۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خبرنگار خبرورزشی در حاشیه افتتاح ورزشگاه الوکره قطر برای جام‌جهانی 2022 با اسطوره‌های دنیای فوتبال مصاحبه کرده است.

گزارش اختصاصی از مراسم افتتاحیه دومین ورزشگاه جام‌جهانی 2022 قطر به گزارش   خبرورزشی ، پنج‌شنبه شب شهر الوکره قطر در حاشیه خلیج‌فارس شاهد افتتاح ورزشگاه اختصاصی 40 هزار نفری این شهر برای جام‌جهانی 2022 بود. ورزشگاهی که پیش از شروع بازی فینال جام‌حذفی قطر موسوم به امیرکاپ بین تیم‌های السد و الدحیل رسماً شروع به کار کرد، دیداری که الدحیل با برتری قاطع 4 بر یک در آن قهرمانی را جشن گرفت.

گزارش اختصاصی از مراسم افتتاحیه دومین ورزشگاه جام‌جهانی 2022 قطر

ورزشگاه الوکره دومین ورزشگاه از هشت ورزشگاهی است که برای جام‌جهانی 2022 افتتاح می‌شود و در آینده قرار است شاهد افتتاح شش ورزشگاه دیگر باشیم. همچنین فینال امیرکاپ با 52 دوربین فول اچ‌دی به تصویر کشیده شد، اتفاقی که تا کنون در دنیای فوتبال سابقه نداشته که یک مسابقه با 52 دوربین تصویربرداری شود.

گزارش اختصاصی از مراسم افتتاحیه دومین ورزشگاه جام‌جهانی 2022 قطر

در مراسم افتتاحیه ورزشگاه الوکره ستاره‌های و اسطوره‌های دنیای فوتبال دعوت شده بودند، که برخی از آن‌ها در حاشیه این مراسم با خبرنگار خبرورزشی گفت‌و‌گو کردند. کافو کاپیتان برزیل در جام‌جهانی 2002 که جام قهرمانی را بالای سر برد در جواب سؤالی مبنی بر اینکه «هدف اصلی‌اش از سفر به قطر چه بوده است؟» بیان کرد: «جام‌جهانی بعدی اینجا در قطر برگزار خواهد شد و بنابراین غیرممکن بود که به اینجا سفر نکنم.» و در ادامه درباره چشم‌اندازش از جام‌جهانی قطر و اینکه آیا ایده خوبی بوده که جام‌جهانی در این کشور برگزار شود، گفت: «جامی که برگزار می‌شود جام‌جهانی است و منصفانه است هر کشوری بخشی از آن باشد و آن را میزبانی کند. 100 درصد مطمئن هستم قطر جام‌جهانی شگفت‌انگیزی برگزار خواهد کرد.»

فرانک دی‌بوئر اسطوره فوتبال هلند و سرمربی سابق تیم‌های آژاکس و اینتر هم در ورزشگاه الوکره درباره هدف اصلی‌اش از سفر به قطر اظهار داشت: «البته من 7 سال اینجا زندگی کردم و برای افتتاحیه این ورزشگاه جدید دعوت شدم. تحت‌تأثیر این ورزشگاه زیبا قرار گرفتم. این یک ورزشگاه واقعی فوتبال است، هواداران به زمین نزدیک هستند و همه می‌توانند از زوایای خوبی زمین را ببینند.» در ادامه دی‌بوئر درباره جَو قطر و آمادگی این کشور برای جام‌جهانی گفت: «کارهای زیادی انجام داده‌اند. یک قدم به جام‌جهانی نزدیک‌تر شده‌اند و 3 سال دیگر هم باقی مانده است. سازماندگی خوبی پشت این است. خیلی مطمئن هستم سر وقت آماده خواهند شد.»

گزارش اختصاصی از مراسم افتتاحیه ورزشگاه الوکره برای جام‌جهانی 2022 قطر

بورا میلوتینوویچ مربی صربستانی که در 5 دوره جام‌جهانی هدایت تیم‌های ملی مکزیک، کاستاریکا، آمریکا، نیجریه و چین را برعهده داشته ضمن ابراز خوشحالی از حضور در قطر از محقق شدن رؤیای قطری‌ها برای برگزاری جام‌جهانی گفت. در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه آلمانی Das Erste درباره اینکه آیا این ورزشگاه ارزش هزینه 600 میلیون دلاری را داشته است، بیان کرد: «درباره پول صحبت نمی‌کنم، اما خیلی خوشحالم که قطری‌ها برای ورزش در این جهان کارهایی انجام می‌دهند.» و درباره اینکه «آیا معنایی دارد که جام‌جهانی فوتبال اینجا انجام شود؟» اظهار داشت: «البته، فوتبال برای سرتاسر دنیا است. قطر کشور خوبی است.»

خورخه کامپوس سنگربان محبوب مکزیکی هم درباره حضورش در قطر و افتتاح ورزشگاه الوکره اظهار داشت: «به اینجا دعوت شده‌ام و آمده‌ام تا هم فینال امیرکاپ را ببینم و هم پیشرفت قطر را در رابطه با آمادگی برای جام‌جهانی مشاهده کنم. به نظرم همه‌چیز اینجا فوق‌العاده است و قطر برای جام‌جهانی آماده است. فکر می‌کنم بهترین دوره جام‌جهانی خواهد بود، هم از نظر کیفیت تیم‌ها و هم از نظر میزبانی.» (این گفت‌و‌گو را اینجا ببینید)

لازم به ذکر است علی کریمی ستاره سابق تیم ملی ایران هم یکی از چهره‌هایی بود که به مراسم افتتاحیه این ورزشگاه دعوت شد، اما برای شرکت در این مراسم به قطر سفر نکرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی