نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هرچقدر که هواداران رئال مادرید از بازگشت زیزو خوشحال و شاد باشند، اما عده‌ای از بازیکنان از بازگشت دوباره این مرد فرانسوی به شدت ناراحت هستند.

به گزارش خبرورزشی، بازگشت زین‌الدین زیدان در شرایطی که رئال مادرید نشانی از تیم قدرتمند اروپایی ندارد می‌تواند نوید روز‌های خوبی برای هواداران این باشگاه باشد؛ زیدان برای آن‌ها اگر نگوییم بهترین بلکه یکی‌ترین مربیان تاریخ رئال مادرید است. آن‌قدر خوب که فلورنتینو پرس می‌گوید «بهترین مربی دنیا به رئال برگشته است». هرچقدر که هواداران رئال مادرید از بازگشت زیزو خوشحال و شاد باشند، اما عده‌ای از بازیکنان باشگاه از بازگشت دوباره این مرد فرانسوی به شدت ناراحت هستند. آن‌ها می‌دانند که در فلسفه‌های کاری این سرمربی جای زیادی ندارند و احتمالاً باید به فکر رفتن از باشگاه باشند. در آن‌سو، اما سناریوی متفاوتی هم وجود دارد؛ عده‌ای از بازیکنان رئال مادرید که گفته می‌شد در همین تابستان پیش رو این باشگاه را ترک به تیم‌های دیگری می‌روند حالا خیالشان راحت است که با برگشتن زیزو دوباره شرایط برایشان گل و بلبل می‌شود.
خوش به حال ایسکو و مارسلو
بزرگترین قربانی تغییرات در کادر فنی رئال مادرید ایسکو بود؛ بازیکنی که در عصر زیزو تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی شده بود با آمدن لوپتگی و بعد از آن سولاری، شرایط برایش شبیه کابوس پیش رفت. برای ارزیابی شرایط ایسکو در همین فصل کافی است به تعداد بازی‌هایی که با پیراهن رئال مادرید به میدان رفته است نگاهی انداخته شود. در فصل جاری، این بازیکن ۲۶ ساله فقط و فقط ۵ بار به عنوان بازیکن ثابت در لالیگا برای رئال مادرید به میدان رفته است. حالا نیاز است به آمار درخشان او در عصر زیدان هم اشاره شود؛ در ۶۰ بازی زیر نظر زیدان، ایسکو توانست ۱۷ گل بزند و ۱۵ پاس گل هم بدهد. نکته مهم‌تر درباره نقش ایسکو در اندیشه‌های فوتبالی زیدان اینکه این مربی ایسکو را در هر دو فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به زمین مسابقه فرستاد.
بازیکن دیگری که می‌تواند از بازگشت زیدان بسیار خوشحال باشد، مارسلو، مدافع چپ و برزیلی این باشگاه است. شرایط برای مارسلو در این فصل از رقابت‌های آن‌قدر بحرانی شده بود که شنیده شد او قرار است مثل کریس رونالدو، رئال را ترک کند و راهی یوونتوس شود. او در رئال مادرید تبدیل به بازیکن نیمکت‌نشینی شده تا رگیلون جوان به جایش در ترکیب بازی کند. حالا، اما مارسلو دوباره می‌تواند به حضور در ترکیب اصلی رئال مادرید امیدوار باشد، چون او یکی از معدود بازیکنانی بود که در عصر زیدان بیشترین تعداد بازی را در ترکیب رئال داشت. اگر قرار باشد به همین موضوع نگاهی انداخته شود باید گفت که در دوران زیدان لوکاس واسکس با ۱۲۱ بار حضور، بیشترین تعداد بازی برای رئال مادرید را داشته است. در رده‌های بعدی هم ایسکو، کروس، رونالدو و بن‌زما هستند که ۱۱۴ بار به میدان رفته‌اند. البته مارسلو را هم باید در زمره همین بازیکنان جا داد او فقط یک بازی کمتر از رده دومی‌ها، یعنی ۱۱۳ بازی برای زیدان در رئال‌مادرید داشت. حالا با بررسی ساده همین موضوع می‌توان پی برد که حضور مارسلو برای زیدان چقدر اهمیت داشته است.
احیای آسنسیو؟‌
می‌گفتند قرار است پای چپش به همان خوبی پای چپ مسی شود ولی از زمانی که زیدان رئال مادرید را ترک کرد، مارکو آسنسیو هم دیگر رنگ خوشی را ندید؛ او در این فصل، در مجموع دیدار‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا سر جمع ۱۵ بار برای رئال‌مادرید به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته است. این شرایط در حالی است که آسنسیو برای زیدان ۵۳ بازی به میدان رفت. نکته مهم‌تر اینکه آسنسیو برای زیدان پنجمین گلزن برتر بود؛ او با ۲۱ گل زده بعد از رونالدو، بن‌زما، بیل و ایسکو در رده پنجم برترین گلزنان عصر زیدان، خودش را معرفی کرد. تنها نکته مجهولی که در این زمینه وجود دارد حضور تیبو کورتواست؛ کورتوا بعد از رفتن زیدان به رئال مادرید امده آست و کیلور ناواس را روی نیمکت نشانده است؛ از آنجا که ناواس هم یکی از بازیکنان مورد علاقه زیدان بود حالا مشخص نیست که آیا زیدان دوباره به دروازه‌بان مورد علاقه اش رجوع می‌کند یا سنگر را همچنان به کورتوا می‌سپارد.
بیل؛ قربانی بزرگ
یکی از اضلاع مثلث قدیمی BBC، یعنی گرت بیل، در همان زمانی هم که زیدان هدایت کهکشانی‌ها را به عهده داشت کمتر در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت. او بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان می‌شد و حتی در دو فینال لیگ قهرمانان اروپا که با قهرمانی رئال به اتمام رسید، بیل کار را از روی نیمکت شروع کرد. بعد از رفتن زیزو از رئال مادرید، بیل فرصت به دست آورد تا دلخوری‌هایش از زیدان را رسانه‌ای کند. او ابتدا با دیلی‌میل حرف زد و گفت: «از نیمکت‌نشینی در فینال حسابی عصبانی بودم». بعد هم که در گفت‌وگوی مفصلی با فورفورتو، گلایه‌های بیشتری از زیدان کرد. «بعد از فینال لیگ قهرمانان در کی‌یف او با من هیچ حرفی نزد؛ موضوعی که من را به شدت ناراحت کرد. واقعیت این است که من و زیدان بهترین دوستان برای هم نبودیم. ارتباط ما فقط فوتبالی بود، همین». البته داستان این است که در عصر لوپتگی و سولاری هم بیل چندان مهره تأثیرگذاری در رئال مادرید نبود ولی حالا با بازگشت زیدان و مطرح شدن همان صحبت‌ها در رسانه‌ها، به نظر می‌رسد او اولین بازیکنی است که باید برای خودش به فکر تیمی تازه باشد.
سبایوس؛ قربانی جوان
به غیر از گرت بیل، یکی دیگر از بازیکنانی که از بازگشت زیدان به رئال مادرید ناراحت است دنی سبایوس است؛ او زمانی برای رئال مادرید خریداری شد که زیدان هنوز در پستش حضور داشت ولی خیلی کم توسط این مربی به میدان فرستاده شد. سبایوس هم که ناراحت بود بعد از رفتن زیزو با رادیو مارکا صحبت کرد و گفت: «رفتار زیدان را درک نکردم. من به شدت تمرین و کار می‌کنم؛ هر کاری که برای بازی کردن نیاز باشد را انجام می‌دهم ولی در یک لحظه می‌بینم شرایط به گونه‌ای است که بازی کردن غیرممکن می‌شود. لحظاتی بود که کروس و مودریچ مصدوم بودند ولی زیدان به جای اینکه تصمیم بگیرد من را وارد زمین کند، سیستم بازی تیم را تغییر می‌داد تا بازی به من نرسد. این موضوع من را کشت. امیدوارم او در آینده از این رفتارهایش درس بگیرد و دیگر چنین اشتباهاتی نکند. اگر او در باشگاه می‌ماند، من باید رئال مادرید را ترک می‌کردم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی