۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس باشگاه بارسلونا از آمادگی آبی‌و‌اناری‌ها برای جذب بازیکن رقیب دیرینه خبر داد و خبر تماس نیمار با او برای بازگشت به نوکمپ را تکذیب کرد.

بارتومئو: تا بازنشستگی مسی را حفظ می‌کنیم
به گزارش خبرورزشی، در فاصله یک شب به برگزاری اولین ال‌کلاسیکوی مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه نوکمپ، خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا مصاحبه‌ای مفصل با شبکه کادنا کوپه اسپانیا انجام داد و در آن درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است.
مصاحبه بارتومئو را در ادامه می‌خوانید:
کادنا کوپه: آیا خوسپ ماریا بارتومئو «دشمن رئال» است؟
- بارتومئو: خیر. من طرفدار دوآتشه بارسلونا هستم. نه فقط خودم بلکه پدر، پدر بزرگ و آبا و اجدادم هم بارسایی بوده‌اند. من عاشق این باشگاه هستم و عشق به بارسلونا در خون من است.
آیا بازی‌های رئال مادرید را نگاه می‌کنید؟
- نه فقط بازی‌های رئال مادرید بلکه بسیاری از بازی‌های لالیگا و لیگ برتر انگلیس را هم تماشا می‌کنم.
آیا مسی در ال‌کلاسیکو بازی خواهد کرد؟
- این سؤال را باید از سرمربی تیم بپرسید. من نمی‌دانم که آیا مسی بازی خواهد کرد و از او هم دراین باره سؤال نخواهم کرد. والورده این اختیار را دارد تا هر کاری که فکر می‌کند به صلاح تیم است را انجام دهد. همه مربیان ما این آزادی عمل را دارند که تیم را به شیوه‌ای که خودشان می‌خواهند بچینند. من اطلاعی از اینکه آیا مسی در این مسابقه بازی می‌کند یا نه در دست ندارم.
حریف رئال مادرید است و جام هم جام حذفی ...
- جام حذفی جام مورد علاقه ماست. رئال هم رقیب همیشگی و مستقیم ماست. ال‌کلاسیکو مهمترین مسابقه فوتبالی است که در دنیا می‌تواند برگزار شود.
آیا بارسا به مسی برای رسیدن به این بازی فشار خواهد آورد؟
- اگر مسی به این بازی برسد فقط به این دلیل است که صد درصد آماده شده است. این یکی از ضوابط حیاتی باشگاه است. اینجا کسی که سلامت کافی برای بازی کردن نداشته باشد، نمی‌تواند بازی کند.
آیا ممکن است بارسلونا برای خرید ایسکو (هافبک اسپانیایی نیمکت‌نشین رئال مادرید که شایعه جدایی‌اش از این تیم شنیده می‌شود) دست به کار شود؟
- اگر کادر فنی تیم از ما بخواهد بازیکنی بخریم و ایسکو هم بخواهد از رئال مادرید برود، مسلماً ما آماده‌ایم که او را جذب کنیم، اما در حال حاضر که اینجا هستم، هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداده است. هیچ معاهده‌ای برای عدم حمله (جذب بازیکن تیم مقابل) میان ما وجود ندارد و هر یکی از ما می‌خواهد که تیمش جنگنده‌ترین تیم باشد. ایسکو؟ برای او هم اگر لازم باشد با رئال مادرید صحبت می‌کنیم.
آیا عثمان دمبله به بازی می‌رسد؟
- امیدوارم که برسد. او سرشار از استعداد است و هر بار که به زمین بازی می‌رود، ما را غافلگیر می‌کند. بعضی اوقات که من با او صحبت می‌کنم، می‌بینم که چقدر برای بردن انگیزه دارد و به این شیوه توانسته محبوب هواداران بارسلونا شود.
آیا دوره فعلی آخرین دوره ریاست بارتومئو در باشگاه بارسلونا است؟
- دوره ریاست من سال ۲۰۲۱ تمام می‌شود و طبق اساسنامه باشگاه من نمی‌توانم یک دوره دیگر رئیس باشم. پیکه و گواردیولا رئیس بارسلونا شوند؟ من فکر نمی‌کنم که آن‌ها به صورت مجزا بخواهند برای این کار اقدام کنند، اما یک پروژه ورزشی با حضور آن‌ها خارق‌العاده خواهد شد و من خودم به آن رأی مثبت می‌دهم.
نظرتان درباره شکایت رئال مادرید از تقویم فشرده‌تر بازی‌های این تیم چیست؟
- این بحثی است که هر فصل وجود دارد و برای بازی ما و سویا هم رخ داد. فکر نمی‌کنم یک روز کمتر و بیشتر برای استراحت آنقدر‌ها تأثیرگذار باشد. بازیکنان دو تیم جوان هستند و ال‌کلاسیکو هم که ال‌کلاسیکو است.
آینده ارنستو والورده چه خواهد شد؟
- او تا پایان فصل آینده با ما قرارداد دارد و برای ادامه دادن به کارش در تیم ما انگیزه و انرژی دارد. من هم می‌خواهم که او به کارش ادامه دهد حتی اگر این فصل هیچ جامی نبریم. سرمربیگری در بارسلونا واقعاً مسئولیت سنگین و پرفشاری است، اما من می‌بینم که او چقدر خوب با تیمش ارتباط برقرار می‌کند. من او را نسبت به سال گذشته بسیار جدی‌تر می‌بینم.
درباره نیمار و اخبار حاکی از تمایل او به بازگشت به بارسلونا چه نظری دارید؟
- نیمار از زمانی که از بارسلونا رفت، هرگز به من نگفته است که می‌خواهد برگردد؛ نه خودش نه پدرش. آن‌ها هرگز با من تماس نگرفته اند. ما هم تصمیم به خرید کوتینیو و دمبله گرفتیم. آن‌ها بازیکنانی جوان هستند و ما از عملکردشان بسیار راضی هستیم. آینده ما همینجاست.
در میان بازیکنان رئال مادرید، آیا بازیکنی هست که او را دوست داشته باشید؟
بازیکنان زیادی هستند. راموس کاپیتانی بزرگ و بسیار قابل احترام است که با بازیکنان ما هم رابطه‌ای فوق‌العاده دارد.
آیا بارسلونا برای آینده مسی برنامه‌ای دارد؟
- ما قرارداد مسی را تمدید خواهیم کرد. قرارداد او سال ۲۰۲۱ تمام می‌شود و تا زمانی که بازی کند، ما او را اینجا نگه خواهیم داشت. هر زمانی که خودش احساس کند آمادگی تمدید قراردادش را دارد، این کار را انجام خواهیم داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی