نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای اولین مرتبه در ۸۷ سال اخیر تعداد برد‌های بارسلونا در ال‌کلاسیکو‌های رسمی از رئال‌مادرید بیشتر شد.

به گزارش خبرورزشی ، به فاصله ۷۲ ساعت بارسلونا دوباره در سانتیاگو برنابئو رئال‌مادرید را شکست داد و نتایج ال‌کلاسیکو ۲ جام را از کهکشانی‌ها گرفت. رئالی‌ها از جام‌حذفی کنار رفتند و در لالیگا هم بعید است با توجه به فاصله ۱۲ امتیازی به بارسلونا برسند. بارسلونا که در نوکمپ ۵ بر یک رئال را شکست داده بود در بازی برگشت هم یک گل زد و گلی دریافت نکرد تا کهکشانی‌ها را دبل کرده باشد. ۳ برنده و ۳ بازنده ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا را معرفی خواهیم کرد.

برنده: جرارد پیکه
در یک دهه اخیر بارسلونا موفق شده ۱۱ ال‌کلاسیکو را در سانتیاگو برنابئو ببرد که جرارد پیکه مهره کلیدی کاتالان‌ها در همه آن‌ها بوده است. یکی از ماندگارترین نمایش‌هایش را در ال‌کلاسیکوی شنبه شب دیدیم که مثل دیواری برابر حملات رئالی‌ها بود. در واقع پیکه مثل یک مدافع آخر کلاسیک عمل کرد و برابر هر ضربه‌ای ایستاد. حتی تکنیک وینیسیوس هم برای جا گذاشتن او چاره‌ساز نبود. پیکه در ال‌کلاسیکو ۱۳ مرتبه بازپس‌گیری توپ داشت، ۳ موقعیت خوب را از رئال گرفت و ۳ شوت را دفع کرد که همگی بهترین آمار دفاعی بازی بودند. در مجموع باید خط دفاعی بارسا را تحسین کرد چراکه در ۲ بازی متوالی در برنابئو گل نخوردند.

حالا بارســا بالاتر از رئــال!

بازنده: گرت بیل
گرت بیل بی‌شک یک ستاره است، اما هواداران رئال‌مادرید ستاره‌ای که همیشه در بالاترین سطح بازی نکند را دوست ندارند. نه تنها بیل در رئال دوست‌داشتنی نیست بلکه به نظر می‌رسد هواداران این تیم مادریدی او را از خودشان می‌رانند. حتی برخی اعتقاد دارند دادن یک ساعت شانس بازی در ال‌کلاسیکو به او زیاد بود و سولاری باید زودتر تعویضش می‌کرد. بیل واقعاً ضعیف بود و نه مهارتی از خودش نشان داد و نه در حملات در تصمیم‌گیری سریع بود. اگر این آخرین ال‌کلاسیکوی گرت بیل باشد یک پایان تلخ برای ستاره ولزی خواهد بود. ستاره‌ای که زمانی با حضور در مادرید گران‌ترین بازیکن جهان شد.

حالا بارســا بالاتر از رئــال!

برنده: ایوان راکیتیچ
هرکس بازی‌های کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ را دید به این نکته اشاره کرد که لوکا مودریچ عالی است، اما نباید فراموش کرد ایوان راکیتیچ هم به همان اندازه خیلی خوب بود، اما کسی چندان به او توجه نکرد. دو ستاره کروات برابر یکدیگر در خط میانی ال‌کلاسیکو بازی کردند و این راکیتیچ بود که نمایش متفاوتی از خودش نشان داد. در حالی که مودریچ به حاشیه رفته و نشانی از آن هافبکی که توپ طلا را برد، ندارد، راکیتیچ خودش را در بارسا ثابت می‌کند و می‌خواهد فصل بعد هم در این تیم حضور داشته باشد. گلی که راکیتیچ زد هوشمندانه بود و ضربه چیپ خودش را مثل یک مهاجم نوک قهار وارد دروازه کورتوا کرد.

حالا بارســا بالاتر از رئــال!

بازنده: نلسون سمدو
نلسونِ بیچاره! در بازی رفت ال‌کلاسیکوی کوپادل‌ری به خوبی وینیسیوس را مهار کرد، اما در بازی برگشت تحت تأثیر بازی این بازیکن جوان برزیلی قرار گرفت. همین باعث شد در لالیگا جای خودش را به سرخی روبرتو بدهد. اتفاق بدتر برای نلسون سمدو پرتغالی چه بود؟ روبرتو پایه‌گذار تنها گل بارسلونا بود که توسط راکیتیچ به ثمر رسید. نمایش عالی روبرتو که دیگر نباید دفاع راست را پست غیرتخصصی او بدانیم، احتمالاً تا مدت‌ها سمدو را نیمکت‌نشین خواهد کرد. حالا دیگر مدافع راست پرتغالی گزینه اول والورده برای سمت راست دفاع نیست.

حالا بارســا بالاتر از رئــال!

برنده: بارسلونا
برای اولین مرتبه در ۸۷ سال اخیر تعداد برد‌های بارسلونا در ال‌کلاسیکو‌های رسمی از رئال‌مادرید بیشتر شد. تا هفته پیش رئال با ۹۵ برد بالاتر بود، اما ۲ برد متوالی بارسا را به ۹۶ برد رساند. نکته مثبت دیگر برای آبی‌واناری‌ها دومین کلین‌شیت برابر رئال بود و نشان داد شرایط دفاعی تیم والورده هم بهتر شده است. حالا کاتالان‌ها ۱۰ امتیاز از نزدیک‌ترین رقیب یعنی اتلتیکو بیشتر دارند و فاصله‌شان با رئال‌مادرید را هم به ۱۲ امتیاز رسانده‌اند. رقابت بر سر قهرمانی لالیگا به نظر می‌رسد دیگر خنده‌دار شده و مادریدی‌ها از بارسا عقب افتاده‌اند. حالا بارسلونا به یک سه‌گانه دیگر فکر می‌کند.

حالا بارســا بالاتر از رئــال!

بازنده: سانتیاگو سولاری
سانتیاگو سولاری اولین مربی رئال‌مادرید بعد از لئو بین‌هاکر هلندی (درباره او از بزرگ‌تر‌ها سؤال کنید!) است که نمی‌تواند در ۳ ال‌کلاسیکوی اول خودش پیروز شود. کهکشانی‌ها در بازگرداندن نتیجه بازی ناتوان بودند و به طور جدی مشکل گلزنی داشتند. در ۲ ال‌کلاسیکوی متوالی در سانتیاگو برنابئو برابر بارسا گل نزدند و این برای هواداران غیرقابل تحمل است. اگرچه رئالی‌ها کم موقعیت خلق نکردند، اما این هم کافی نیست. رئال‌مادرید حالا حتی نزدیک به بارسلونا هم نیست و در لالیگا از بزرگ‌ترین رقیب فاصله زیادی دارد. شاید سولاری هم دوای درد طولانی‌مدت رئال نباشد و باشگاه برای فصل بعد یک مربی دیگر استخدام کند.

حالا بارســا بالاتر از رئــال!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی