۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کورت تنیس‌باز استرالیایی بود که ۲۴ قهرمانی گرند‌اسلم‌های تنیس زنان به دست آورد و حالا ویلیامز در آستانه رسیدن به رکورد اوست.

به گزارش   خبرورزشی، سرنا ویلیامز تنیس‌باز آمریکایی بخش زنان می‌گوید بعد از ماجرایی که سال گذشته در بازی فینال رقابت‌های تنیس گرند‌اسلم آمریکا رخ داد پیش روانپزشک رفته است. او در آن بازی به‌شدت با داور مسابقه درگیری لفظی پیدا کرد و در نهایت نیز مسابقه را به نائومی اوساکا از ژاپن باخت، اما جنجال‌هایی که او در آن مسابقه به وجود آورد باعث شد قهرمانی نائومی چندان به چشم نیاید.
سوپر استار تنیس زنان آمریکا در آن مسابقه به‌شدت عصانی شد و خودش را تبدیل کرد به سوژه شماره یک بسیاری از رسانه‌های ورزشی جهان. او در آن مسابقه لقب دروغگو و دزد را به داور مسابقه داد و البته بابت این رفتار جریمه هم شد. حالا ویلیامز در ستونی که در مجله «هارپرز بازار» مطلب نوشته در این مورد توضیح داده: «نتوانستم به آرامش برسم. بنابراین به دنبال روانپزشک رفتم. به دنبال پاسخ بودم و گرچه احساس می‌کردم که پیشرفت‌هایی داشتم، اما هنوز هم برای برداشتن راکت آماده نبودم.»
سرنا ویلیامز: به روانپزشک مراجعه کردم
در حالی که ویلیامز در مسابقات ویمبلدون حضور دارد و توانسته به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یابد، مقاله او به صورت آنلاین منتشر شد. در این مقاله او نوشته که بعد از مسابقات از اوساکا عذرخواهی کرد‌: «به تو افتخار می‌کنم و واقعاً عذرخواهی می‌کنم. به نظرم در آن لحظه برای دفاع از حق خودم کار درستی انجام دادم، اما نمی‌دانم چرا رسانه‌ها ما را مقابل یکدیگر قرار دادند. همیشه بابت افتخاری که به دست آوردی خوشحال هستم و خواهم بود. هرگز و هیچ‌وقت نمی‌خواهم یک زن دیگر از کانون توجه خارج شود، به‌ویژه یک ورزشکار زن سیاهپوست.» ویلیامز در ادامه مطلب خود نوشته که اوساکا عذرخواهی او را پذیرفته است. سرنا، اما با وجود این عذرخواهی گفته که در بازی فینال سال گذشته اوپن آمریکا، او قربانی تبعیض جنسیتی شد: «وقتی یک زن عصبانی می‌شود، می‌گویند او هیجان‌زده، دیوانه و بی‌منطق است، اما زمانی که مرد‌ها همین کار را انجام می‌دهند آن‌ها مشتاق و قدرتمند خطاب می‌کنند. در اکثر مواقع وقتی مرد‌های تنیس‌باز در موقعیتی مثل من به داور اعتراض می‌کنند با لبخند از سوی داور مواجه می‌شوند انگار که دارند با هم شوخی می‌کنند، اما داور با من بدترین برخورد را داشت.»
سرنا که قهرمان هفت دوره رقابت‌های ویمبلدون به حساب می‌آید، با پیروزی مقابل هم‌وطنش الیسون ریسکی به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های امسال ویمبلدون راه یافت تا فقط دو مسابقه با قهرمانی و رسیدن به رکورد مارگارت کورت افسانه‌ای فاصله داشته باشد. کورت تنیس‌باز استرالیایی بود که ۲۴ قهرمانی گرند‌اسلم‌های تنیس زنان به دست آورد و حالا ویلیامز در آستانه رسیدن به رکورد اوست.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی