نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سپاهان، مى‌داند و بهتر از همیشه هم مى‌داند که حفظ نتیجه تساوى، برابر استقلال، چقدر برایش اهمیت داشت و گل دقیقه ٩٧ پاتوسى، چه تأثیرى در روزهاى آینده جدول لیگ خواهد گذاشت! شاید در حد قهرمانى.

خبرورزشی/اردشیر لارودی؛  از اشتباهاتى که «امیر» و تیمش کمتر مرتکب مى‌شد، یا هیچ‌وقت دانسته و از روى عمد، به سوى آن نمى‌رفت، یکى هم حداکثرطلبى پرریسک بود! یا همه را و یا هیچ را.
امیر و تیم‌هایش، قدر «تک‌امتیاز»‌ها را مى‌دانستند و اگر کسب پیروزى و اندوختن هر ۳ امتیاز، ناممکن مى‌نمود، خود را با خطر باخت مواجه نمى‌کردند، قید یک تساوى را نمى‌زدند!
درست مثل همین حالا که سپاهان، مى‌داند و بهتر از همیشه هم مى‌داند که حفظ نتیجه تساوى، برابر استقلال، چقدر برایش اهمیت داشت و گل دقیقه ٩٧ پاتوسى، چه تأثیرى در روزهاى آینده جدول لیگ خواهد گذاشت! شاید در حد قهرمانى!
سپاهان، در ورزشگاه خالى از تماشاگرى که نه خانه سایپا محسوب مى‌شد و نه خانه زردپوشان اصفهانى، بازى را پرفشار و با پرسینگ در همه پهناى زمین آغاز کرد! سپاهان، به خط حمله اش، تا مى‌شد عرض داد و بازى مردان دایى را باز کرد! باز-باز! شکننده! استفاده از توپ‌هاى دوم و سوم، مهم‌ترین حربه امیر، براى یک برد پرگل و یک پیروزى ٥ گله بود!
سپاهان، بازى دشوار هفته ٢٦ را برد و ارزش دو امتیازى را که به استقلال داد، بیشتر فهمید!
قائدى، رفت و زد
 استقلال به روند حرکتى خود ادامه داد! ماشین‌سازى، اول پایاپا، سپس نابرابر و سرانجام «بازى را باخته» بازى کرد و مغلوب «تک‌فرصت» و فرصت‌طلبى یاران شفر شد! گل زدن مهدى قائدى، نشان از دید خوب و خوب دیدن نیمکت‌نشینان استقلال دارد که رفت و زد!
استقلال، هم خودش دید و همه به همه فهماند که مى‌توان شمارى قابل توجه از عناصر بازى خود را نداشت و به‌جایشان، با شمار دیگرى بازى کرد و برنده! استقلال، حالا «این» قدرت را هم دارد که در روزى که خوب بازى نمى‌کند، برنده شود!
استقلال، کم‌کم یاد مى‌گیرد که براى برنده شدن، باید برنده‌وار به میدان رفت و باید با روحیه «برنده»‌ها و با عزم «برندگى»، حتى زیر فشار رفت و حتى تاب و طاقت فشار حریفان را داشت!
استقلال، دوباره دارد مى‌فهمد که «تیم» بودن و تیمیت «داشتن»، مهمتر از پرمهره بودن است! شفر به مردانش، با چنگ و دندان مبارزه کردن را در واقع مى‌آموزد!
برانکو، گفتنى‌ها را گفت
 پرسپولیس چرا برابر ذوب‌آهن، بازى متفاوتى را دنبال مى‌کرد؟ علیپور، از متن- و حتى از حاشیه- بازى پرسپولیس دور و در دقایقى خیلى دور تا حدودى حذف شده بود!
«خود» را خواستن و «خود» را دیدن و در نقش قهرمان روز ظاهر شدن، چرا این‌همه در تیم برانکو، مجال بروز و میدان حضور پیدا مى‌کرد؟ بازى سرشار از امتیاز و فایده‌مند مهدى ترابى، چرا بى‌فایده و ابتر، به جایى نمى‌رسد؟
پرسپولیس و بازى پا به توپ در زمین حریف، پرسپولیس و حفظ توپ، در زمین تیم مقابل، چرا گاهى این‌همه از هم دورند؟ چرا مثل جن و بسم‌ا... اند؟ براى قهرمانى، همه چیز مثل روزهاى اول است! با امکان‌هاى زیاد!
برانکو، خودش همه حرف‌ها را زده است:... بدترین بازى ممکن، در نیمه نخست! و البته، در تایم دوم هم تیم برانکو، خیبر‌گیر نبود!
اما ذوب‌آهن! فرصتى براى اعاده اعتبار و مقبولیت علیرضا منصوریان و نیز مجالى براى قبول اشتباه اول فصل ذوب‌آهن، در مربى‌گزینى!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی