۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راجر فدرر، مرد شماره ۳ تنیس دنیا باید امروز در فینال ویمبلدون به مصاف نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس دنیا برود.

راجر – نواک در فینال ویمبلدون؛ زمانی برای انتقام خبرورزشی/ کارن فیروزی؛ راجر فدرر، مرد شماره ۳ تنیس دنیا و بخت شماره ۲ قهرمانی رقابت‌های گرنداسلم ویمبلدون برای دوازدهمین بار در طول دوران حرفه‌ای اش به فینال این رقابت‌ها رسید تا حالا یک جدال سخت دیگر پیش رو داشته باشد. او که در نیمه‌نهایی موفق شد رقیب سنتی اش یعنی رافا نادال اسپانیایی را از پیش رو بردارد باید در فینال به مصاف نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس دنیا برود.
انتقام از نادال
رافائل نادال – راجر فدرر؛ این همان دیدار مهیجی بود که از ابتدای رقابت‌های همه انتظارش را می‌کشیدند. این دو که در یک طرف جدول حضور داشتند در صورت برتری مقابل رقبا در نیمه‌نهایی به هم می‌رسیدند. آمادگی نادال و تجربه فدرر در زمین‌های چمن، نوید این را می‌داد که چنین دیداری محقق می‌شود ولی حدس زدن نتیجه آن کار دشواری بود. جدال مردان شماره ۲ و ۳ تنیس دنیا، اما بالاخره در نیمه‌نهایی شکل گرفت تا این بار و برخلاف آخرین تقابل این دو در گرنداسلم‌ها، این راجر فدرر باشد که برنده از زمین مسابقه خارج می‌شود. راجر در این بازی مهیج در ۴ ست و با نتایج ۷ بر ۶، یک بر ۶، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ برابر نادال به برتری رسید تا در مجموع ۳ بر یک برابر رقیب دیرینه اش به برتری برسد و راهی فینال شود. این برتری، اما گرفتن انتقام از رافائل نادال اسپانیایی هم بود، چون در بازی‌شان در نیمه‌نهایی رولان گروس، این رافائل نادال بود که موفق شد از سد فدرر بگذرد و راهی بازی نهایی شود. به این ترتیب فدرر که تا همین حالا هشت عنوان قهرمانی در ویمبلدون دارد برای دوازدهمین بار طعم حضور در فینال این رقابت‌ها را خواهد چشید. این در حالی است که او با عنوان قهرمانی در گرنداسلم‌ها پرافتخارترین تنیس‌باز عصر حاضر در بخش مردان هم است.
تمام‌نشدنی
رسیدن او به بیست و یکمین قهرمانی اش می‌تواند ثابت‌کننده این ادعا باشد که راجر در دنیای تنیس تمام‌نشدنی است. مرد ۳۷ ساله این روز‌های تنیس که تا دو هفته دیگر ۳۸ ساله می‌شود، اما فرصت دیگری هم برای گرفتن انتقام دارد؛ این بار از نواک جوکوویچ. این برای سومین بار در تاریخ خواهد بود که راجر فدرر و نواک جوکوویچ در فینال رقابت‌های ویمبلدون قرار است با هم بازی کنند. دو بار قبلی را نواک برده؛ یکی در سال ۲۰۱۴ و دیگری در سال ۲۰۱۵. این بار، اما شاید فرصت خوبی دست داده تا فدرر انتقام آن دو ناکامی را از مرد شماره یک این روز‌های تنیس دنیا بگیرد. راجر، اما در مسیر این انتقام گیری یکی دو مشکل هم دارد: اولی خستگی ناشی از دیدار با نادال و دیگری شماره یک بودن نواک جوکوویچ؛ موردی که خودش هم در صحبت‌هایی که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده به آن اشاره می‌کند. «من واقعاً خسته‌ام، چون اواخر دیدارم با رافا نادال شرایط بسیار سخت شده بود. او برای اینکه شانس بقا در تورنمنت را داشته باشد ضربات مهلکی می‌زد و کار را سخت کرده بود. البته این را هم باید بگویم که بازی کردن مقابل رافا همیشه خاص است». فدرر درباره راز برتری مقابل نادال هم یکی دو نکته را عنوان کرد. «خب من لحظات خوبی در بازی برابر نادال داشتم به ویژه لحظاتی که خوب سرویس می‌زدم. این مورد همراه با امتیاز‌های مهمی برای من می‌شد. اینکه ست اول را هم بردم تأثیر بسیار زیادی داشت. در این‌جور مسابقه‌ها وقتی آدم از رقیب پیش می‌افتد خیلی مهم است».
مثل یک صخره
فدرر، اما حالا باید با رقیبی بازی کند که او هم بازی کردن روی زمین‌های چمن را خیلی خوب بلد است؛ نواک جوکوویچ که تا همین‌جا ۱۵ قهرمانی در گرنداسلم‌ها دارد، ۴ بار فاتح رقابت‌های تنیس ویمبلدون شده و تلاش می‌کند به پنجمین قهرمانی اش هم برسد. شاید همین موارد است که فدرر را وامی‌دارد از نواک جوکوویچ تمجید کند. «نواک واقعاً خارق العاده است. او مثل یک صخره، قوی است. امیدوارم بتوانم این صخره را ابتدا تکان دهم و بعد شکستش دهم ولی نباید فراموش کنیم که او بی‌دلیل مرد شماره یک تنیس دنیا نشده است. بازی کردن مقابل او همیشه هیجان‌انگیز است». نواک، اما زودتر از فدرر سهمیه حضورش در فینال ویمبلدون را اوکی کرد؛ او هم با نتیجه ۳ بر یک از سد روبرتو بائوتیستا آگوت از اسپانیا گذشت تا برای ششمین بار در طول دوران حرفه‌ای اش راهی بازی نهایی ویمبلدون شود.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی