نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال سرانجام اخراج شد و جای خود را به یک مربی جوان و البته محبوب بین هواداران داد.

به گزارش  خبرورزشی ، اخراج وینفرد شفر بدون تردید یکی از مهم‌ترین اتفاقات فصل هجدهم است. سرمربی آلمانی که در پایان دیدار برابر پدیده مشهد، صحبت از شروع جنگیدن کرده بود، حالا اخراج شده و جای خود را به فرهاد مجیدی داده است.
اما در برکناری شفر، قطعا ۵ دلیل مهم وجود دارد که با هم این دلایل را بررسی می‌کنیم:
دلیل اول: از دست دادن شانس قهرمانی می‌تواند منطقی‌ترین دلیل ممکن برای حذف شفر باشد. او از ابتدای سال ۹۸ تا به حال دو مرتبه شانس آن را داشت تا پرسپولیس را از صدر جدول دور کند، اما هرگز نتوانست از این شانس ها، استفاده خوبی ببرد. بعد هم شکست برابر پدیده را تجربه کرد تا به فاصله تنها ۳ هفته مانده تا پایان فصل، ۶ امتیاز کمتر از صدرنشین داشته باشد.
دلیل دوم: حذف از جام حذفی؛ جامی که می‌توانست استقلالی‌ها را بار دیگر قهرمان کرده و یک کاپ به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کند. آبی پوشان با شفر در فصل هجدهم، نه در جام حذفی شانسی برای قهرمانی می‌بینند و نه در لیگ برتر قهرمانی شان مسجل است.
دلیل سوم: شفر در دربی رفت مقابل پرسپولیس به تساوی رسید و در دربی برگشت، بازنده بود. به قول علیرضا منصوریان: «دربی برای پرسپولیس و استقلال به اندازه یک جام، ارزش دارد» و وقتی شفر، دیدار برگشت را می‌بازد، باید به هواداران استقلال حق داد شاکی و عصبانی باشند.
دلیل چهارم: لیگ قهرمانان آسیا در این فصل نیز برای آبی‌ها خوش یمن نبود. آن‌ها فصل گذشته در گروهی به مراتب سخت‌تر قرار داشتند، اما به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کردند، اما این بار، استقلال تنها دو بازی دیگر در پیش دارد و فاصله اش با صدرجدول به عدد ۵ رسیده و از تیم دوم نیز ۳ امتیاز کمتر دارد. یعنی حتی شانس صعود از مرحله گروهی نیز با ده ها، اما و اگر همراه است.
دلیل پنجم: در کنار عدم نتیجه گیری و از دست دادن همه جام ها، مسائل دیگر و کاملا فنی نیز در داخل تیم دیده می شد که تاثیر بسزایی در اخراج شفر داشت. تغییرات پیاپی در ترکیب اصلی و حتی ترکیب نیمکت نشینان، بی توجهی به مسائل انضباطی بازیکنان، شلختگی تاکتیکی در هنگام بازی ها، روند ناامیدکننده نتایج، فراز و فرود باورنکردنی تیم، افزایش میزان حواشی، عدم گلزنی سریع و مداوم، بی توجهی به درگیری‌ها و اختلافات داخل تیم و... از جمله مسائل داخلی است که اطرافیان استقلال از آن به عنوان یکی دیگر از دلایل برکناری شفر یاد می‌کنند.
وینفرد شفر نیز به لیست بلندبالای مربیان اخراجی استقلال اضافه شد و حالا فرهاد مجیدی باید کار را به عنوان نفر اول، اما موقت، ادامه بدهد. باید دید برنامه مدیران باشگاه در دوران پس از اخراج شفر چیست و البته فرهاد چطور می‌خواهد با این حجم از حواشی و اتفاقات اطراف استقلال کنار بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی