نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حرف زدنی که در راستای درد‌های مردم و خواسته‌های آن‌ها نباشد به درد نمی‌خورد. ما این مسئله را حتی در ورزش هم داریم. جایی که متأسفانه کمتر صدای حقی شنیده می‌شود.

خبرورزشی/فرهاد اشراقی: یکی به دولت وصل است، یکی ضددولتی است. یکی آبی است، یکی قرمز، یکی علیه وزارت و فدراسیون می‌نویسد و یکی با آنهاست. خلاصه ماجرا این می‌شود که در ایران رسانه مستقل نداریم و این مستقل نبودن فقط مربوط به رادیو و تلویزیون نیست و تقریباً به اکثر روزنامه‌ها، سایت‌ها، کانال‌ها و... هم تسری پیدا می‌کند.
مسئله اینجاست که بسیاری از ما برای خوشایند این و آن می‌نویسیم و به قول معروف به جایی وصل هستیم! در نتیجه نمی‌توانیم حرف حق بزنیم و حرف دل مردم را بگوییم. این وسط شاید معدود استثنا‌هایی وجود داشته باشد که واقعاً در حد همان استثناست. وقتی بودجه یک رسانه را دولت یا شهرداری و یا فلان نهاد می‌دهد (حتی نهاد‌های خصوصی) به طور طبیعی میکروفون‌ها و قلم‌ها به همان سمت می‌چرخد و در نهایت به یک نویسنده هم خیلی محترمانه می‌گویند تو وقتی در این سایت یا رسانه کار می‌کنی باید خودت را با شرایط اینجا وفق بدهی.
بحث دولتی بودن و وابسته بودن یکسری از رسانه‌ها چندی قبل صدای شخص رئیس‌جمهور را هم درآورد و ایشان از ضرورت مستقل بودن رسانه‌ها گفت و اینکه شاید بهتر باشد احزاب هم برای خودشان رسانه داشته باشند تا حرف‌شان را بزنند. صدالبته حرف زدنی که در راستای درد‌های مردم و خواسته‌های آن‌ها نباشد به درد نمی‌خورد. حالا چه از سوی احزاب و چه از سوی دولتی‌ها و منتقدان دولت. یک رسانه اگر مستقل است باید برای مردم بنویسد و اگر مستقل نیست هم که هیچ حرف و ادعایی باقی نمی‌ماند. ما این مسئله را حتی در ورزش هم داریم. جایی که متأسفانه کمتر صدای حقی شنیده می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی