نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دنی آلوس این روزها در ترکیب سلسائو هم یک بازیکن خوب است و هم یک کاپیتان نمونه؛ بازیکنی که با تجربه‌اش کمک زیادی به تیته کرده.

نگاهی به درخشش آلوس در تیم ملی برزیل؛ رئیس، کاپیتان و مرد کلیدی به گزارش  خبرورزشی، هم رئیس و هم کاپیتان خوب. می‌شود دنی آلوس را این روز‌ها در همین دو، سه کلمه خلاصه کرد. بازیکن کهنه‌کار سلسائو یک بار دیکر تأثیر بی‌مثالش در تیم ملی برزیل را نشان داد و این بار با تجربه‌ای که داشت موفق شد تیم ملی کشورش را در نیمه‌نهایی کوپا آمریکا برابر آرژانتین و لیونل مسی به برتری برساند و راهی فینال کند. دنی در این نیمه‌نهایی آن‌قدر خوب بازی کرد که نه تنها به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد بلکه بسیاری معتقدند او بهترین بازی عمرش در ترکیب تیم ملی کشورش را هم انجام داد؛ البته درخشش دنی با برتری دو گل تیمش هم همراه شد تا در روز خوب زندگی اش، نتیجه‌ای درخشان هم گرفته باشد.

«من بلدم چطور برنده شوم». وقتی این جمله را در گفتگو با رادیو فرانسه به زبان آورد خیلی‌ها غافلگیر شدند ولی اندکی بعد از آن صحبت‌ها به وضوح «بلد بودنش» را در زمین فوتبال و در قالب کاپیتان تیم ملی برزیل نشان داد. او پرافتخارترین کارنامه‌ای که یک بازیکن فوتبال می‌تواند داشته باشد را داراست ولی از این تجربه و افتخار، پاری سن ژرمن، باشگاه فرانسوی اش، نتوانست بهره‌ای ببرد. پاریسی‌ها یا نخواستند و یا اینکه نتوانستند آن‌طور که باید و شاید از تجربیات دنی آلوس استفاده کنند. البته او در پاریس چندان هم از حواشی دور نبود؛ در داستان اختلاف نظر کاوانی و نیمار دخالت مستقیم داشت و بعد هم که بخش عمده‌ای از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را به دلیل مصدومیت از دست داده است. حالا، اما همه ان داستان‌های باشگاهی فراموش شده، چون خودش اعلام کرده کارش با پاری‌سن‌ژرمن تمام شده است. آن‌ها به کنار، چیزی که این روز‌ها مشخص است اینکه او در برزیل تبدیل به مهره‌ای کلیدی شده و در کوپا آمریکا مثل یک ماشین خستگی‌ناپذیر در زمین جولان می‌دهد. در همین بازی با آرژانتین او آن‌قدر خوش درخشید که در پایان بالاتر از بقیه ستاره‌های تیم ملی کشورش به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. «گلوبو» هم در سایتش به دنی آلوس بالاترین نمره را داد و در تمجید او نوشت: «عملکردش برابر آرژانتین خاص بود. روی گل اول برزیل او حرکتی در کلاس بالای جهانی داشت و بعد هم با سپردن توپ به فیرمینو آغاز‌گر حرکت منجر به گل گابریل ژسوس شد. او بیشتر دوئل‌هایی که در این دیدار داشت را به سود خودش تمام کرد و بعد هم موفق شد بازی را آرام کند. دنی آلوس با هوشی که داشت توانست ضرباهنگ مسابقه را هم به دست بگیرد».

آمار دنی آلوس
در ترکیبی که تیته برای تیم ملی برزیل در نظر گرفته است دنی آلوس بیش از آن‌که یک مدافع راست باشد به عنوان هافبک راست بازی می‌کند. با جلو رفتن او کاسمیرو می‌تواند به تعادل بیشتر خط دفاعی برزیل کمک کند. روی گلی که در دقیقه ۱۹ بازی زده شد ابتدا کوتینیو به بازیکن رقیب لایی انداخت و توپ را به دنی آلوس سپرد؛ بعد نوبت او شد تا با هنرنمایی کردن دو بازیکن آرژانتین را محو کند و توپ را به فیرمینو بدهد. پاس فیرمینو را هم ژسوس تبدیل به گل کرد تا از همان ابتدای بازی، برزیل دست بالا را داشته باشد. البته فقط آن هنرنمایی نبود که باعث شد نام آلوس به عنوان برترین بازیکن زمین سر زبان‌ها بیفتد، چون آمارش در دیدار مقابل آرژانتین مثال‌زدنی است. او ۱۱۱ بار لمس توپ داشت که عدد بسیار قابل توجهی است. ۷۸ پاس هم به هم‌تیمی‌هایش داد که از این تعداد ۶۹ تایش صحیح به مقصد رسید تا آمار 88/5 درصد پاس صحیح را از آنِ خودش کند. ۶۳ درصد دوئل‌هایش را برد و ۱۱ بار هم توپ را از بازیکنان آرژانتینی پس گرفت. ۵ دریبل موفق، ۳ تکل موفق، دو دفع توپ و یک توپ‌ربایی هم دیگر آمار قابل توجه این بازیکن برزیلی بود که حالا ۳۶ سالگی اش را تجربه می‌کند. «ببینید، خودم خبر دارم چندساله هستم ولی سن اصلاً برایم اهمیتی ندارد. در فوتبال، مردم نتیجه می‌خواهند و این چیزی است که من هم از آن خوشم می‌آید».

نگاهی به درخشش آلوس در تیم ملی برزیل؛ رئیس، کاپیتان و مرد کلیدی

درخشش برزیل با تیته
در بازی با آرژانتین شاید یکی، دو موقعیتی که برزیلی‌ها به مهاجمان رقیب دادند تنها نقطه منفی بازی‌شان بود، چون فضا دادن به مهاجمان رقیب تقریباً کاری است که از برزیلی‌ها به ویژه از زمانی که تیته اداره امور را به دست گرفته رخ نمی‌دهد. نشانه اش همین که برزیل از ابتدای شروع رقابت‌های کوپا هنوز حتی یک گل هم نخورده است. این موضوع را البته باید به پای تیته نوشت، چون تیمش در ۴۱ مسابقه فقط ۱۳ گل خورده است. همین موضوع نشان می‌دهد تعادل در تیم ملی این کشور برقرار شده است. البته باید به قدرت مدافعان و دروازه‌بان این تیم هم اشاره کرد؛ تیاگو سیلوا به همراه مارکینیوس در قلب خط دفاعی عالی بوده‌اند و آلیسون بکر هم پشت سر آن‌ها خوش درخشیده است.

نگاهی به درخشش آلوس در تیم ملی برزیل؛ رئیس، کاپیتان و مرد کلیدی

تجربه آلوس در کمک کردن به خط دفاعی و کمک‌های کاسمیرو برای پوشش دادن فضای خالی هم از دیگر نکاتی است که نباید به سادگی از کنارش عبور کرد. آلوس می‌گوید: «چیزی که من می‌خواهم این است که به تیم کمک کنم تا برنده شود. این تنها مسیر ممکن است. نمی‌خواهم دهان کسی را ببندم ولی مسئولیت کار‌هایی که در زمین انجام می‌دهم را به گردن می‌گیرم». شاید بدون نیمار و البته قدرت تدافعی زیاد برزیلی‌ها، این تیم، متفاوت‌ترین برزیلی است که دیده شده؛ چیزی شبیه قهرمانی تیته با کورینتیانس در کوپا لیبرتادورس. با این حال این روز‌ها مهره اصلی تیم کاپیتان، دنی آلوس است. مردی که می‌گوید هدفش مشخص است: «حالا باید تا نفس آخر بجنگیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی