۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فصل جدید لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و بین تیم‌های تهرانی دو تیم به طور جدی مدعی قهرمانی هستند.

پرونده| انگیزه‌های پنهان کالدرون و استراماچونی خبرورزشی/ امیر عباس واسعی؛ فصل جدید لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و بین تیم‌های تهرانی دو تیم به طور جدی مدعی قهرمانی هستند؛ پرسپولیس و استقلال. دو تیم سایپا و پیکان هم انگار همیشه به میانه جدول راضی‌اند.

پرسپولیس؛ ترکیب تیم به نسبت فصل گذشته خیلی تغییر نکرده و برخی از بازیکنان گذشته از جمله وحید امیری و فرشاد احمد زاده هم به جمع سرخپوشان اضافه شدند. این نشان می‌دهد تیم می‌تواند به سرعت مسیر گذشته را ادامه دهد. نکته نگران‌کننده تنها مقاومت احتمالی بازیکنان در برابر تغییر کادر فنی است و اینکه بازیکنان از نظر انگیزشی افت کرده باشند. حق انتخاب با بازیکنان است؛ اینکه با قدرت به کار ادامه دهند و یا از حرکت در مسیر قهرمانی بایستند. کالدرون در شرایطی می‌تواند تیم را به مقام قهرمانی برساند که بازیکنان بخواهند. نتایج تیم در بازی‌های دوستانه قابل دفاع نبود و این نشان می‌دهد تیم‌ها به باور برد در برابر پرسپولیس رسیده‌اند و این یکی از سختی‌های پرسپولیس در فصل جاری خواهد بود. با همه این تفاسیر پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل پیش رو است.

استقلال؛ استقلال ۱۷ خروجی داشته و این یعنی ترکیب تیم تغییر خواهد کرد. این تغییرات بدین معنی است که استقلال برای هماهنگی بیشتر نیاز به چند هفته زمان دارد. استراماچونی از ایتالیا به ایران آمده تا یک ماجراجویی را تجربه کند و بی‌شک در همان گام نخست هدفش در استقلال قهرمانی خواهد بود. در دهه‌های اخیر مربی خارجی در استقلال همیشه با چالش نتیجه گیری درگیر بوده و این بار استراماچونی به دنبال تغییر وضعیت است. مربی ایتالیایی به خوبی می‌داند موفقیت در استقلال می‌تواند او را به جا‌های بهتر برساند، دست‌کم تیم‌های خوب عربی در کشور‌های حوزه خلیج فارس. ضمن اینکه آینده قابل پیش‌بینی نیست و استراماچونی می‌تواند با عملکرد خوب در استقلال حتی داعیه مربیگری در تیم ملی را داشته باشد.

پیکان؛ پیکان در همه سال‌های اخیر هیچ‌گاه مدعی قهرمانی و کسب سهمیه در لیگ برتر نبوده و به نظر می‌رسد این تبدیل به عادت شده و پیکانی‌ها با این قانون نانوشته خو گرفته‌اند. این در حالی است که پیکان بر خلاف این دیدگاه می‌تواند به دنبال ماجراجویی در لیگ برتر باشد و حتی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش کند. کمترین انتظار از پیکان این است که در نیمه بالای جدول جای بگیرد و دغدغه ماندن در جدول بازی‌ها نداشته باشد. تغییر این باور، اینکه پیکان می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد هم به دست خود پیکانی‌هاست. به واقع تنها کسی که می‌تواند به پیکانی‌ها در این مسیر کمک کند خود آن‌ها هستند.

سایپا؛ سایپا که یک بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده این فصل جوان شده است و این جوانگرایی تا حضور ابراهیم صادقی در رأس کادر فنی تیم پیش رفته. با این حال از سایپا هم انتظار می‌رود که در نیمه بالای جدول حضور داشته باشد و حالا ماجراجویی در بازی‌ها هم از اهدافی است که سایپایی‌ها می‌توانند برای خود ترسیم کنند. خیلی از بازیکنان باکیفیت که به دنبال بازی در تیم‌های تهرانی بودند و نتوانستند به استقلال و پرسپولیس بروند یا از سایپا سر درآوردند یا پیکان. دیدید که آرمین سهرابیان هم بعد از جدایی از استقلال به سایپا رفت. جوانی فاکتور مثبت سایپا در فصل جاری است. بازیکنان جوان دونده و با انگیزه ظاهر می‌شوند و اگر بتوانند از نظر تاکتیکی خود را با شرایطی که سرمربی ترسیم می‌کند وفق دهند سایپا فصل خوبی را پشت سر خواهد گذاشت.

کارشناسان و پیشکسوتان پاسخ می‌دهند
در میان تیم‌های تهرانی کدام یک مدعی اصلی قهرمانی هستند؟
صمد مرفاوی: نباید از استقلال انتظار قهرمانی داشت
سرمربی اسبق استقلال، در این خصوص به ما گفت: استقلال در این فصل تغییرات زیادی داشته و شاکله اصلی‌اش تغییر کرده است. روی نیمکت هم از کادر فنی جدیدی بهره می‌برد و بازیکنان جدید زیادی جذب کرده است. به نظر من استقلال می‌تواند در لیگ بازی‌های باکیفیتی ارائه کند، ولی نباید از استراماچونی توقع قهرمانی داشت و باید به او زمان داد تا افکار تاکتیکی خودش را در استقلال پیاده کند. اگر چه از بین تیم‌های تهرانی فقط استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند.
ناصر محمدخانی: پرسپولیس هم لیگ را می‌برد هم جام حذفی را
مربی و مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: در بین تیم‌های تهرانی قطعاً پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ است و استقلال، سایپا و پیکان در مراتب بعدی قرار دارند. پرسپولیس مهره‌های اصلی خودش را حفظ کرده و از مربی جدید باتجربه‌ای سود می‌برد. پرسپولیس امسال هم لیگ برتر را کسب می‌کند و هم قهرمان جام حذفی خواهد شد و این کار از نظر من شدنی است چرا که وقتی سایر مدعیان را می‌بینم به این نتیجه می‌رسم که پرسپولیس اوضاع فنی بهتری دارد.
پیوس: پرسپولیس قوی‌تر از فصل گذشته است
مربی و مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: به اعتقاد من پرسپولیس با توجه به حفظ بازیکنان اصلی خود و جذب بازیکنان توانمند جدید قدرتمندتر از فصل گذشته شده است. به نظر من اگر پرسپولیس امتیازات اول فصل را کامل بگیرد در آخر فصل وضعیت بهترین برای قهرمانی خواهد داشت. قطعاً پرسپولیس شانس اول است و استقلال در بین تیم‌های تهرانی از شانس دوم برخوردار است و پیکان و سایپا هم بعید می‌دانم در اندازه‌های قهرمانی در لیگ باشند.
بیانی: برای سرخابی‌ها مهم امتیازات اوایل فصل است
کاپیتان اسبق استقلال در این خصوص به خبرورزشی گفت: واقعاً از حالا نمی‌توان گفت کدام تیم‌ها مدعیان اصلی قهرمانی هستند، اما از شهرستانی‌ها که بگذریم و سپاهان و تراکتور که مدعیان پرقدرتی هستند دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور سنتی برای قهرمانی می‌جنگند و از شرایط خوبی برخوردار هستند. کار برای استقلال سخت است، اما اگر استقلال لیگ را خوب شروع کند و امتیازات حساس را بگیرد آخر فصل می‌تواند برای قهرمانی از شانس و اقبال بالاتری برخوردار باشد.
مناجاتی: پرسپولیس و استقلال شانس مساوی دارند
سرمربی اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال کشورمان، در این خصوص گفت: هر دو تیم پرسپولیس و استقلال کادر فنی خود را عوض کرده‌اند و بازیکنان جدید زیادی هم گرفته‌اند. اگر چه پرسپولیس ثبات بیشتری داشته و به نظر می‌رسد هماهنگ باشد، ولی در مجموع در بین تیم‌های تهرانی شانس پرسپولیس و استقلال برای قهرمان شدن مساوی است و عیار تیم‌ها از هفته پنجم به بعد مشخص خواهد شد. از طرفی من بعید می‌دانم تیم‌های پیکان و سایپا شانسی برای قهرمان شدن در لیگ نوزدهم داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی