نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس و داور بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام به خبرورزشی گفت: هیچ داوری دلش نمی‌خواهد اشتباه کند و خدای ناکرده با آن اشتباه حقی را ناحق جلوه دهد.

خبرورزشی/یعقوب سالکی‌نیا؛  یکی از بهترین ۷۵ کیلویی‌های پرورش اندام ایران از آغاز تا به امروز بوده است. قهرمانی که هنوز که هنوز است، شبیه او روی استیج ظاهر نشده است. علی‌رغم بدن زیبایی که داشت، هیچ‌گاه به حق واقعی خودش نرسید. او در زمان‌هایی مسابقه می‌داد که شرایط پرورش اندام مثل امروز نبود، اما او در همان شرایط سخت هم رقیب دشواری برای همه ۷۵ کیلویی‌های آسیا و جهان بود.
صحبت از مهدی کامرانی است، همان قهرمانی که هرچه به لحاظ فنی خوب بود، به لحاظ اخلاقی به مراتب عملکرد بهتری داشت تا جایی که امروز همگان از او به نیکی یاد کرده و دوست دارند حشر و نشری با او داشته باشند.
قهرمان دیروز، کارشناس و داور بین‌المللی امروز و مربی کاربلد هر روز پرورش اندام ایران آنقدر خوب است که از حرف زدن با او آدمی لذت می‌برد. حرف‌هایی که همه چیز آن مثبت و امیدبخش است. امتیاز بزرگ او این است که به دنبال جایگاهی نیست تا آن را غصب کند، بلکه او خودش شخصیتی است که به جایگاه‌های مختلف اعتبار می‌بخشد.
*قهرمان دیروز ۷۵ کیلوی ایران، این روز‌ها چه می‌کند؟
ببینید، من بعد از آن دوران خوب قهرمانی، مدتی به عنوان مربی در خدمت تیم‌های منتخب استان تهران بودم و متعاقب آن هم علاوه بر کار مربیگری، کار داوری هم کرده و می‌کنم و در حال حاضر نیز داور بین‌المللی رشته پرورش اندام هستم، همچنین براساس علاقه‌ای که همیشه داشته و دارم، در کار باشگاهداری هم فعال هستم.
*چرا امروز دیگر در آن سطح مربیگری نمی‌کنید؟
قبل از پاسخ به سؤال شما باید این واقعیت را بگویم که من کار کردن به هر قیمتی را دوست نداشته و ندارم. من تا به امروز هر جا که کار کرده‌ام، تمام تلاشم این بوده که مثمرثمر باشم و کار را برای خودم به من داده باشند و نه به خاطر توصیه‌های این و آن. ضمن اینکه تغییر مدیریت‌ها نیز در این مورد بی‌تأثیر نبوده و هر مدیری این حق را دارد که با افراد همسو با خود کار کند و...
*مربیگری را دوست دارید؟
بله، خیلی هم زیاد. من اصلاً آدمی هستم که دوست دارم علاوه بر اینکه به عنوان مربی یاد می‌دهم، یاد هم بگیرم و به واسطه همین طرز تفکر تا به امروز توانسته‌ام به روز باشم. من خودم را در قبال جوانان شایسته این مرز و بوم به نوعی مسئول می‌دانم و این وظیفه من است که بهترین‌ها را برای آن‌ها بخواهم. در مجموع من از کار مربیگری لذت می‌برم و دوست دارم همواره منشأ خدمت باشم.
*به باشگاهداری هم علاقه‌مند هستید، این‌طور نیست؟
باور کنید از اینکه توانسته‌ام محلی را برای ورزش کردن جوانان برومند کشورم به وجود بیاورم، خدا را شکر می‌کنم. خدا شاهد است هر بار که قدم به باشگاه می‌گذارم و شور و شوق جوانان را می‌بینم، بیشتر خوشحال و به آینده امیدوار می‌شوم. جوانانی که می‌توانستند در آن ساعت روز در هر جای دیگری به جز باشگاه باشند، اما ترجیح داده‌اند که وقت خود را با پرداختن به ورزش بگذرانند که این بسیار خوشحال کننده است.
*چرا اشتباهات داوری به این اندازه زیاد شده است؟
اجازه بدهید من سؤال شما را تا اندازه‌ای تلطیف کرده و عنوان کنم که چرا در برخی از مسابقات اشتباهات ناخواسته‌ای را از سوی داوران شاهد هستیم. سؤالی که بهترین پاسخ برای آن این است که داوران پرورش اندام نیز مثل همه داوران رشته‌های دیگر مرتکب اشتباهات ناخواسته‌ای می‌شوند. اشتباهاتی که در رشته ما نسبت به رشته‌های دیگر انفرادی به اعتقاد من کمتر است. اما بپذیرید که هیچ داوری دلش نمی‌خواهد اشتباه کند و خدای ناکرده با آن اشتباه حقی را ناحق جلوه دهد.
*رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور در بابل را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
من اطمینان دارم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در بابل، مسابقات شلوغی باشد چرا که دسته‌های قدی و وزنی مسابقات زیاد شده‌اند. یعنی با آمدن رشته‌های فیزیک کلاسیک و ماسکولار فیزیک به چرخه مسابقات، حالا دیگر باید شاهد مدیریت برگزار کنندگان بود تا مشکلی در این راه پیش نیاید که اطمینان دارم این اتفاق نخواهد افتاد.
*جایگاه امروز پرورش اندام ایران را در جهان و آسیا چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ببینید، ما همیشه در این رشته در آسیا و جهان حرف اول را زده و می‌زنیم. باور کنید امروز پرورش اندام جهان در تسخیر جوانان شایسته ایران‌زمین است که باید به این جوانان افتخار کنیم، جوانانی که برق مدال‌های زرین‌شان سال‌هاست این ورزش پرطرفدار را چراغانی کرده است. رشته‌ای که حالا بدون وجود قهرمانان ایرانی، هیچ اعتباری در جهان نداشته و نخواهد داشت و این واقعیتی است که جهانیان نیز آن را باور کرده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی