نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شنبه شب کلمبیا تا صبح نخوابید و بوگوتا جشن گرفت و خوان مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا برای مردمش پیام فرستاد. ۵۰ میلیون کلمبیایی از این پیروزی یک جشن ساختند و نام کی‌روش در بلندی‌های شهر بوگوتا شنیده می‌شد.

خبرورزشی/ جهانگیر کوثری؛ کارلوس کی‌روش خود را در مقام یک مربی هوشمند و آگاه به علم روز فوتبال به اثبات رساند و به نوعی انتقام شکست از آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ با ایران را گرفت. او لیونل مسی و اسکالونی را به گونه‌ای مات کرد که هیچ فوتبالدان و فوتبال‌شناسی آن را باور نداشت. همه ستاره‌های آرژانتین در بازی بودند؛ مسی، آگوئرو، دی‌ماریا، رودریگس، پارویس، سلسو، اوتامندی، پِسیا، ساراویا و آرمانی. اسکالونی با مشورت مسی این آرایش را انتخاب کرده بود (۳-۳-۴). طی ۱۵ دقیقه توفان کلمبیا آغاز شد و روگر مارتینز در دقیقه ۷۱ و دودان زاپاتا در دقیقه ۸۶ ورزشگاه فونته‌نوا آرِنا را خاموش کردند. کارلوس کی‌روش از دقیقه ۷۰ که احساس کرد آرژانتین و مسی آن آتشفشان همیشگی نیستند و خسته به بازی ادامه می‌دهند، با ۳ تعویض طلایی به ۲ گل رسید و به افسانه مسی پایان داد. (اینجا ببینید) کارلوس کی‌روش با تاکتیکی سنجیده و به کمک باریوس، هافبک دفاعی خود با شماره ۵ و سانچس و مینا، دو مدافع میانی شعاع حرکت مسی را کوتاه کردند و با بازی فشرده در یک‌سوم زمین خود آرژانتین را درهم پیچیدند و مندینا در دفاع راست، آگوئرو را تبدیل به یک بازیکن سردرگم کرد. کی‌روش با استفاده از سرعت بازیکنان خود عرصه را بر هافبک‌ها و مهاجمان آرژانتین تنگ کرده بود و در زمانی مناسب ضربه بر قهرمان دو دوره جام جهانی وارد کرد و ورزشگاه بلوهوریزنته را به‌هم ریخت. دفاع راست بی‌خاصیت آرژانتین، ساراویا در هر دو گل مقصر بود و دو مدافع میانی آن‌ها پسیا و اوتامندی نیز صددرصد اشتباه کردند. این آرژانتین مقابل کلمبیای آماده توان بازی برابر را نداشت و سرانجام تسلیم برنامه‌های کی‌روش شد. پاراگوئه و قطر دیگر تیم‌های این گروه‌اند و آرژانتین هنوز ناامید نیست. این بازی نقطه تثبیت کارلوس کی‌روش در قاره آمریکای جنوبی بود، جایی که فوتبال زندگی را کامل می‌کند.
شنبه شب کلمبیا تا صبح نخوابید و بوگوتا جشن گرفت و خوان مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا برای مردمش پیام فرستاد. ۵۰ میلیون کلمبیایی از این پیروزی یک جشن ساختند و نام کی‌روش در بلندی‌های شهر بوگوتا شنیده می‌شد. این پیروزی و تیمی که مقابل آرژانتین ظاهر شد، نوید قهرمانی می‌دهد. آیا کی‌روش به روز‌های خوش‌اقبالی خود رسیده است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی