نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت داوری بیلیارد ایران که جز داوران بین المللی است، یکی دیگر از منتقدان فدراسیون بولینگ و بیلیارد است.

خبرورزشی/ پوریا عسگری؛ فرهاد حق یاران ابتدا به عملکرد فدراسیون در سال‌های گذشته اشاره می‌کند: «عملکرد فدراسیون در سال‌های گذشته خوب نبوده است. در ۲ سال گذشته سطح مدال آوری افت پیدا کرده است. در بحث استعدادیابی و رسیدگی به رده‌های پایه وضعیت خوبی نداریم. اردو‌های استعداد یابی کمی برگزار می‌کنند. تمام مسابقات با هزینه بازیکنان پرداخت می‌شود. ۵ هیئت استانی ما بلاتکلیف هستند و رئیس ندارند. کسانی که کوچکترین اعتراضی به فدراسیون داشتند برکنار می‌شدند. در بحث بانوان هم که مشکلات اساسی وجود دارد. نه اردو مناسبی برایشان می‌گذارند و نه هزینه سفر‌های خارجی آن‌ها ا می‌دهند.»
پیشکسوت داوری از عدم افزایش حقوق داوران می‌گوید: «در ۹ سال گذشته هیچ گونه افزایش حقوقی برای داوران نداشتیم. خیلی از مواقع که اصلا دستمزد داوران را پرداخت هم نمی‌کنند. داوران با هزینه شخصی خودشان به مسابقات بین المللی می‌روند، اما فدراسیون پول آن‌ها را از وزارت ورزش و کمیته المپیک می‌گیرد. قبلا در یک سال حدود ۶۰ اعزام داشتیم که الان این عدد به ۳۰ رسیده است. طبیعی هم است، زیرا وقتی داور با هزینه خودش می‌خواهد برود در این شرایط برایش صرف نمی‌کند که به مسابقات بین المللی برود.»
حق یاران معتقد است داوران معترض با ترفند خاصی کنار زده شدند: «در ایران   چیزی حدود ۱۰۰ داور بین المللی داریم. اما از این تعداد خیلی‌ها پروسه کامل را طی نکردند. یعنی از داوری درجه دو یک ضرب سر کلاس‌های بین المللی نشستند و مدرک بین المللی را گرفتند. در صورتی که از هر مرحله باید ۳ سال بگذرد تا بتوانند در دوره بعدی شرکت کنند. اما فدراسیون این کار را کرد تا داوران معترض را کنار بزند. نتیجه اش هم این می‌شود که داوری ما به شدت افت کرده است و در سطح بین المللی دیگر بازی‌های بزرگ را به داوران ایرانی نمی‌دهند.»
گفتنی است خبرورزشی آنلاین بدون هیچ گونه قضاوتی درباره گفته‌های این کارشناس، حق پاسخگویی را برای رئیس و سایر مسئولان فدراسیون بولینگ و بیلیارد قائل است.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی