نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

متأسفانه استقلال هم مثل پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا ناکامی سرخابی‌ها در آسیا به فاصله چند ساعت از همدیگر رخ دهد.

خبرورزشی/محمدرضا شکوهی: استقلال در حالی حذف شد که با تساوی مقابل الدحیل بازی خودش را به پایان برد. مطلب زیر چند برش از این دیدار است که اتفاقاً اولین تجربه آسیایی مجیدی هم محسوب می‌شد.
۱- شروع خوب استقلال و زدن توپ به تیر دروازه
از همان لحظه آغاز بازی استقلال بازی را تهاجمی آغاز کرد و نشان داد برای گلزنی بی‌تاب است و اوج این اتفاق لرزاندن تیر دروازه الدحیل بود که طی آن پاتوسی از روی یک ضربه ایستگاهی تا یک قدمی گلزنی پیش رفت و در ادامه هم دو، سه موقعیت نسبتاً خوب گلزنی هم به سود آبی‌پوشان ایجاد شد، ولی گلی به ثمر نرسید تا نیمه اول به رغم برتری استقلال به پایان برسد هر چند که در این نیمه نباید از واکنش عالی حسینی در مصافی تک به تک که مانع گلزنی الدحیل شد به سادگی عبور کنیم.
۲- سبک شفر در استقلال فرهاد
استقلال شفر در چرخش توپ یکی از تیم‌های بسیار خوب محسوب می‌شد و در این بازی هم سبک بازی شفر در استقلال تحت هدایت مجیدی به وضوح دیده شد که البته با توجه به زمان کم حضور فرهاد در سمت سرمربیگری استقلال و البته مؤثر بودن این سبک بازی طبیعی است تا پایان فصل این شکل بازی را در استقلال ببینیم.
۳- فاصله ۲ دقیقه‌ای بین بهشت و جهنم
گل دقیقه ۵۳ روزبه چشمی، استقلال و هوادارانش را به نزدیکی در بهشت برد و این اتفاق به قدری برای سرمربی جوان استقلال خوشایند بود که او از خوشحالی مشغول دویدن شد، ولی خیلی زود سختی‌های مربیگری روی خودش را به فرهاد نشان داد و تنها ۲ دقیقه بعد، این شادی جای خودش را به غم بزرگی داد و استقلال و هوادارانش را به دروازه جهنم بازگرداند چرا که الدحیل موفق به زدن گل تساوی تنها به فاصله ۲ دقیقه شد.
۴- بررسی عملکرد دو مدافع کناری استقلال
وریا غفوری و آرمین سهرابیان به عنوان دو مدافع کناری استقلال نقش پررنگی در شکل بازی استقلال مقابل الدحیل داشتند که در این میان وریا غفوری باتجربه و ملی‌پوش توانست حسابی در حملات تیمش حضور داشته باشد و به خصوص در نیمه دوم وریا مدام در هر حمله استقلال حاضر بود و در سوی مقابل آرمین سهرابیان که به جای زکی‌پور بازی می‌کرد هم توانست در هر دو فاز هجومی و دفاعی مؤثر بازی کند و با هوشیاری در قطع توپ‌ها توانست در حمله هم به خوبی مشارکت داشته باشد.
۵- یک- یک در تیر دروازه
ضربه زیبای پاتوسی در دقیقه ۱۲ که تیر دروازه الدحیل را لرزاند در دقیقه ۷۶ جبران شد تا به غیر از یک بار گلزنی، هر دو تیم در زدن تیر دروازه هم یک بار حریفش را به واهمه بیندازد.
۶- برنامه نامشخص استقلال در فاز هجومی
هر چند در چرخش توپ استقلال یک تیم موفق بود، ولی در بررسی فنی این بازی و به خصوص در فاز تهاجمی متوجه می‌شویم برنامه و الگوی حملات استقلال خیلی مشخص نبوده و این تیم خیلی برنامه مشخصی (که بر اجرای آن اصرار داشته باشد) نداشته و به همین دلیل نتوانسته در جریان بازی به گل برسد.
۷- اعتقاد فرهاد به تبریزی
مجیدی که خودش مهاجم بوده در این دو بازی که به عنوان سرمربی استقلال روی نیمکت حضور داشته از ابتدا مرتضی تبریزی را در نوک خط حمله‌اش قرار داده تا نشان دهد به او اعتقاد بیشتری نسبت به دیگر مهاجمان تیمش در پست مهاجم هدف دارد، ولی به وضوح مرتضی تبریزی در دوران افت خودش قرار دارد و مشخص است از نظر روحی و روانی در شرایط مطلوبی قرار نگرفته و نیاز به ریکاوری دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی