خیلی از زمانی که در نیمه‌نهایی جام جهانی باشگاه‌ها هت‌تریک کرده و پس از آن دوازدهمین جامش در رئال را بالای سر برده، نمی‌گذرد. وقتی او سرانجام مادرید را به مقصد ولز ترک کند جام‌های زیادی دارد و پیراهن شماره ۱۱ رئال‌مادرید را هم در کنار آن‌ها برای همیشه آویزان خواهد کرد. او با هواداران سرد مزاجِ رئال‌مادرید خداحافظی خواهد کرد در حالی که کنار پست احتمالی خداحافظی‌اش اموجی‌هایی از جام قرار خواهد داد. مادریدی‌ها بیل را دست‌کم گرفتند در حالی که منتظر خرید‌های گران‌قیمتی هستند که آن‌ها را دوباره به موفقیت برسانند. اگر تاریخ را مرور کنند و جام‌ها لیست شوند، می‌بینند با بیل جام‌های بیشتری گرفته بودند. با این حال هنوز هیچ‌چیز تمام نشده و گرت بیل شاید در آینده نزدیک تبدیل به بزرگ‌ترین ستاره مادرید شود.
چرا هواداران رئال، هنوز گرت بیل را دوست ندارند؟
آمار و افتخارات گرت بیل در رئال‌مادرید
حضور در رئال‌مادرید: سپتامبر ۲۰۱۳ از تاتنهام با مبلغ ۸۶ میلیون پوند
تعداد بازی: ۲۱۲
تعداد گل: ۹۹
جام‌ها: ۱۲
- لیگ قهرمانان اروپا: ۴ جام
- لالیگای اسپانیا: یک جام
- کوپادل‌ری اسپانیا: یک جام
- سوپرجام اروپا: ۲ جام
- سوپرجام اسپانیا: یک جام
- جام جهانی باشگاه‌ها: ۳ جام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی