۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرسنال و منچستریونایتد در جدالی حساس برای قرار گرفتن بین 4 تیم بالای جدول مبارزه خواهند کرد.

آرسنال - منچستریونایتد؛ نبرد بازگشته‌ها به گزارش  خبرورزشی ، امشب حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس در قلب لندن برگزار خواهد شد. در ورزشگاه امارات از ساعت ۲۰ آرسنال و منچستریونایتد که هر دو در لیگ برتر دوباره شرایط خوبی پیدا کرده‌اند برای کسب ۳ امتیاز باارزش این نبرد تلاش خواهند کرد.

آرسنال؛ توپچی‌ها برمی‌گردند
بعد از باخت برابر سیتی، شاگردان اونای اِمری در لیگ برتر شرایط بهتری پیدا کردند. ۳ برد و یک تساوی در شهرآورد شمال لندن نشان می‌دهد توپچی‌ها برای اینکه حداقل بین ۴ تیم بالای جدول لیگ باشند، تلاش خواهند کرد. از باخت عجیب برابر رن در لیگ اروپا صرف‌نظر کنید، اِمری تیمش را برای مهم‌ترین بازی فصل آماده خواهد کرد. اخیراً در امارات هم نتایج خوبی برابر یونایتد نگرفته‌اند و بیش از همیشه انگیزه دارند تا ناکامی‌ها را جبران کنند. بازگشت آرسنال منوط به نتیجه این بازی است و اگر پیروز نشوند شاید مجبور شوند فصل بعد هم در لیگ اروپا بازی کنند. همین الان هم بسیاری اعتقاد دارند فرق خاصی بین تیم اِمری با تیم ونگر در فصل قبل وجود نداشته و مربی اسپانیایی تحت فشار است. تیمی که نوسان زیاد داشته و در خط دفاعی وضعیت خوبی ندارد. آن‌ها تلاش می‌کنند اختلاف یک امتیازی با منچستریونایتد را با برد جبران کنند.

منچستریونایتد؛ اوله اوله اوله!
این روز‌ها هیچ‌کس بین منچستری‌ها این‌قدر محبوب نیست. تیمش فقط یک باخت برابر پاری‌سن‌ژرمن داشت که به رؤیایی‌ترین شکل ممکن در خانه حریف آن را جبران کرد. با این حال منچستریونایتد با مورینیو آن‌قدر بد بازی می‌کرد و بد نتیجه می‌گرفت که حتی ۱۲ بازی بدون شکست با سولشائر هم آن‌ها را به جمع مدعیان نزدیک نکرده. چند ماه پیش کسی فکر نمی‌کرد این تیم حتی به ۴ تیم بالای جدول نزدیک شود، اما حالا می‌تواند با نتیجه گرفتن در بازی‌های حساس و رقابت‌هایی که با تیم‌های بزرگ دارد، در رده چهارم بماند و حتی امیدوار به لغزش تاتنهام برای جبران فاصله ۳ امتیازی با این تیم باشد. خط حمله زهردار تیمی که سولشائر ساخته، می‌تواند در لندن نقطه قوت‌شان باشد، مثل بازی پاریس که با استفاده از کمترین فرصت‌ها بیشترین بهره را بردند. اوله‌گنار سولشائر حالا جایگاهش روی نیمکت شیاطین‌سرخ را ثابت کرده و دیگر از این بابت نگرانی ندارد.

آخرین جدال
در دور چهارم جام حذفی انگلیس، منچستریونایتد ۳ بر یک آرسنال را در ورزشگاه امارات شکست داد و حذف کرد. سانچس، لینگارد و مارسیال برای یونایتد و اوبامیانگ برای توپچی‌ها گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۳۰) آرسنال و منچستریونایتد ۲۳۰ مرتبه در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند. سهم توپچی‌ها ۸۲ برد بوده، شیاطین سرخ ۹۷ بازی را برده‌اند و ۵۱ بازی هم مساوی شده است.
۵۳) در ۵۳ مصاف لیگ برتری آرسنال و منچستریونایتد، لندنی‌ها ۱۳ بازی را برده‌اند و منچستری‌ها ۲۴ بازی را. ۱۶ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
۳۸) شاگردان اونای اِمری پس از منچسترسیتی که ۴۲ امتیاز گرفته، دومین تیم پرامتیاز فصل در بازی‌های خانگی با ۳۸ امتیاز هستند.
۲۹) در سمت مقابل، منچستریونایتد هم خارج از خانه خوب نتیجه گرفته و با ۲۹ امتیاز کنار منچسترسیتی بعد از تاتنهام و لیورپول ۳۳ و ۳۲ امتیازی در رده چهارم است.
۹) ۹ برد از ۱۳ برد توپچی‌ها در لیگ برتر برابر منچستریونایتد در روز‌های یک‌شنبه به دست آمده است.
۱۲) منچستریونایتد حالا با سولشائر صاحب رکورد بیشترین بازی متوالی بدون باخت در این فصل لیگ برتر است. آن‌ها ۱۰ بازی را برده‌اند و در ۲ بازی به تساوی رسیده‌اند.
۲) آرسنال از ۳ بازی آخر خانگی برابر منچستریونایتد ۲ بازی را برده است، در حالی که در ۸ بازی پیش از آن فقط ۲ بازی را برده بود.
۲) منچستریونایتد از سال ۱۹۸۶ به بعد موفق نشده ۲ بازی متوالی را در خانه آرسنال ببرد و حالا فرصت دارد برای دومین فصل متوالی در خانه توپچی‌ها پیروز شود.
۲) اوله‌گنار سولشائر می‌تواند اولین مربی تاریخ منچستریونایتد باشد که در ۲ بازی متوالی در یک فصل در خانه آرسنال پیروز می‌شود. تیم او در جام‌حذفی هم توپچی‌ها را شکست داد.
۶) الکساندر لاکازت مهاجم فرانسوی آرسنال می‌تواند دومین بازیکن این تیم باشد که در ۶ بازی متوالی لیگ برتری گل می‌زند. تیری آنری پیش از این چنین رکوردی را ثبت کرده است.
۳) پل پوگبا ۳ پنالتی را این فصل از دست داده است و اگر یک پنالتی دیگر را هدر بدهد رکورددار خراب کردن پنالتی در یک فصل خواهد شد.

مصدومان و محرومان
دنی ولبک، راب هولدینگ و هکتور بیرین قطعاً امشب غایب خواهند بود و لوکاس توریرا هم به دلیل دریافت کارت قرمز نمی‌تواند در ترکیب آرسنال برابر منچستریونایتد قرار بگیرد. آنتونیو والنسیا، الکسیس سانچس، متئو دارمیان، آندر اِررا، خوان ماتا، جسی لینگارد، نمانیا ماتیچ، فیل جونز و آنتونی مارسیال هم لشکر مصدومان شیاطین‌سرخ را تشکیل می‌دهند. البته جونز و مارسیال شاید به این دیدار برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال: لنو، مایتلند نیلس، سوکراتیس، کاسیلنی، کولاشیناتس، گندوزی، ژاکا، مخیتاریان، رمزی، اوبامیانگ و لاکازت
منچستریونایتد : دخئا، یانگ، اسمالینگ، لیندلوف، شاو، فرد، مک‌تامینی، پوگبا، پریرا، لوکاکو و رشفورد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی