۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور برانکو در تیم ملی محتمل تر از دیگر گزینه ها به نظر می رسد اما انتخاب او به عنوان جانشین کی روش حواشی بسیاری به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرورزشی ، هفته گذشته خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال منتظر است لیگ برتر تمام شود تا برانکو ایوانکوویچ جای کارلوس کی‌روش را بگیرد. به هر حال حضور او محتمل است چراکه در سال‌های گذشته در پرسپولیس موفق بوده و از سویی در گذشته روی نیمکت ایران نشسته است. برانکو موفق شد در جام ملت‌های چین تیم ملی را سوم آسیا کند و در ادامه همراه ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ هم برود. هر چند عملکرد ایران در آلمان خوب نبود و در گروه خود آخر شد. در حال حاضر مربیان درجه یک جهان اولاً حاضر نیستند به ایران بیایند و دوماً رقم‌هایی به مراتب بیشتر از کارلوس کی‌روش دریافت می‌کنند. مربی پرتغالی در سال‌های حضور در تیم ملی حرف‌هایی بیان کرد که به نوعی پالس‌های منفی برای دیگر مربیان فرستاد. او بار‌ها از این گفت که تحریم‌ها علیه فوتبال ایران بوده و رقبا در تلاش هستند تا تیم ملی را به انزوا بکشند. البته کارلوس تلاش کرد تا شرایط فوتبال ایران را به تصویر بکشد ولی قاعدتاً اگر یک مربی درجه یک چنین حرف‌هایی را بشنود، ترجیح می‌دهد به ایران نیاید و حداقل در کشوری کار کند که حداقل امکانات مورد نیاز برای فوتبال را داشته باشد. در این شرایط که حضور مربیان خارجی در تیم ملی محدود و محدودتر شده طبیعتاً برانکو یک گزینه آماده برای فدراسیون فوتبال است. او در تیم ملی بیش از کارلوس کی‌روش هم دستمزد نمی‌گیرد. همین حالا گفته می‌شود دستمزد او در پرسپولیس حدود ۹۰۰ هزار دلار است. طبیعتاً او در تیم ملی بیشتر می‌خواهد ولی رقم درخواستی‌اش به اندازه مربیان مطرح نخواهد بود، اما آیا شرایط برای حضور برانکو در تیم ملی مهیاست؟ آیا توافق او و فدراسیون کافی است؟ منابع خبری در فدراسیون فوتبال می‌گویند در داخل تیم ملی اوضاع برای حضور برانکو مهیا نیست و بعید به نظر می‌رسد مهیا شود! تا پیش از جدایی کی‌روش از تیم ملی او با برانکو مشکل داشت و این مشکل به تیم ملی هم تعمیم داده شده بود، به شکلی که بازیکنان هم در محافل دوستانه از سرمربی کروات انتقاد می‌کردند. مصاحبه‌های برانکو بعضاً دلخوری بازیکنان را هم در پی داشت. مثلاً او یک بار برای رد حرف‌های کی‌روش که می‌گفت بازیکنان لیگ برتری باید آماده‌تر شوند، بعد از بازی دوستانه ایران و الجزایر به کنایه گفت: «کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون در دقایقی از بازی مقابل الجزایر پرواز می‌کردند و شاید به همین دلیل است که سرمربی تیم ملی چنین ادعای کرده.»
پدر سردار به این اظهارات برانکو واکنش نشان داد. انصاری‌فرد هم هر چند چیزی نگفت ولی کاملاً از برانکو شاکی بود. حتی در دوره‌ای که برانکو گفته بود بازیکنان پرسپولیس با اضافه وزن از اردوی تیم ملی برمی‌گردند، بعضی از آن‌ها به شدت از دست او دلخور شدند. قصه رامین رضاییان و برانکو هم که کاملاً مشخص است. در هر صورت بعد از انتشار خبر حضور احتمالی برانکو به جای کی‌روش، پالس‌های منفی از داخل تیم ارسال شده و به نظر شرایط برای حضور او روی نیمکت ایران مهیا نیست. با این حال فدراسیون است که باید تصمیم نهایی را بگیرد و طبیعتاً اگر آن‌ها بخواهند برانکو یا هرکس دیگری را سرمربی کنند، بازیکنان نمی‌توانند تعیین‌کننده باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی