نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زیدان، کلینزمن و مورینیو اسامی بزرگی بود که در متن مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان مورد اشاره قرار گرفت و سوژه طنز کاربران در فضای مجازی شد.

از اسم سرمربی مهم‌تر، قرارداد حرفه‌ای است
به گزارش خبرورزشی، متن توییت مازیار ناظمی که از صف مربیان مطرح خارجی برای مذاکره با فوتبال ایران خبر داده بود، باعث شد خیلی‌ها خبر مذاکره با زین‌الدین زیدان را شوخی تلقی کنند و بیشتر به جنبه فان قضیه بپردازند، غافل از این که واقعاً وزارت ورزش از مذاکره با زین‌الدین زیدان خبر دارد.
آغاز ماجرا به همان پنج‌شنبه‌ای برمی‌گردد که کارلوس کی‌روش از امارات برای وزارت ورزش خط و نشان کشید. همان روز در تهران جلسه‌ای برگزار شد تا کارلوس برکنار شود و یک سرمربی به جای او برای هدایت تیم ملی به امارات برود، اما به این دلیل که جامعه تحمل تنش تازه را نداشت، جلوی اجرای این پروژه را گرفتند و در نهایت هم مهدی تاج با یک عذرخواهی، کی‌روش را از خطر برکناری نجات داد.
همان زمان برای اولین بار نام زیدان شنیده شد. زین‌الدین زیدان اولین گزینه‌ای بود که سراغش رفتند. البته آن غروب پنج‌شنبه، تصمیم این بود که فقط کی‌روش برکنار شود و مهم نبود زیدان به امارات برود یا نرود، هدایت تیم ملی را قبول کند یا نکند.
الان، اما بحث فقط زیدان نیست، وزارت ورزش برای عبور از اسم کارلوس کی‌روش دنبال یک مربی بزرگ است. یک مربی بزرگ که با آمدنش هیچ کس یاد کی‌روش نیفتد. کونته یک گزینه در همین حد و حدود است. البته مازیار ناظمی دیروز نام کلینزمن و مورینیو را هم مطرح کرد که بعید می‌دانیم مذاکره‌ای با آن‌ها انجام شده باشد.
البته اگر به فدراسیون فوتبال باشد، فدراسیون نه پول دارد، نه میل دارد مربی بزرگ به ایران بیاورد. فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد چند ماه صبر کند تا پول کمتری به سرمربی بعدی بدهد، اما وزارت ورزش به پول فکر نمی‌کند، به این فکر می‌کند که یک سرمربی بزرگ به ایران بیاید و پرونده کارلوس کی‌روش برای همیشه بسته شود.
دیروز از یک منبع موثق شنیدیم فدراسیون فوتبال دچار تغییر و تحولات زیادی خواهد شد. تاج که پیش از این قرار بود بعد از جام ملت‌ها در فدراسیون فوتبال بماند، احتمالاً حالا همراه کفاشیان و... وادار به خروج از فدراسیون می‌شود. حتی شایعه شده در همان امارات هم از یک جایی به بعد، نماینده وزارت ورزش بیشتر از رئیس فدراسیون فوتبال در اردوی تیم ملی نفوذ داشت.
اما از نام زیدان و کونته مهم‌تر، قراردادی است که ما با سرمربی جدید تیم ملی می‌بندیم. کونته و زیدان که منچستریونایتد را قبول نکردند، دلیلی برای آمدن به ایران ندارند حتی اگر میلیارد‌ها تومان به پای‌شان بریزیم، ولی حتی اگر این صف طویل که بیشتر شبیه لطیفه است تا خبر، تشکیل شود، مهم‌تر از اسم سرمربی، نوع قرارداد با سرمربی جدید است. قراردادی شفاف، محکم و همه‌جانبه که دیگر با سرمربی تیم ملی سرشاخ نشویم و هر روز سر مرخصی، امکانات، حقوق و... دعوا نداشته باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی