۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در عصر ارتباطات و هزاره سوم می‌شد خیلی از مشکلات را با گفتمان حل کرد، اما وقتی پای لج و لجبازی به میان می‌آید منطق قربانی می‌شود.

به گزارش  خبرورزشی، روزی پرسپولیس به شکل بدی علی دایی را کنار گذاشت و حمید استیلی را جایگزین کرد. نتیجه آن شد که با سوت آغاز اولین بازی پرسپولیس، مردم یکصدا علی دایی را تشویق کردند و این مسئله این‌قدر برای حمید استیلی گران تمام شد که تمرکز خود را در هدایت پرسپولیس از دست داد و در این تیم ره به جایی نبرد. با این اتفاق، پرسپولیس هم علی دایی را از دست داد، هم حمید استیلی را.
به نظر می‌رسد با تعطیلی برنامه ۹۰ و روی آنتن رفتن برنامه فوتبال برتر به جای ۹۰ با اجرای محمدحسین میثاقی این اتفاق تکرار شده است. تعطیلی برنامه ۹۰ یک اتفاق بد بود و شاید هم لجبازی. ۹۰ برند شبکه ۳ بود. برندی که شکل گیری آن حاصل تلاش یکی دو دهه‌ای یک تیم بود نه فقط عادل فردوسی‌پور. همزمان با اجرای برنامه فوتبال برتر به جای برنامه ۹۰ دوستان عادل او را به رستورانی در تهران دعوت کردند تا کنار هم باشند و حتماً دیدید که ده‌ها نفر بودند.
این همه تلاش عادل فردوسی‌پور دست‌کم ارزش این را داشت که شبکه ۳ تا پایان فصل به پای او صبر می‌کرد و در ادامه خواستار سیاست‌گذاری جدید در اجرای این برنامه می‌شد. چگونه است در جشنواره جام جام برنامه ۹۰ بهترین می‌شود و جایزه می‌گیرد، اما در ادامه این برنامه تعطیل می‌شود؟! آیا تعطیلی این برنامه منطق دارد؟
محمدحسین میثاقی پیش از این هم نشان داده بود مجری توانمندی است و می‌تواند در برنامه‌سازی ورزشی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، اما با این اتفاق هیچ بعید نیست او زیر فشار‌های روحی و روانی توانمندی خود را از دست دهد. البته شبکه ۳ و محمدحسین میثاقی اصرار دارند ثابت کنند فوتبال برتر به جای برنامه ۹۰ نیست، اما همان کاری را می‌کند که ۹۰ دوشنبه‌ها می‌کرد! حالا برخی در حمایت از عادل فردوسی‌پور به این برنامه نمی‌روند. مثلاً نوید مظفری در صفحه شخصی اش نوشت دعوت میثاقی را برای حضور در برنامه ۹۰ نپذیرفت. حتی یکی از لژیونر‌ها هم در حمایت از عادل قبول نکرد روی خط برنامه برود؛ و این قصه سر دراز خواهد داشت.
حرف و حدیث‌ها زیاد است. می‌گویند برنامه ۹۰ به یک شبکه دیگر می‌رود. این مسئله مشکلی را حل نمی‌کند. ۹۰ تعطیل شد و رفت. در عصر ارتباطات و هزاره سوم می‌شد خیلی از مشکلات را با گفتمان حل کرد، اما وقتی پای لج و لجبازی به میان می‌آید منطق قربانی می‌شود و هر آنچه ساخته شده خراب می‌شود. با این حال از قدیم گفته‌اند صلاح خویش خسروان دانند. خوب است بدانیم هر میلی نیاز نیست و خیلی از موقعیت‌هایی که در اختیارمان قرار می‌گیرد امانت است و باید براساس مصلحت مردم رأی دهیم نه سلیقه شخصی.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
آیا فوتبال برتر می‌تواند جای خالی ۹۰ را پر کند؟
* از قرار معلوم برنامه ۹۰ دیگر روی هیچ آنتن تلویزیونی نخواهد رفت و به کارش پایان داده است. دوشنبه شب هم برنامه فوتبال برتر با شکل و شمایل جدید جای ۹۰ پخش شد. حالا این که آیا برنامه فوتبال برتر می‌تواند جای خالی ۹۰ را پر کند، سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
هوشنگ نصیرزاده: نظر ما که تعیین‌کننده نیست
مسئولان صدا و سیما ۲۰ سال پیش برنامه ۹۰ را روی آنتن بردند و ما تماشاگر آن بودیم و برای‌مان بیشتر کارشناسی‌های داوری‌اش حساس و مهم‌تر بود. حالا هم پس از ۲۰ سال آن برنامه را قطع کرده‌اند و یک برنامه جدید با لوگوی جدید و با نام فوتبال برتر را جایگزین آن کرده‌اند و ما هم فقط تماشاگر هستیم و همچنان داوری‌های بازی‌ها را حالا در برنامه فوتبال برتر تماشا می‌کنیم و نقشی هم در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها نداریم. این کل ماجرایی است که اتفاق افتاده است.
رضا غیاثی: شاید فوتبال برتر بهتر از برنامه ۹۰ شد
به اعتقاد من برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب از خیلی از برنامه‌های پخش شده از سوی ۹۰ بهتر بود و حتم دارم موفق هم می‌شود. به هر حال ۹۰ سابقه ۲۰ ساله داشت و شاید فوتبال برتر با الهام از سایر برنامه‌ها بتواند زودتر خودش را پیدا کند و از ۹۰ هم موفق‌تر شود. من خودم مهمان برنامه فوتبال برتر بودم و صداقت و رفتار‌هایی دیدم که امیدوار شدم به اینکه قطعاً این برنامه با نیرو‌های خوب خود می‌تواند جای ۹۰ را بگیرد.
محمود شهریاری: جای خالی ۹۰ پرشدنی نیست
به اعتقاد من هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جای خالی برنامه ۹۰ را پر کند. من تعجب می‌کنم چطور ممکن است مسئولان صدا و سیما به همین راحتی یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های ۲۰ سال اخیر خود را حذف کنند و مسیر اشتباهی را در این خصوص برگزینند. همه جای دنیا شبکه‌های تصویری، برنامه‌های این‌چنینی را با قدرت حمایت می‌کنند و مخاطبان خود را از دست نمی‌دهند، ولی اینجا آقایان گویا تحلیل دیگری از رسانه و مخاطب دارند.
نوید مظفری: قبول نکردم به برنامه فوتبال برتر بروم
حقیقتاً من زیاد دوست ندارم در خصوص حذف برنامه ۹۰ و جایگزین شدن برنامه فوتبال برتر با آن صحبت کنم، اما معتقدم، چون این برنامه جایگزین ۹۰ شده خودم شخصاً حاضر نیستم دیگر در آن شرکت کنم. حتی دوستان لطف کرده و برای حضور در برنامه فوتبال برتر دعوتم کردند، ولی من حاضر نشدم کارشناسی داوری آن را قبول کنم چراکه فوتبال برتر را جایگزین برنامه ۹۰ می‌دانم و لذا از حضور در برنامه انصراف دادم و امیدوارم شرایط برای بازگشت عادل فراهم شود.
حشمت مهاجرانی: پر کردن جای ۹۰ خیلی سخت است
به نظر من خلأ برنامه ۹۰ در تلویزیون احساس خواهد شد. به هر حال این برنامه ۲۰ سال جوانان و فوتبال‌دوستان را مجذوب خود کرده بود و حالا حذف این برنامه اثرات منفی خود را نشان خواهد داد. من معتقدم سخت است بتوان جای خالی آن را با هر برنامه دیگری پر کرد، چون برنامه ۹۰ پشتوانه مردمی و فوتبالی داشت و کار سایر برنامه‌ها بسیار سخت خواهد بود. کاش این اتفاق در تلویزیون رخ نمی‌داد و برنامه ۹۰ همچنان می‌توانست به عنوان یک برنامه پربیننده ادامه حیات بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی