۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نواک جوکوویچ می‌گوید رقابت با نادال بیشترین تأثیر را روی زندگی حرفه‌ای‌اش داشته هم از لحاظ شخصی و هم حرفه‌ای.

جوکوویچ: نمی‌خواهم آدم مغروری باشم به گزارش خبرورزشی، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا بعد از برتری مقابل رافا نادال در فینال اوپن استرالیا و کسب هفتمین عنوان قهرمانی در این تورنمنت گفت‌وگوی مختصری انجام داد که اکیپ بخشی از آن را منتشر کرده است.

*شما بعد از بازی گفتید که به عالی‌ترین شکل ممکن برابر نادال بازی کردید. این فینال گرنداسلم را در تالار افتخارات‌تان کجا می‌گذارید؟
جای خیلی بالا. این‌طوری بازی کردن مقابل نادال آن هم در چنین مسابقه‌ای به این مهمی... باورنکردنی است. واقعاً مسابقه بی‌نقصی بود. من در مجموع دو بازی نیمه‌نهایی و فینال ۱۵ خطای مستقیم داشتم. اگر چه خودم از قبل می‌دانستم که می‌توانم به چنین شیوه‌ای بازی کنم باز هم مورد لذبتخشی برایم بود.

*الان ۱۵ قهرمانی در گرنداسلم‌ها دارید و از این حیث پیت سمپراس را پشت‌سر گذاشته‌اید؟ فکر می‌کنید بتوانید از راجر فدرر هم عبور کنید؟
اینکه توانسته‌ام از سمپراس بگذرم آنقدر مهیج است که نمی‌توانم چیزی درباره اش بگویم. اینکه آدمی جزئی از تاریخ این ورزش باشد، انگیزه زیادی می‌دهد ولی سؤال اینجاست که من تا چند سال دیگر می‌توانم بازی کنم؟ نمی‌دانم. از الان نمی‌خواهم زیاد به آینده فکر کنم. فعلاً فقط می‌خواهم تمرکز داشته باشم و سعی کنم بازی‌ام را بهتر کنم تا قادر باشم همچنان در سطح بالای تنیس رقابت کنم و بتوانم خودم را به رکورد راجر برسانم. فعلاً تا رسیدن به آن موضوع فاصله زیادی است.

جوکوویچ: نمی‌خواهم آدم مغروری باشم

*بعد از گذشت یک ساعت از بازی نادال فقط توانست دو امتیاز روی سرویس‌های شما به دست بیاورد. این موضوع غافلگیرتان نکرد؟
نقطه کلیدی همین بود؛ باید بازی را خیلی خوب و با شدت بالا شروع کنید. باید همان‌طور که حواس‌تان به خطوط کشیده شده در زمین است رقیب را هم تحت فشار بگذارید. این ایده اصلی بود. نادال همیشه بازی‌هایش را با چنین شیوه‌ای و با شدت بالا شروع می‌کند. من این موضوع را می‌دانستم. خودم را برای چنین وضعیتی آماده کرده بودم ولی با این حال به من کمک کرد تا بازی را بهتر شروع کنم.

*شما تقریباً تنها آدمی هستید که می‌توانید اینقدر خوب از لحاظ تاکتیکی از پس نادال بربیایید...
اگر منظورتان همین بازی فینال باشد بله ولی این‌طوری نیست که فکر کنید هر زمانی می‌شود بر نادال غلبه کرد. رقابت با نادال بیشترین تأثیر را روی زندگی حرفه‌ای من داشته هم از لحاظ شخصی و هم حرفه‌ای. او هنوز هم در زدن ضربات سرویس پیشرفت کرده. من هم همین طور، به ویژه در مسابقات آخر. یک چیز را با قاطعیت می‌توانم به شما بگویم: هردوی ما تلاش می‌کنیم تا باز هم پیشرفت کنیم.

*اگر یکی سال گذشته به شما می‌گفت که قرار است سه گرنداسلم را پشت‌سر هم ببرید چه واکنشی نشان می‌دادید؟‌
نمی‌خواهم آدم مغروری باشم ولی همیشه به خودم اعتماد داشتم. احتمالاً بزرگترین راز موفقیت من است. همیشه سعی کرده‌ام خودم را مثل یک برنده ببینم و تلاش کنم از لحاظ روحی مثبت‌اندیش باشم. من طرفدار دو آتیشه چنین تجسماتی هستم. خیلی زیاد تجسم می‌کنم.

جوکوویچ: نمی‌خواهم آدم مغروری باشم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی