نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال برای زنده نگه داشتن شانس صعود در گروه D مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرمی به شکست دادن تیم قدرتمند الهلال دارد.

به گزارش  خبرورزشی، سال جدید برای شاگردان وینفرد شفر پس از شکست فراموش نشدنی مقابل پرسپولیس در شهرآورد و تساوی برابر سایپا همراه بود تا آن‌ها اکنون با صدر جدول رده بندی ۷ امتیاز فاصله داشته باشند و پس از اینکه جام حذفی را از دست داده بودند حالا در آستانه از دست دادن دومین جام ممکن فصل قرار داشته باشد.
استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط مناسبی ندارد؛ شکست مقابل الدحیل و تساوی برابر العین امارات در ورزشگاه آزادی سبب شده تا آبی پوشان اکنون یک امتیاز و تفاضل گل بیشتر نسبت به العین در قعر جدول گروه مرگ مرحله گروهی جای بگیرند. استقلال پس از رویارویی با دو تیم با استاندارد‌های عالی امروز در کشور ثالث باید برابر الهلالی به میدان برود که الدحیل و العین را شکست داده و در صدر جدول ایستاده است.
حالا تیمی که پتانسیل‌های زیادی دارد و حواشی بعد از شکست برابر رقیب دیرینه تاثیر بسزایی در روحیه بازیکنان آن داشت باید با شجاعت و هماهنگی بالا برای کسب سه امتیاز مقابل تیم پرمهره الهلال قرار بگیرد تا بتواند شانس صعودش را زنده نگه دارد و دوباره سرپا شود.
با توجه به شرایط بازیکنان و آخرین جلسه تمرینی که شب گذشته به میزبانی دوحه برگزار شد شرایط کیفی بازیکنان از سوی کادرفنی سنجیده شده و ترکیب احتمالی استقلال برای این مسابقه را مشاهده می‌کنید:
دروازه بان
پنجمین کلین شیت سنگربان جوان در دیدار هفته گذشته برابر سایپا رقم خورد و او در بازگشت به قفس توری به جای سیدمهدی رحمتی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. رحمتی پس از اتفاقاتی که در دربی و پس از این مسابقه با آن رو به رو شد به احتمال زیاد یکی از بازی‌های حساس استقلال در مقطع فعلی را به دلیل آسیب دیدگی که در جریان آخرین تمرین تیم در دوحه داشته از دست می‌دهد و فرصت به رکورددار کلین شیت لیگ برتر می‌رسد که تجربه متفاوتی را برابر خط حمله چالاک حریف سعودی تجربه کند.
خط دفاعی
وریا غفوری که یکی از مهره‌های تاثیرگذار آبی‌ها در فصل جاری بوده و جایگاه مهمی در ترکیب اصلی داشته به دلیل مصدومیت دو بازی گذشته را از دست داده و در این مسابقه هم حضور ندارد. با غیبت او پیش بینی می‌شد که کمربند خط دفاعی بدون تغییر نسبت به بازی سایپا در این مسابقه کنار هم حضور داشته باشند که تشدید آسیب دیدگی روزبه چشمی منجر به تغییر برنامه شد. به احتمال زیاد خسرو حیدری با توجه به تجربه و برطرف شدن مصدومیتش در سمت راست؛ پژمان منتظری و محمد دانشگر در قلب خط دفاع و میلاد زکی پور با توجه به عملکرد باثباتش در سمت چپ حضور خواهند داشت.
خط میانی
محرومیت فرشید باقری باتوجه به آنچه پس از دیدار برابر پرسپولیس گذشت، سبب می‌شود تا امید نورافکنی که پس از پایان بازی‌های مقدماتی المپیک استراحت خوبی داشته به پست اصلی خود برود و در کنار علی کریمی قرار بگیرد. اینطور پیش بینی می‌شود که تغییر سیستم جزئی به سمت برود که تعداد چهار هافبک در این بازی به کار گرفته شوند. فرشید اسماعیلی و آیاندا پاتوسی می‌توانند دو بازیکن تاثیرگذار این مسابقه باشند که با فراموشی آنچه گذشت دوباره نزد هواداران جایگاه قابل قبولی داشته باشند.
خط حمله
اعتماد فراوان وینفرد شفر به گادوین منشا سبب شده تا او از زمانی که به استقلال آمده در اکثر مسابقات حضور داشته باشد، اما او به عنوان تک مهاجم نتوانسته آنطور که باشد انتظارات را برآورده کند. در این مسابقه اسماعیل گونکالوس که تخصص او در پست مهاجم بوده و مدتی وینگر چپ بازی می‌کرد می‌تواند زوج مکمل منشا در راس خط حمله باشد تا با رقم زدن شب فراموش نشدنی مقدمه ساز کسب امتیازات ارزشمند برای طرفداران استقلال باشند.
بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال برای این مسابقه به شرح زیر است:
سید حسین حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدی، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، علی کریمی، امید نورافکن، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی، گادوینمنشا و اسماعیل گونکالوس.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی