نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها، دوباره و سه‌باره، بلکه ده باره و بیست باره، همه از سجایای قابل تحسین کریم باقری حرف می‌زنند و او را الگوی تمام‌عیاری از وفاداری و نیز وفای به عهد می‌دانند!

خبرورزشی/ اردشیر لارودی: ۱-کریم، در همه حال و در هر حال، منفعت تیم خود (پرسپولیس) را ارجح دانسته و حتی جاه‌طلبی‌های معمول و انگیزاننده‌اش را مهار کرده! کریم در حادترین شرایط جانب باشگاه و تیم را گرفته و برای امنیت خاطر پرسپولیس هر چه لازم بوده، انجام داده است!
حال باید پرسید در قبال این پاک‌نهادی، ما دست‌اندرکاران فوتبال به نفع جریان مدیریتی همین فوتبال چه کرده‌ایم؟ ما کسانی که هر کدام، گوشه‌ای از چرخه قدرت را به مثابه گوشت قربانی مال خود نموده‌ایم، برای استفاده هر چه بهتر از سجایای اخلاقی و رفتاری کریم چه انجام داده‌ایم و چه انجام خواهیم داد؟
آیا کریم که از جانب ما (همه دست‌اندرکاران فوتبال) بهترین مرد برای در دست گرفتن سکان فنی تیم پرسپولیس است، هیچ مزیتی بر دیگران دارد؟ آیا کریم از جانب ما، نباید در کلاس‌های متمایز و متفاوت مربیگری حضور یابد و در این دایره، ورودی علمی‌تر و حضور باسوادتر داشته باشد؟
آیا از کریم باقری، مردی واجد شرایط‌تر، برای تبدیل شدن به یک مربی دانش‌محور و علم‌آموخته می‌توان پیدا کرد؟
کریم درباره خودش هم با تواضع و هم با عنایت به واقعیت حرف می‌زند، ولی در این میان «حق او» که به حقایق واقف است، چه می‌شود؟
آیا کریم باقری را باید با همان آهنگی به پیش راند که دودوزه‌باز‌های «هفت‌خط» را هم به پیش و پس می‌رانیم؟
آیا «جان‌پاکی»، چون کریم هم باید وقت خود را تلف کند با درس‌نامه‌های معمولی و «دست‌نامه»‌های پر از پاچه‌ورمالیدگی؟
نه آقایان! راهش این نیست! راه ساختن یک مربی صاف و صافی که درجه اول باشد و آینده چشم‌نوازی داشته باشد، این نیست!
کریم باقری را باید جور دیگری ساخت! برای آینده نزدیک پرسپولیس!
شلوغ‌کاری آقای ماچونی
۲- استقلال که به نظر می‌رسید در حال خلوت کردن «دور و بر» خویش است، حتی اگر چنین قصدی داشته باشد، در عمل جز شلوغ کردن سر خود، کاری نمی‌کند!
استقلال، آنقدر بازیکن‌های تازه گرفته است که بیا و ببین! و استقلال آنقدر بازیکن‌های ماهر آینده‌دار گرفته است که می‌تواند در این دریای استعداد خفه شود!
استقلال چگونه یارگیری کرده و از چه اصلی پیروی می‌کند؟ ابتدا شیوه بازی‌اش را مشخص نموده و در راستای این شیوه، یارگیری کرده است یا...
راه دوم این است که استقلال، نخست بهترین مهره‌ها را، در سبد تاکتیکی خود گرد آورده و حالا به دنبال نحوه مطلوبی از بازی، که به نفراتش بخورد، تمرین می‌کند و تن به آزمون‌های تمرینی می‌دهد!
برای مثال باید به این پرسش جواب داد: ... از آرش رضاوند، رضا اسدی، علی دشتی و فرشید اسماعیلی و به احتمال فراوان، از آیاندا پاتوسی و بقیه - که شاید شامل علی کریمی و روزبه چشمی و فرشید باقری هم باشد- استفاده خواهد کرد؟ یا از داریوش شجاعیان؟!
در سر ماچونی که خونسردِ خونسرد دارد برنامه‌های حرکتی تیمش را، درست می‌کند، چه می‌گذرد؟ در دفاع استقلال، نقش سیاوش یزدانی چه خواهد بود؟ چگونگی «مچ» شدن یزدانی با دانشگر و نفر بعدی هم مسئله‌ای است و در این میان، نباید از مسعود ریگی هم غافل شد! نکته دیگری که غفلت برنمی‌دارد، این است:
... استقلال، فقط یک دروازه‌بان دارد! هنوز از دخسوس، خبری نیست! هنوز حسینی تنهای تنهاست!
یحیای ساکت، یحیای ترسناک
۳- از پدیده صدایی برنمی‌خیزد! یحیی خودش را پنهان نکرده است، ولی به اصل پنهان‌کاری در دایره اصول تاکتیکی، سخت باور دارد! عادت کرده‌ایم که از «چنته» گل‌محمدی، عوامل غافلگیرکننده‌ای خارج شود! عادت کرده‌ایم که یحیی، اسباب ناباوری‌مان را فراهم آورد! - یحیی ساکت هست، ولی بیکار نیست و از یحیی، درست در همین دوره‌های کاری است که باید ترسید: ... وقتی که او، سکوت می‌کند! وقتی که او بال‌هایش را جمع می‌کند و هنگامی که انگار «تو لک» رفته است و چله‌داری می‌نماید!
یحیایی ساکت، یحیای خاموش! یحیای مشغول به تمرین‌های هدفمندی که خلق عادت‌های نو را می‌طلبد، یحیای خطرناکی است! خطری علیه همه تیم‌های بالانشین در جدول لیگ، چه مربوط باشد به روز‌های آخر و چه متصل باشد به اولین روزها!
پدیده سال ۹۸، شباهت کمتری دارد به پدیده ۹۷. گل‌محمدی تیم دونده‌تری را خواهد ساخت! بازنده این فعل و انفعالات، آن‌هایی هستند که از پدیده رفتند و از یحیی جدا شدند؟
ویسی و سیل واقعیت
۴- تراکتور و فولاد اهواز و نفت آبادان و سپاهان، سوژه‌های درجه اولند، ولی گاهی سوژه‌های درجه چندم، مهمتر می‌شوند! درست مثل همین حالا که شاهین بوشهر، با اولین شوک قبل از آغاز فصل مواجه شد! عبدا... ویسی دارد می‌بیند که او، زورش به عوامل بازدارنده پرواز شاهین نمی‌رسد! عبدا... ویسی -و هیچ مرد دیگری- مرد این میدان نیست!
ویسی، نمی‌داند با کدام عوامل باید روبه‌رو شود! ویسی نمی‌داند نیرویش را برای جنگیدن، متوجه کدام قسمت باید بنماید!
از شورای شهر بوشهر، چه توقعی باید داشت؟ شاهین بوشهر را، یک واجب اجتماعی باید تلقی کرد یا یک دردسر ناخوانده‌اش باید خواند؟
مردم شهر بوشهر، به لیگ برتر نیاز دارند یا نه؟ مدیریت شهری بوشهر، به خواسته شهروندان باید توجه عملی و اجرایی داشته باشد یا نه؟
پرسش‌ها بی‌شمارند! جواب ها، اما یکی بیش نیستند! ویسی تازه دارد به واقعیت می‌رسد و تازه دارد جواب واقعی را روی گونه خود لمس می‌کند؛ سنگین و آبدار و پرصدا.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی