۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هشت تیم پایانی رقابت‌های لیگ اروپا هم امشب مشخص خواهند شد و بزرگان شانس خوبی برای ماندن در تورنمنت دارند.

به گزارش خبرورزشی ، بین بزرگان، چلسی و ناپولی نتایج خوبی در بازی‌های رفت گرفته‌اند و با خیال آسوده گام به دیدار‌های برگشت خواهند گذاشت، اما آرسنال در فرانسه بازنده بوده و اینتر هم با یک تساوی بدون گل نمی‌تواند از صعودش مطمئن باشد. 

آرسنال - رن؛ باز هم توپچی‌ها برمی‌گردند؟
دوباره توپچی‌ها بازی رفت را در خانه حریف واگذار کردند. تیم اونای اِمری بیرون از خانه و در لندن ۲ تیم متفاوت بوده ولی این مرتبه باید نگران رن باشد. تیمی که به آن‌ها ۳ گل در خانه خودش زد و می‌تواند وقتی آرسنالی‌ها برای جبران باخت بازی رفت جلو کشیده‌اند، باز هم غافلگیرشان کند. از طرفی آرسنال در خانه برابر تیم‌های فرانسوی چندان هم باصلابت نبوده و از ۱۲ بازی، ۳ بازی را باخته است. ۵ برد و ۴ تساوی در دیگر دیدار‌ها برای آن‌ها ثبت شده است. با این حال بعد از آن باخت، در دیدار حساس لیگ برتر انگلیس برابر منچستریونایتد هوشمندانه بازی کردند و برد ارزشمندی به دست آوردند. رن که در میانه‌های جدول لیگ فرانسه حضور دارد در سفر قبلی‌اش به انگلیس در سال ۲۰۰۱ برابر استون‌ویلا شکست خورده است. رن در مرحله گروهی خارج از خانه ۲ بازی‌اش را واگذار کرد. آرسنالی‌ها در یک ماه اخیر در لیگ برتر شکست نخورده‌اند در حالی که در همین مدت طعم ۲ باخت در لیگ اروپا را چشیده‌اند.

دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ یک گام نزدیک‌تر به جـام

دیناموکیف - چلسی؛ صعود در سرما
در شرایطی که با بحرانی شدن وضعیت چلسی بسیاری تصور می‌کردند در لیگ اروپا هم به مشکل بخورند، شاگردان ساری در رقابت‌های بین‌المللی فعلاً خوب پیش رفته‌اند و رقبا را یکی پس از دیگری شکست می‌دهند. در لیگ اروپا آبی‌های لندن روحیه گرفته‌اند و کنار بردهای‌شان در لیگ برتر هم ۳ بازی است که نباخته‌اند. چلسی که در ۹ بازی، ۸ برد کسب کرده باید در کشوری بازی کند که هیچ‌گاه در آن پیروز نشده است. در اوکراین یک تساوی و یک شکست حاصل کار این تیم لندنی بوده است. با این حال نباید فراموش کنیم که چلسی هیچ‌گاه برابر دیناموکیف شکست نخورده است. ۲ برد و یک تساوی برابر این تیم در ۴ سال اخیر ثبت شده است. نایب‌قهرمان این فصل لیگ اوکراین در فصل جاری هم پشت سر شاختار قرار گرفته و می‌خواهد حداقل در لیگ اروپا نتایج بهتری بگیرد اگرچه برابر چلسی در ورزشگاه الیمپیسکی نیاز به معجزه دارد.

دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ یک گام نزدیک‌تر به جـام

اینتر - اینتراخت‌فرانکفورت؛ شکار عقاب
اینکه اینتر موفق شد در آلمان دروازه‌اش را برابر بهترین خط حمله لیگ اروپا بسته نگه دارد نکته مثبتی به حساب می‌آید، اما اینکه گلی هم نزدند کار را برای‌شان سخت خواهد کرد. فرانکفورت در بازی برگشت در جوزپه مه‌آتزا به فکر ضدحملات و ضربه زدن به دفاع نراتزوری است. البته اینتر در مجموع عملکرد دفاعی خوبی در رقابت‌های اروپایی داشته و در ۳ بازی اخیرش در لیگ اروپا هم گلی دریافت نکرده است. آمار اینتر برابر تیم‌های آلمانی در جوزپه مه‌آتزا ۹ برد، یک تساوی و ۷ شکست بوده است، یعنی با رجوع به آمار باید منتظر برد یا باخت آن‌ها باشیم. فرانکفورت فصل جاری در بوندس‌لیگا هم نمایش‌های خوبی داشته و پیشرفت این تیم تحت هدایت آدی هوتر اتفاقی نیست. تیم پنجم بوندس‌لیگا که در لیگ اروپا شکست نخورده و در بوندس‌لیگا هم در سال ۲۰۱۹ باختی نداشته، می‌تواند یکی از شگفتی‌سازان این مرحله باشد و تیمی بزرگ را کنار بزند. احتمالاً هیجان‌انگیزترین بازی امشب را در میلان خواهیم دید.

دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ یک گام نزدیک‌تر به جـام

ردبول سالزبورگ - ناپولی؛ جاده صافِ اتریش
آیا ردبول می‌تواند اتفاقی عجیب رقم بزند؟ شانس تیمی که برابر ایتالیایی‌ها در خانه ۲ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته را برای جبران باخت ۳ بر صفر باید بسیار اندک بدانیم، حتی اگر در مرحله گروهی همه بازی‌های‌شان را هم برده باشند. با این حال فراموش نکنید سالزبورگی‌ها در خانه همه بازی‌های‌شان را برده‌اند و حتی در صورت ناکامی در حذف ناپولی می‌خواهند یک برد دیگر هم داشته باشند. کارلو آنچلوتی که برای رساندن پارتنوپی به یووه آمده بود، نتوانست در ایتالیا رقیب دیرینه را بگیرد. در لیگ قهرمانان تیمش حذف شد، اما در لیگ اروپا شانس قهرمانی خواهند داشت و این تنها تورنمنتی است که به آن دل بسته‌اند. ناپولی بعد از آمار بد در گلزنی در لیگ قهرمانان، در لیگ اروپا در ۳ بازی ۸ گل زده و امشب هم فقط یک گل در اتریش خیال‌شان برای صعود را راحت خواهد کرد.

دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ یک گام نزدیک‌تر به جـام

ویارئال - زنیت سن‌پترزبورگ؛ سردار و هم‌تیمی‌هایش برمی‌گردند؟
از تیمی که فنرباغچه پرهوادار و پرستاره را حذف کرده بود انتظار بیشتری می‌رفت، اما زنیت در خانه با وجود گلزنی سردار آزمون مهاجم ایرانی‌اش، متحمل شکست بدی شد. باخت ۳ بر یک که حتی با برد ۲ بر صفر در خانه حریف هم جبران نخواهد شد. با این حال نمی‌توان گفت زنیتی‌ها ناامید هستند و در سرامیکا برای زنده ماندن تلاش خواهند کرد. نکته خاص برای ویارئال برابر تیم‌های روسی در خانه برد ۱۰۰ درصدی آنهاست. در ۴ بازی برابر روس‌ها در خانه، زیردریایی زرد پیروز شده است. زنیت اگر از لیگ اروپا هم کنار برود تنها باید دلخوش به یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر روسیه باشد. در سمت مقابل ویارئال که روس‌ها را در بازی رفت راحت شکست داده در لالیگا باید برای سقوط نکردن بجنگد! زیردریایی زرد ۳ فصل پیش در لیگ اروپا شگفتی‌ساز شد و تا نیمه‌نهایی هم رسید.
دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا؛ یک گام نزدیک‌تر به جـام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی