۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی در اروپا می‌شود الان و پیش از فرا رسیدن تابستان بزرگ پیش‌رو، کارنامه پول‌های درشتی که در فوتبال خرج شده تا بازیکنی به تیمی دیگر منتقل شود را مشخص کرد.

فهرستی از گران‌قیمت‌های تاریخ فوتبال در عصر جدید

به گزارش خبرورزشی، در این مطلب قرار است ۲۵ انتقال بزرگ تاریخ فوتبال مورد بررسی قرار بگیرد. در این میان چندین مورد جذاب وجود دارد: از حضور ستاره‌های قدیمی دنیای فوتبال در فهرست به روز شده گرفته تا تکرار شدن چندین نام در فهرست گران‌قیمت‌ترین‌ها.
۲۵- آیمریک لاپورت؛ منچسترسیتی ۶۵ میلیون یورو
مدافع آینده‌دار فرانسوی وقتی تصمیم گرفت باشگاه سازنده اش یعنی اتلتیک‌بیلبائو را ترک کند با پیشنهاد جذاب منچسترسیتی مواجه شد. لاپورت پیش از این به خاطر رد پیشنهاد اسپانیایی‌ها برای بازی در تیم ملی شناخته شده بود و فرانسه را انتخاب کرده بود.
۲۴- آلوارو موراتا؛ چلسی ۶۶ میلیون یورو
موراتا تابستان ۲۰۱۷ با رقم جذابی به چلسی پیوست ولی از آنجا که هرگز نتوانست خودش را در فوتبال انگلیس مهاجم گلزن و خلاقی نشان دهد خیلی زود مشخص شد خرج بزرگی روی دست چلسی گذاشته است. او به تازگی راهی اتلتیکومادرید شده است.
۲۳- دیگو کاستا؛ اتلتیکومادرید ۶۶ میلیون یورو
بعد از سه سال حضور در چلسی، گلزن فیزیکی اسپانیایی‌ها ترجیح داد دوباره به باشگاهی قبلی اش یعنی اتلتیکومادرید برگردد. با این تفاوت که این بار چلسی از خرید و فروش مجدد او به این باشگاه اسپانیایی ۲۸ میلیون یورو به جیب زد.
۲۲-کاکا؛ رئال‌مادرید ۶۷ میلیون یورو
با وجود اینکه ۱۰ سال از آن انتقال می‌گذرد ولی کاکا، ستاره‌ای که سال ۲۰۰۷ توپ طلا را برد هنوز در فهرست گران‌قیمت‌ها قرار دارد. او سال ۲۰۰۹ به رئال‌مادرید پیوست ولی نتوانست توانایی‌هایش را آن‌طور که باید و شاید نشان دهد.
۲۱- ریاض محرز؛ منچسترسیتی 67/8 میلیون یورو
ریاض در لسترسیتی و در سال ۲۰۱۶ بود که توانایی‌هایش را حسابی به رخ انگلیسی‌ها و فوتبال جزیره کشاند. دو سال بعد این بازیکن دریبل‌زن و خوش‌تکنیک الجزایری راهی منچسترسیتی شد تا یکی از گزینه‌های جذاب نقل و انتقالات لقب بگیرد.
۲۰- زلاتان ایبراهیموویچ؛ بارسلونا 69/9 میلیون یورو
غول سوئدی همچنان کشور و لیگ‌های مختلفی را تجربه می‌کند! با این حال او بعد از بازی برای اینترمیلان سال ۲۰۰۹ راهی کاتالونیا شد. حضورش در بارسلونا البته فقط یک سال طول کشید و او دوباره به ایتالیا برگشت تا این بار برای میلان بازی کند.
۱۹- توما لمار؛ اتلتیکومادرید ۷۰ میلیون یورو
لما بازی‌های درخشانی در موناکو داشت و توانست به همراه این تیم تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. او به تیم ملی فرانسه دعوت شد و به جام جهانی هم رفت. سرانجام هم به اتلتیکومادرید پیوست تا ماجراجویی‌هایش در فوتبال ادامه داشته باشد.
۱۸- آنخل دی‌ماریا؛ منچستریونایتد ۷۵ میلیون یورو
با وجود اینکه هنوز هم گل چیپی که به لستر در لیگ و در سال ۲۰۱۵ زد در خاطر مانده ولی کلاً حضورش در یونایتد چندان پررنگ نبود. او تنها پس از یک فصل حضور در یونایتد چمدان‌هایش را بست و این بار راهی پاری‌سن‌ژرمن شد.
۱۷- خامس رودریگس؛ رئال‌مادرید ۷۵ میلیون یورو
در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل درخشش زیادی به همراه کلمبیا داشت و یک گل فوق العاده هم به اروگوئه زد. هافبک تهاجمی کلمبیا بعد از جام جهانی راهی مادرید شد تا برای رئالی‌ها بازی کند. البته او بعد برای دو فصل به بایرن‌مونیخ قرض داده شد.
۱۶- کوین دبروین؛ منچسترسیتی ۷۶ میلیون یورو
کوین دبروین روز‌های عجیبی را در فوتبال سپری کرده ولی موفقیت‌های زیادی داشته؛ شبیه آنچه که مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان و مقابل برزیل در جام جهانی داشت و بهترین بازیکن شد. کوین، اما بعد از فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ بود که از ولفسبورگ راهی سیتی شد.
۱۵- زین‌الدین زیدان؛ رئال‌مادرید 77/5 میلیون یورو
زیدان قبل از اینکه نامش را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین مربیان تاریخ باشگاه سر زبان بیندازد با پیراهن این باشگاه درخشیده بود و برای آن‌ها گل درخشانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۲ زد. زیزو با رقم درخور توجهی پیراهن رئال را در سال ۲۰۰۱ به تن کرد.
۱۴- ویرجیل فان دایک؛ لیورپول 78/8 میلیون یورو
مدافع باشی و این‌قدر پول برای نقل و انتقالت بپردازند خیلی توانایی داری. ویرجیل بعد از درخشش در ترکیب ساوتهمپتون بود که مشتریان زیادی برای خودش در فوتبال دست و پا کرد. سرانجام، اما این لیورپول بود که او را از چنگ بقیه تیم‌ها درآورد.
۱۳- کپا؛ چلسی ۸۰ میلیون یورو
پیش‌تر هرگز اسم دروازه‌بان‌ها در فهرست گران‌قیمت‌ها نبود ولی بعد از رفتن تیبو کورتوا به رئال‌مادرید مسئولان چلسی دست به کار شدند و کپا، دروازه‌بان خوش‌آتیه اتلتیک‌بیلبائو را به خدمت گرفتند. رقم پرداختی او را تبدیل به گران‌قیمت‌ترین دروازه‌بان دنیا کرده.
۱۲- لوئیس سوارس؛ بارسلونا 81/7 میلیون یورو
سوارس یکی از بهترین مهاجمان دنیاست؛ این را در لیورپول، تیم ملی اروگوئه و حالا در بارسلونا نشان داده است. رفاقت و تفاهمش با لیونل مسی هم که زبانزد همگان است. او با وجود حاشیه‌هایی مثل گاز گرفتن مدافعان رقیب، توانایی‌های فنی زیادی دارد.
۱۱- روملو لوکاکو؛ منچستریونایتد 84/7 میلیون یورو
بعد از چند فصل درخشش در ترکیب تیم اورتون، لوکاکوی بلژیکی سال ۲۰۱۷ به جمع شیاطین‌سرخ پیوست. بعد از جام جهانی و زمان مربیگری مورینیو در یونایتد او یکی از بازیکنان اصلی بود ولی از زمانی که سولشائر آمده شرایط فرق کرده است.
۱۰- نیمار؛ بارسلونا 88/2 میلیون یورو
سال ۲۰۱۳ بود که نیمار از تیم سانتوس برزیل راهی کاتالونیا و بارسلونا شد تا ماجراجویی اش در اروپا را از سر بگیرد. در آن زمان که رئالی‌ها نیمار را می‌خواستند او پیراهن بارسا را پوشید تا مثلث جذاب MSN در فوتبال دنیا شکل بگیرد.
۹- گونسالو ایگواین؛ یوونتوس ۹۰ میلیون یورو
ال پیپیتا یکی از بازیکنان محبوب ناپولی بود ولی تصمیم گرفت راهی یوونتوس شود تا در جام اوری بیانکونری‌ها سهیم باشد. او البته بار‌ها توازن نقل و انتقالات را به هم زده؛ از گذرش به میلان و بازی کردن برای این تیم گرفته تا پیوستنش به چلسی همین چند هفته پیش.
۸- کریس رونالدو؛ رئال‌مادرید ۹۴ میلیون یورو
سال ۲۰۰۹ و بعد از چند فصل درخشیدن در ترکیب منچستریونایتد بود که رونالدو به رئال‌مادرید پیوست و بالاتر از زیدان تبدیل به بازیکن گران‌قیمت تاریخ آن روز‌ها شد. او در رئال‌مادرید فوق العاده بود و جام‌های زیادی در کنار توپ طلا‌های زیاد آورد.
۷- گرت بیل؛ رئال‌مادرید ۱۰۱ میلیون یورو
گرت بیل ولزی اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که برای به خدمت گرفتنش بیش از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شد. او در آن زمان بازیکن تاتنهام بود و خواهان زیادی داشت. سرانجام این رئال‌مادرید بود که حاضر شد هزینه هنگفتی بدهد و او را به خدمت بگیرد.
۶- پل پوگبا؛ منچستریونایتد ۱۰۵ میلیون یورو
در رفت و آمد به یونایتد اتفاقات زیادی در زندگی حرفه‌ای اش رخ داد. او راهی یوونتوس شد و حسابی تبدیل به یکی از چهره‌های درخشان شد. پوگبا که در زمان فرگوسن از یونایتد رفته بود با آمدن مورینیو دوباره برگشت ولی زیر نظر مورینیو بیشتر مورد غضب بود.
۵- عثمان دمبله؛ ۱۱۵ میلیون یورو
بارسلونا برای خریدن چهره درخشان فرانسوی تیم دورتموند لحظه‌ای تردید نکرد. بعد از رفتن نیمار از بارسلونا، این باشگاه سراغ دمبله رفت و این بازیکن جوان را از دست ژرمن‌ها قاپید. دمبله که بازیکن مستعدی است روز به روز پیشرفت بیشتری می‌کند.
۴- کریس رونالدو؛ یوونتوس ۱۱۷ میلیون یورو
او برای دومین بار است در این فهرست قرار می‌گیرد. کریس به سرش زد سال ۲۰۱۸ هوایی عوض کند و به این ترتیب راهی ایتالیا و باشگاه یوونتوس شد تا از این پس هنرنمایی‌هایش در دنیای گلزنی را در رقابت‌های سری A ایتالیا به رخ فوتبال بکشد.
۳- فیلیپه کوتینیو؛ بارسلونا ۱۳۰ میلیون یورو
این بازیکن تأثیر زیادی در رشد هجومی لیورپول داشت ولی تابستان ۲۰۱۸ در شرایطی که لیورپولی‌ها خودشان را برای رسیدن به فینال لیگ اروپا مهیا می‌کردند راهی بارسلونا شد. اینکه انتخاب خوبی کرده یا نه هنوز محل سؤال است ولی فیلیپه فعلاً باید برای حضور در ترکیب اصلی بارسا بجنگد.
۲- کیلیان امباپه؛ پاری‌سن‌ژرمن ۱۳۵ میلیون یورو
پی‌اس‌جی شاید هزینه زیادی کرده ولی یکی از بهترین‌های فوتبال امروزی را خریده. امباپه جوان در سن ۱۸ سالگی و پس از درخشش با موناکو در لیگ قهرمانان اروپا برای پاریس خریداری شد. او حالا با وجود ۲۰ سال سن، یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای دنیای فوتبال است.
۱- نیمار؛ پاری‌سن‌ژرمن ۲۲۲ میلیون یورو
نیمار هم دوباره سر و کله اش در این رده‌بندی پیدا شده ولی این بار شماره یک است. او از بارسلونا به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال خریداری شده تا پی‌اس‌جی را در رسیدن به قهرمانی اروپا کمک کند. قبل از آن هدف، پی‌اس‌جی باید به یوفا بابت خرید‌های گرانش جواب پس بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی