نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی‌های لیگ آسیا، در حکم همان راهی است که، چون در آن پای گذاردی، خود راه بگویدت که، چون باید رفت و نیز معلومت می‌کند که چگونه، این راه بی‌پایان را طی کرده‌ای

خبرورزشی/اردشیر لارودی؛  برای ما که لیگ برتر را همه‌ساله، با اهداف متفاوت و چندگانه‌ای برگزار می‌کنیم، بازی‌های این هفته که در «لیگ آسیا» داریم، هم فال است و هم تماشا!
هم هدف است و هم وسیله! هدفی که حواس فوتبال ایران را به خود جلب و معطوف می‌دارد! وسیله‌ای که در سنجش کم و کیف فوتبال ایران، اعم از تیم‌های باشگاهی یا در لباس ملی، نشان می‌دهد «چه داریم ز مردی و زور» آن هم در قیاس با داشته‌های پیشین و قبلی خودمان!
بازی‌های لیگ آسیا، در حکم همان راهی است که، چون در آن پای گذاردی، خود راه بگویدت که، چون باید رفت و نیز معلومت می‌کند که چگونه، این راه بی‌پایان را طی کرده‌ای!
ذوب‌آهن، به یک شرط
 ذوب‌آهن با تیم عراقی الزورا روبه‌رو می‌شود! ذوب‌آهن می‌داند چگونه باید بازی کند تا نیروی هوایی عراق را، مغلوب کند! با یک بازی آزاد، از هر قید و بندی که رنگ و بوی «تاکتیک بازی» به خود نمی‌گیرد! ذوب‌آهن، بهتر است که کاری به کار بازی ذاتی اش نداشته باشد و آن کند که در نیمه دوم مسابقه در دوحه، انجام داد!
مقایسه بازی‌های ذوب‌آهن در لیگ برتر و در لیگ آسیا، گویای همه چیز است! تیمی که گل نمی‌زند و تیمی که گل‌های تماشایی می‌زند!
برانکو، دوباره برانکو
 پرسپولیس در زمانی مناسب، وارد مسابقه‌های بسیار رقابتی لیگ آسیا می‌شود! برانکو مهار تیمش را کاملاً در دست دارد!
در بازی یاران سیدجلال در خط دفاع، پختگی و نگاه به آینده کاملاً بارز است! نادری جوان، بازی کردنش، امید در دل‌های آشنا می‌پرورد! نوراللهی و رسن و نعمتی (این یکی با بازیگوشی بیشتر) در تقسیم عرض زمین، توفیق‌های قابل لمسی کسب کرده‌اند! هم کمال می‌تواند این خط را کامل کند و هم عالیشاه و نیز مهدی ترابی! بسته به اینکه برانکو، از بودیمیر چه بخواهد!
ایوانکوویچ، برای خط حمله فکری دارد که بر پایه حضور ثابت و در همه حال قابل وثوق علی علیپور، شکل می‌گیرد! گاهی با بودیمیر و اغلب و بیشتر با ترابی! مهدی جوان، نقش چندوجهی‌تری دارد! مثلث مهدی، علیپور و مرد باتجربه کروات، چه مثلثی خواهد شد!
الدحیل، شگفت‌زده
 و، اما استقلال! و، اما تیمی که در روز‌های اخیر، بهترین و تماشایی‌ترین فوتبال را بازی می‌کند! نه در لیگ ایران که در تمام قاره کهن!
استقلال، دلگرم به حوادث رخ دهنده در لیگ برتر، پای می‌گذارد به کارزار لیگ آسیا! وارد شدنی که می‌تواند غوغایی باشد! غوغایی که قادر است، در لیگ آسیا هم آوازه استقلال را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد!
فرصت عالی برای رو کردن ثروت انسانی تیم استقلال، برای اینکه استقلال با رو کردن پاتوسی، منشا و ایسما، حتی بدون صیادمنش، اسباب حیرت و تحیر آسیا را فراهم آورد! آری، امسال نوبت به استقلال می‌رسد که شگفتی بسازد!
خط حمله استقلال، آلیاژی خارجی دارد ولی بازی عمومی اش، کاملاً ایرانیزه است! فرار‌های بی‌نظیر وریا غفوری، قدرت دفاعی روزبه چشمی و بازی تکنیکی و پر از مهارت فرشید‌ها (فرشید باقری و اسماعیلی را می‌گوییم)، کارسازی درجه اولی دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی