۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رم می‌خواهد برد ارزشمند در ایتالیا برابر پورتو را حفظ کند و راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان شود.

به گزارش خبرورزشی، امشب در پرتغال تکلیف یکی دیگر از تیم‌های صعود‌کننده از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم مشخص خواهد شد. از ساعت ۲۳:۳۰ پورتو که بازی رفت برابر رم را ۲ بر یک باخته برای جبران در ورزشگاه دراگائو تلاش خواهد کرد. دیداری که جونت چاکر ترکیه‌ای قضاوتش را برعهده دارد.

پورتو
با عملکردی که پورتو در مرحله گروهی داشت و مهم‌تر از آن سابقه خوب برابر رم به نظر می‌رسید پرتغالی‌ها از مرحله یک‌هشتم راحت عبور کنند، اما داستان بازی رفت برای‌شان خوب پیش نرفت. حالا اژد‌های پرتغالی باید برای جبران باخت بازی رفت تلاش کند. اتفاق خوب، گلزنی پورتو در پایتخت ایتالیا بود، اتفاقی که باعث می‌شود فقط یک گل برای صعود کافی باشد. پورتو در هفته‌ای که گذشت با شکست خانگی در «او‌کلاسیکو» برابر بنفیکا صدر جدول لیگ پرتغال را هم از دست داد و در پی جبران ناکامی اخیر در لیگ قهرمانان است.

رم
درست مثل پورتو، رمی‌ها حیثیتی‌ترین بازی‌شان در لیگ را همین چند روز پیش باختند. شکست برابر لاتزیو بعد از ۸ بازی بدون شکست برای شاگردان دی‌فرانچسکو رقم خورد. حالا در پی کسب نتیجه خوب در پرتغال و صعود به مرحله بعدی در لیگ قهرمانان هستند تا تلخی شکست اخیرشان کمتر شود. رم فصل قبل شگفتی‌ساز لیگ قهرمانان بود و در بازی رفت این مرحله هم نتیجه‌ای نسبتاً خوب گرفت، اگرچه گل خورده در المپیکو شاید دردسرساز شود. در هر صورت با برد بازی قبل می‌توان شانس جالوروسی برای صعود را بیشتر دانست.

آخرین جدال
بازی رفت در پایتخت ایتالیا را جالوروسی ۲ بر یک برد. برای رم، زانیولو ۲ گل زد و لوپس تنها گلِ پورتو را به ثمر رساند.

آمار بازی
۵) در ۵ بازی قبلی بین پورتو و رم، پرتغالی‌ها ۲ بازی را برده‌اند و یک مرتبه ایتالیایی‌ها پیروز شده‌اند. ۲ بازی هم مساوی شده است.
۳) پورتو همه بازی‌های خانگی خودش در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشت.
۱۶) اژد‌ها همچنین در مرحله گروهی با کسب ۱۶ امتیاز بهترین تیم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بود.
یک) رم در بازی رفت در خانه خودش نخستین شکست پورتو در لیگ قهرمانان را رقم زد، در حالی که پیش از آن در ۴ بازی برابر این حریف پرتغالی پیروز نشده بود.
۴) از آخرین صعود پورتو از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۴ سال می‌گذرد.

مصدومان و محرومان
وینسنت ابوباکار، مهاجم کامرونی پورتو تنها مصدوم این تیم است که به بازی برگشت برابر رم نخواهد رسید. کونستانتینیوس مانولاس، مدافع یونانی رم هم به احتمال زیاد غایب این تیم در پرتغال خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
پورتو: کاسیاس، میلیتائو، فلیپه، په‌په، تِیس، کورونا، پریرا، اِررا، براهیمی، تیکینیو و مارِگا
رم: اولسن، فلورنتسی، فاسیو، ژسوس، کولاروف، کریستانته، دِروسی، پلگرینی، زانیولو، الشعراوی و ژکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی